logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Patronat Signs.pl: Konkurs Art Moves na najlepszą pracę bilbordową rozstrzygnięty

   11.08.2021, przeczytano 1662 razy
ilustracja
Fanghong Huang / Chiny – zwycięzca konkursu

Ogromne zainteresowanie twórców z całego świata Konkursem Art Moves – otrzymaliśmy prace z 63 krajów świata! W tym roku konkurs odbywał się pod hasłem „Zawirusowanie nieprawdą. Jak odnaleźć drogę w nawale sprzeczności, chaosie i niepewności?” Znamy już laureatów konkursu – zwycięzcę i 5 prac wyróżnionych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/patronat-signs.pl%3A-konkurs-art-moves-na-najlepsza-prace-bilbordowa-rozstrzygniety,392607,artykul.html

Zawirusowanie nieprawdą

Międzynarodowy Festiwal Sztuki na Bilbordach Art Moves jest jedynym na świecie festiwalem sztuki bilbordowej, który od 14 lat prezentuje i promuje tę kategorię sztuki publicznej. W ramach festiwalu w przestrzeni miasta Torunia prezentowane są prace artystów z całego świata, poruszające ważne, aktualne tematy. W tym roku na nośnikach, które zwykle wykorzystywane są do prezentacji reklam: bilbordach, citylightach i ekranach LED zaprezentowane zostaną prace artystyczne, odnoszące się do tematu przewodniego całej imprezy: „Zawirusowanie nieprawdą. Jak odnaleźć drogę w nawale sprzeczności, chaosie i niepewności?”.

Jednym z głównych elementów festiwalu jest corocznie organizowany, międzynarodowy konkurs na najlepszą pracę bilbordową. Do wystawy konkursowej wybierane są najciekawsze prace, nadesłane przez utalentowanych artystów z całego świata. Prace te są twórczą wypowiedzią artystyczną na temat festiwalowego hasła. Tematy corocznych edycji festiwalu wybierane są w taki sposób, by korespondowały z procesami i zjawiskami społecznymi kształtującymi współczesny, globalny świat. Wyrastają one z głębokiej refleksji o podłożu socjologicznym, psychologicznym, filozoficznym i są wyrazem troski o kształt rzeczywistości, w jakiej żyjemy. Ogromne zainteresowanie artystów z całego świata konkursem i festiwalem, wskazuje na wielki potencjał, jaki tkwi w idei imprezy oraz w przestrzeni publicznej – miejscu, które służy tu pogłębionej refleksji i komunikacji społecznej.

832 prace, 462 artystów

W tym roku artyści zostali zaproszeni do twórczej interpretacji hasła: „Zawirusowanie nieprawdą. Jak odnaleźć drogę w nawale sprzeczności, chaosie i niepewności?”Na tegoroczny konkurs wpłynęło 832 prace, nadesłane przez 462 artystów z 63 krajów świata. Otrzymaliśmy prace z Chin, Tajwanu, Kuby, Kazachstanu, Kambodży, USA, Indii i wielu innych! Wyjątkowo dużo prac otrzymaliśmy z Chin i Rosji. Pokazuje to, że twórcom z tych państw szczególnie bliskie jest tegoroczne hasło konkursowe.

Pojęcie prawdy, jak pokazała pandemia Covid 19, to fundamentalny problem współczesnego świata, z którym muszą się zmierzyć zarówno poszczególne jednostki, całe społeczeństwa, jak i zglobalizowany współczesny świat. Jeszcze do niedawna wydawało się, że ten problem w ogóle nie istnieje i bez pojęcia prawdy możemy doskonale się obyć. Jednak obecny ogólnoświatowy kryzys związany z pandemią uświadomił nam, że nie wystarczą nam własne subiektywne przekonania, opinie i uczucia. By funkcjonować w zdrowy sposób, jako jednostki i całe społeczeństwa, potrzeba nam czegoś więcej, czegoś co wydawało się, że wyszło już z mody i jest passé, czyli obiektywnej prawdy. Nasza gatunkowa nazwa to homo sapiens, czyli człowiek myślący. Trzymanie się obiektywnych faktów i odwoływanie się do obiektywnej rzeczywistości pomaga nam funkcjonować w skomplikowanym, współczesnym świecie. Czy warto podejmować trud, by dotrzeć do prawdy? Czy jest to obecnie w ogóle możliwe? Jak odróżnić prawdę od fałszu? Kto jest autorytetem, któremu możemy zawierzyć, a kto samozwańczym, internetowym „expertem”? Czy każdy ma swoją prawdę, czy istnieje prawda obiektywna? Komu i w co wierzyć?

