logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs Art Moves na najlepszą pracę bilbordową rozstrzygnięty

   14.08.2019, przeczytano 717 razy
ilustracjastrzałka
Dawid Celek (Polska) – zwycięzca konkursu

Ogromne zainteresowanie twórców z całego świata Konkursem Art Moves – otrzymaliśmy prace z 68 krajów świata! W tym roku konkurs odbywał się pod hasłem „Nadciągająca katastrofa czy szansa by uratować siebie i świat?” Znamy już laureatów konkursu – zwycięzcę i 9 prac wyróżnionych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-art-moves-na-najlepsza-prace-bilbordowa-rozstrzygniety,383596,artykul.html

Międzynarodowy Festiwal Sztuki na Bilbordach Art Moves jest jedynym na świecie festiwalem sztuki bilbordowej, który od 12 lat prezentuje i promuje tę kategorię sztuki publicznej. W ramach festiwalu w przestrzeni miasta Torunia prezentowane są prace artystów z całego świata, poruszające ważne, aktualne tematy. W tym roku na nośnikach, które zwykle wykorzystywane są do prezentacji reklam: bilbordach, citylightach i ekranach LED zaprezentowane zostaną prace artystyczne, odnoszące się do tematu przewodniego całej imprezy: „Nadciągająca katastrofa czy szansa by uratować siebie i świat?”.

Jednym z głównych elementów festiwalu jest corocznie organizowany, międzynarodowy konkurs na najlepszą pracę bilbordową. Do wystawy konkursowej wybierane są najciekawsze prace, nadesłane przez utalentowanych artystów z całego świata. Prace te są twórczą wypowiedzią artystyczną na temat festiwalowego hasła. Tematy corocznych edycji festiwalu wybierane są w taki sposób, by korespondowały z procesami i zjawiskami społecznymi kształtującymi współczesny, globalny świat. Wyrastają one z głębokiej refleksji o podłożu socjologicznym, psychologicznym, filozoficznym i są wyrazem troski o kształt rzeczywistości, w jakiej żyjemy. Ogromne zainteresowanie artystów z całego świata konkursem i festiwalem, wskazuje na wielki potencjał, jaki tkwi w idei imprezy oraz w przestrzeni publicznej – miejscu, które służy tu pogłębionej refleksji i komunikacji społecznej

W tym roku artyści zostali zaproszeni do twórczej interpretacji hasła: „Nadciągająca katastrofa czy szansa by uratować siebie i świat?”. Na tegoroczny konkurs wpłynęło niemal 1000 prac, nadesłanych przez 539 artystów z 68 krajów świata. Otrzymaliśmy prace z Rosji, USA, Tajwanu, Chin, Macedonii, Azerbejdżanu, Wielkiej Brytanii, Iranu i wielu innych! Wyjątkowo dużo prac otrzymaliśmy z Chin i Indii. Pokazuje to, że twórcom z tych państw szczególnie bliskie jest tegoroczne hasło konkursowe.

Konkursowe hasło można było traktować jako metaforę procesów, zachodzących we współczesnym świecie. Czy świat wkrótce się skończy? Czy w niedługim czasie wymrze większość gatunków roślin i zwierząt na planecie? Czy nastąpi katastrofa ekologiczna? Czy większość ludzi będzie żyła w skrajnej biedzie, a świat pogrąży się w nieustających wojnach? Tego typu informacje zalewają nas każdego dnia – wywołują strach i paraliżują. Jak nie popaść w depresję i czarnowidztwo, a alarmujące dane potratować jako wyzwanie i poszukać kreatywnych rozwiązań? Jak obudzić się z letargu? Jak znaleźć nadzieję i energię do działania? Jak pokonać stare, destrukcyjne schematy myślenia i działania, i znaleźć nowe, lepsze rozwiązania? Jak nie popaść w pesymizm i marazm, ale uwierzyć, że wiele zależy od nas – zarówno życie nasze, innych ludzi, jak i istot, które żyją obok nas? Jak wyjść poza indywidualną perspektywę, poza własne JA i dostrzec, że każdy z nas jest częścią większej całości – ludzkości i przyrody, i ma na tę całość wielki wpływ? Jak myśleć w dłuższej perspektywie, a nie tylko o krótkoterminowych korzyściach, które w dłuższej perspektywie okazują się szkodliwe? Co dobrego możemy zrobić dla siebie i świata oraz tych, którzy przyjdą tu po nas?

