Trwa ogólnopolski konkurs promocji miast i regionów, zorganizowany przez firmy Eskadra i AMS. Oczywiście nie każde miasto może mieć Wawel, nie każde miasteczko zamek lub pałac i nie każda wioska może leżeć w górach czy nad jeziorem. Ale każde miejsce ma swój potencjał. Potencjał, który profesjonaliści potrafią odkryć, ukształtować i z zyskiem sprzedać - przekonują organizatorzy.
Przedmiotem oceny są tzw. witacze, czyli instalacje reklamowe, informacyjne i symboliczne, umieszczone przy drogach wjazdowych lub wyjazdowych bądź granicach regionów. Mają zachęcić podróżnych do odwiedzenia określonych miejscowości.
Organizatorzy stawiają sobie za cel promowanie twórców najlepszych rozwiązań marketingowych oraz popularyzację mądrej i skutecznej mody na inwestowanie w zewnętrzną reklamę miast, regionów i produktów turystycznych.
Konkurs Bramy Kraju obejmuje trzy rodzaje prac:
1. Projekty i koncepcje do realizacji.
2. Projekty i koncepcje zrealizowane.
3. Istniejące komercyjne produkty turystyczne: zjawiska, wyroby, budowle, cechy regionu lub miasta, które po wypromowaniu mogą znacząco przyczynić się do rozwoju turystyki.
Każdy uczestnik konkursu ma prawo przysłać najwyżej jedną pracę.
Jury – przedstawiciele środowisk marketingowych, turystycznych, medialnych, podróżniczych i dziennikarskich – zastosuje następujące kryteria oceny:
– estetyka, wizualna strona projektu (20%);
– kreatywność, tzn. oryginalność, wyjątkowość koncepcji (30%);
– komunikatywność (20 proc.); jurorzy odpowiedzą na pytanie, czy witacz rzeczywiście informuje o tych cechach i zaletach miejsca, które mają największą wartość z punktu widzenia turysty;
– efektywność, relacja ceny, prostoty projektu do jego spodziewanej skuteczności (30%).
Nagrody
Autorzy najlepszych prac otrzymają prestiżowe statuetki i dyplomy. AMS przeznaczy 20 tys. na realizację zwycięskiego projektu. Istniejący witacz będzie przedmiotem promocyjnej kampanii miasta lub regionu na nośnikach tej firmy. Agencja Eskadra ufundowała akcję reklamową – marketing miejsc.
Termin przyjmowania prac mija 15 kwietnia 2006 r. Dokumentację należy przekazywać drogą elektroniczną.
Decyzje jury zapadną 22 kwietnia, a uroczyste rozdanie nagród odbędzie się 24 kwietnia 2006 r. w Warszawie.
Regulamin konkursu (m.in.: zawartość, forma i sposób przekazania prac, procedura oceny, wszystkie prawa i obowiązki uczestników i organizatorów) został zamieszczony na internetowej stronie www.bramykraju.pl.
Źródło: Instytut Wzornictwa Przemysłowego