logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs Art Moves na najlepszą pracę bilbordową rozstrzygnięty

   14.08.2019, przeczytano 573 razy
ilustracjastrzałka
Dawid Celek (Polska) – zwycięzca konkursu

Ogromne zainteresowanie twórców z całego świata Konkursem Art Moves – otrzymaliśmy prace z 68 krajów świata! W tym roku konkurs odbywał się pod hasłem „Nadciągająca katastrofa czy szansa by uratować siebie i świat?” Znamy już laureatów konkursu – zwycięzcę i 9 prac wyróżnionych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-art-moves-na-najlepsza-prace-bilbordowa-rozstrzygniety,383596,artykul.html

Międzynarodowy Festiwal Sztuki na Bilbordach Art Moves jest jedynym na świecie festiwalem sztuki bilbordowej, który od 12 lat prezentuje i promuje tę kategorię sztuki publicznej. W ramach festiwalu w przestrzeni miasta Torunia prezentowane są prace artystów z całego świata, poruszające ważne, aktualne tematy. W tym roku na nośnikach, które zwykle wykorzystywane są do prezentacji reklam: bilbordach, citylightach i ekranach LED zaprezentowane zostaną prace artystyczne, odnoszące się do tematu przewodniego całej imprezy: „Nadciągająca katastrofa czy szansa by uratować siebie i świat?”.

Jednym z głównych elementów festiwalu jest corocznie organizowany, międzynarodowy konkurs na najlepszą pracę bilbordową. Do wystawy konkursowej wybierane są najciekawsze prace, nadesłane przez utalentowanych artystów z całego świata. Prace te są twórczą wypowiedzią artystyczną na temat festiwalowego hasła. Tematy corocznych edycji festiwalu wybierane są w taki sposób, by korespondowały z procesami i zjawiskami społecznymi kształtującymi współczesny, globalny świat. Wyrastają one z głębokiej refleksji o podłożu socjologicznym, psychologicznym, filozoficznym i są wyrazem troski o kształt rzeczywistości, w jakiej żyjemy. Ogromne zainteresowanie artystów z całego świata konkursem i festiwalem, wskazuje na wielki potencjał, jaki tkwi w idei imprezy oraz w przestrzeni publicznej – miejscu, które służy tu pogłębionej refleksji i komunikacji społecznej

W tym roku artyści zostali zaproszeni do twórczej interpretacji hasła: „Nadciągająca katastrofa czy szansa by uratować siebie i świat?”. Na tegoroczny konkurs wpłynęło niemal 1000 prac, nadesłanych przez 539 artystów z 68 krajów świata. Otrzymaliśmy prace z Rosji, USA, Tajwanu, Chin, Macedonii, Azerbejdżanu, Wielkiej Brytanii, Iranu i wielu innych! Wyjątkowo dużo prac otrzymaliśmy z Chin i Indii. Pokazuje to, że twórcom z tych państw szczególnie bliskie jest tegoroczne hasło konkursowe.

Konkursowe hasło można było traktować jako metaforę procesów, zachodzących we współczesnym świecie. Czy świat wkrótce się skończy? Czy w niedługim czasie wymrze większość gatunków roślin i zwierząt na planecie? Czy nastąpi katastrofa ekologiczna? Czy większość ludzi będzie żyła w skrajnej biedzie, a świat pogrąży się w nieustających wojnach? Tego typu informacje zalewają nas każdego dnia – wywołują strach i paraliżują. Jak nie popaść w depresję i czarnowidztwo, a alarmujące dane potratować jako wyzwanie i poszukać kreatywnych rozwiązań? Jak obudzić się z letargu? Jak znaleźć nadzieję i energię do działania? Jak pokonać stare, destrukcyjne schematy myślenia i działania, i znaleźć nowe, lepsze rozwiązania? Jak nie popaść w pesymizm i marazm, ale uwierzyć, że wiele zależy od nas – zarówno życie nasze, innych ludzi, jak i istot, które żyją obok nas? Jak wyjść poza indywidualną perspektywę, poza własne JA i dostrzec, że każdy z nas jest częścią większej całości – ludzkości i przyrody, i ma na tę całość wielki wpływ? Jak myśleć w dłuższej perspektywie, a nie tylko o krótkoterminowych korzyściach, które w dłuższej perspektywie okazują się szkodliwe? Co dobrego możemy zrobić dla siebie i świata oraz tych, którzy przyjdą tu po nas?