Jury w składzie:

  • Adam Niklewicz / artysta / North Haven, Connecticut, USA
  • Mark Titchner / artysta / Londyn, Wielka Brytania
  • Małgorzata Augustyniak / historyk sztuki, wiceprezes zarządu AMS SA / Warszawa, Polska
  • Rafał Góralski / artysta, kurator, dyrektor Festiwalu Art Moves / Toruń

wyróżniło 6 prac, które zostaną pokazane na bilbordach w ramach Festiwalu Art Moves 2021.

Są to prace następujących artystów:

  • Fanghong Huang / Chiny
  • Junjun_Fan / Chiny
  • Chia Hsiang Lee / Tajwan
  • Mario Estevez / Meksyk
  • Pola Piestrzeniewicz / Polska
  • Lex Drewiński Polska / Niemcy

Jury za najbardziej interesującą pracę uznało projekt Fanghong Huang z Chin i właśnie do niego powędruje Główna Nagroda Konkursu w wysokości 3500 PLN.

Natomiast prace następujących artystów zostaną pokazane w pokazie specjalnym, na słupie ulicznym (dzięki wsparciu międzynarodowej społeczności artystów i sympatyków festiwalu):

  • Alexander Fomin / Rosja
  • Anna Wei / USA
  • Arnav Nigam / Indie
  • Chia Yu Hsu / Tajwan
  • Erick Ginard / Kuba
  • He Huang / Chiny
  • Henrique Campos / Brazylia
  • Jixin Wang / Chiny
  • Justyna Markiewicz / Polska
  • Liliane Wong / Hong Kong
  • Łukasz Mesjasz / Polska
  • Magdalena Dylak / Polska
  • Marisa Passos / Portugalia
  • Mateusz Domeradzki / Polska
  • Michał Łącki / Polska
  • Nur Ernehir / Turcja
  • Raqee Najmuldeen / Irak
  • Tomasz Talerzak / Polska
  • Vaso Krčmar / Serbia
  • Wenlong Zhang / Chiny
  • Yukun Liu / Chiny

ilustracjastrzałka

Pola Piestrzeniewicz / Polska - praca wyróżniona

ilustracjastrzałka

Chia Hsiang Lee / Tajwan - praca wyróżniona

Festiwal rozpocznie się 1 września 2021 w Toruniu, oficjalne otwarcie odbędzie się 3 września. Wydarzenie objęte jest patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Fundacja Rusz

Dodatkowe informacje:

Honorowy patronat nad festiwalem objął Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego Piotr Całbecki i Prezydent Miasta Torunia Michał Zaleski.
Festiwal jest współfinansowany z budżetu Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego i ze środków Gminy Miasta Toruń.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TikTok Awards Polska i Year on TikTok - wyniki
Licząca niemal 12 milionów polska społeczność TikToka wybrała zwycięzców pierwszej edycji TikTok Awards Polska. W 10 kategoriach rywalizowało 48 najbardziej angażujących i zasięgowych twórców i twórczyń platformy. Nagroda Creator of the Year trafiła do Natalii Sisik, a tytuł Video of the Year zdobyła historia o wiralowym rogaliku z...
Novotel Warszawa Centrum ze Złotym Spinaczem
Kampania „Zakochaj się na novo. 50 lat novoczesności” przygotowana we współpracy z agencją 38 Content Communication z okazji 50-lecie Novotel Warszawa Centrum zdobyła Złoty Spinacz w 22. edycji konkursu w kategorii Sport, turystyka i rekreacja. Złote Spinacze to największy konkurs branży PR w Polsce, nagradzający najbardziej innowacyjne i skuteczne projekty...
Złote Spinacze 2024 rozdane!
Znamy zwycięzców 22. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 101 nagród – 23 Złote, 39 Srebrnych oraz 39 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 38 Content Communication.
SEC Newgate CEE z trzema nagrodami ICCO Global Awards
SEC Newgate CEE wróciło z londyńskiej gali ICCO Global Awards z trzema głównymi nagrodami – dwiema w kategoriach sektorowych za kampanię „Saving Free Media in Poland”, zrealizowaną wraz z TVN Warner Bros. Discovery oraz jedną nagrodą indywidualną dla Szymona Dziewięckiego za wybitne osiągnięcia poniżej 30. roku życia.
Filmy z kampanii Mitsubishi Motors z nagrodami The Best of Moto 2024
Astara – oficjalny importer samochodów, części zamiennych i akcesoriów Mitsubishi do Polski informuje, że trzy serie filmów Mitsubishi Motors z udziałem znanych ambasadorów marki, Bartłomieja Topy, Anny Cieślak i Macieja Kaweckiego, zostały wyróżnione w prestiżowym plebiscycie „The Best of Moto 2024”. Projekty: „Inspiracje w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764