Jury w składzie: Adam Niklewicz / artysta / North Haven, Connecticut, USA, Mark Titchner / artysta / Londyn, Wielka Brytania, Małgorzata Augustyniak / historyk sztuki, wiceprezes zarządu AMS SA / Warszawa, Rafał Góralski / artysta, kurator, dyrektor Festiwalu Art Moves / Toruń
wyróżniło 10 prac, które zostaną pokazane na bilbordach w ramach Festiwalu Art Moves 2019.

Są to prace następujących artystów:

  • Dawid Celek (Polska)
  • Marek Maciejczyk (Polska)
  • Patrick Baumann (Szwajcaria)
  • Cristian Brinza (Mołdawia)
  • Salma Abbassi (Tunezja)
  • Paweł Miszewski (Polska)
  • Łukasz Dukowicz (Polska)
  • Mario Estevez (Meksyk)
  • Wei Su (Kanada)
  • Michael Mayevsky (Ukraina)

Jury za najbardziej interesującą pracę uznało projekt, którego autorem jest Dawid Celek z Polski i właśnie do niego powędruje Główna Nagroda Konkursu w wysokości 5000 PLN.

ilustracjastrzałka

Salma Abbassi (Tunezja) - praca wyróżniona

ilustracjastrzałka

Patrick Baumann (Szwajcaria) - praca wyróżniona

ilustracjastrzałka

Michael Mayevsky (Ukraina) - praca wyróżniona

Festiwal rozpocznie się 1 września 2019 w Toruniu, oficjalne otwarcie odbędzie się 6 września. Wydarzenie objęte jest patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Fundacja Rusz

artmovesfestival.org

Dodatkowe informacje:

Honorowy patronat nad festiwalem objął Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego Piotr Całbecki i Prezydent Miasta Torunia Michał Zaleski.
Festiwal jest dofinansowany ze środków Gminy Miasta Toruń i Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.artmovesfestival.org

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wystawa Grand Press Photo w Blue City
Od środy 8 lipca w centrum handlowym Blue City będzie można oglądać najlepsze zdjęcia prasowe z tegorocznej edycji konkursu Grand Press Photo.
Konkurs 30/30: nowy termin wystawy
Organizatorzy VI edycji Konkursu 30/30 na najlepszą polską okładkę płytową informują o nowym terminie wystawy finalistów. Będzie ona miała miejsce w prestiżowej Galerii Na Dziedzińcu Starego Browaru w Poznaniu i potrwa od 13 lipca do 31 sierpnia 2020 r. Zaprezentowanych zostanie 29 finałowych prac wybranych przez 12-osobowe Jury złożone z ekspertów z zakresu sztuk plastycznych...
MSL zdobyła zwycięską statuetkę SABRE Awards w prestiżowym konkursie branży public relations dla regionu EMEA. Wygraną w kategorii „Chemia i Przemysł” zapewniła agencji kampania CSR „Jutro bez smogu – Drugie życie starych pieców”, zrealizowana dla ArcelorMittal Poland. Wśród 400 finalistów, znalazło się jedynie 8 polskich...
Golden Arrow już po raz 14. przyznała nagrody i wyróżnienia dla najciekawszych projektów w 20 kategoriach. Tegoroczna edycja konkursu cieszyła się rekordową liczbą zgłoszeń. Kampania społeczna FASOFF została wyróżniona spośród 71 wszystkich propozycji w jednej z najbardziej popularnych w tym roku kategorii – CSR. Celem akcji FASOFF jest edukacja przyszłych rodziców oraz...
Golden Arrow 2020: Pełna lista zwycięzców!
W tegorocznej edycji konkursu marketingowego Golden Arrow 2020 przyznano 22 nagrody i 28 wyróżnień. Żadna praca nie otrzymała grand prix. Przyznano również dwie nagrody specjalne. Pierwszą otrzymał BNP Paribas Bank Polska SA za długofalowe, autentyczne zaangażowanie społeczne, widoczne w wielu wymiarach działalności. Drugą nagrodę specjalną otrzymała agencja Przestrzeń za...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764