Jury w składzie: Adam Niklewicz / artysta / North Haven, Connecticut, USA, Mark Titchner / artysta / Londyn, Wielka Brytania, Małgorzata Augustyniak / historyk sztuki, wiceprezes zarządu AMS SA / Warszawa, Rafał Góralski / artysta, kurator, dyrektor Festiwalu Art Moves / Toruń
wyróżniło 10 prac, które zostaną pokazane na bilbordach w ramach Festiwalu Art Moves 2019.

Są to prace następujących artystów:

  • Dawid Celek (Polska)
  • Marek Maciejczyk (Polska)
  • Patrick Baumann (Szwajcaria)
  • Cristian Brinza (Mołdawia)
  • Salma Abbassi (Tunezja)
  • Paweł Miszewski (Polska)
  • Łukasz Dukowicz (Polska)
  • Mario Estevez (Meksyk)
  • Wei Su (Kanada)
  • Michael Mayevsky (Ukraina)

Jury za najbardziej interesującą pracę uznało projekt, którego autorem jest Dawid Celek z Polski i właśnie do niego powędruje Główna Nagroda Konkursu w wysokości 5000 PLN.

ilustracjastrzałka

Salma Abbassi (Tunezja) - praca wyróżniona

ilustracjastrzałka

Patrick Baumann (Szwajcaria) - praca wyróżniona

ilustracjastrzałka

Michael Mayevsky (Ukraina) - praca wyróżniona

Festiwal rozpocznie się 1 września 2019 w Toruniu, oficjalne otwarcie odbędzie się 6 września. Wydarzenie objęte jest patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Fundacja Rusz

artmovesfestival.org

Dodatkowe informacje:

Honorowy patronat nad festiwalem objął Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego Piotr Całbecki i Prezydent Miasta Torunia Michał Zaleski.
Festiwal jest dofinansowany ze środków Gminy Miasta Toruń i Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.artmovesfestival.org

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Laureaci Konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2019
Podczas Gali Finałowej 9 Edycji Konkursu Dyrektor Marketingu Roku nagrodzono najlepszych polskich marketerów. 28 listopada był finałem dwudniowego kongresu Executive Summit 2019. W tym roku panelom i prelekcją towarzyszyło hasło „HYBRID STRATEGY”.
Grupa Polomarket z prestiżową nagrodą w konkursie Dyrektor Marketingu Roku 2019
Działania marketingowe prowadzone przez Grupę POLOmarket po raz kolejny zostały docenione przez grono niezależnych ekspertów. Największa polska sieć supermarketów zdobyła nagrodę „Dyrektor Marketingu Roku 2019”. Statuetkę odebrał Dyrektor Marketingu Krzysztof Szultka. Jest to jedna z najbardziej prestiżowych nagród w branży marketingowej.
Zakończyła się 23. edycja Konkursu Niezależnej Kreacji Kreatura 2019, w której doceniony został projekt „Amica na Szlaku Smaku”. Znalazł się w gronie najciekawszych projektów spośród 156 nadesłanych propozycji. Wyboru dokonało jury założone z ekspertów w dziedzinie marketingu.
Nagrody w największym konkursie z branży Public Relations zostały rozdane! W tym roku  przyznano  20 Złotych, 34 Srebrne oraz 29 Brązowych Spinaczy w łącznie 31 kategoriach konkursowych podmiotom takim jak agencje PR, działy PR i komunikacji, firmy i instytucje, organy samorządowe i organizacje pozarządowe. 24/7Communication wraz ze swoimi klientami: McDonald’s, ING...
Konkurs studencki na projekt stoiska Izby Architektów RP
Opracuj koncepcję projektową stoiska targowego Izby Architektów RP - najlepsza praca pod względem warsztatowym, wizualnym oraz estetycznym zostanie zrealizowana podczas targów BUDMA 2020.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764