logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs dla grafików na okładkę książki uszlachetnioną w technologii 3D Touch

   13.07.2020, przeczytano 1437 razy
ilustracjastrzałka

Drukarnia Totem.com.pl wraz z firmą Konica Minolta ogłosiły konkurs dla grafików na projekt okładki książki uszlachetnionej w technologii 3D Touch. Na jego zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody pieniężne, łącznie 15 tysięcy złotych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-dla-grafikow-na-okladke-ksiazki-uszlachetniona-w-technologii-3d-touch,387756,artykul.html

- Celem naszego konkursu – mówi Michał Rejnowski, prezes drukarni Totem.com.pl - jest promocja nowoczesnego projektowania okładek książek, a także innowacyjnych możliwości w zakresie uszlachetniania, jakie oferuje nasza drukarnia. Zależy nam także na edukacji związanej z procesem przygotowania plików do drukowania pod kątem wykorzystania posiadanego przez nas systemu MGI JetVarnish 3D. Piękna, unikatowa okładka książki przyciąga uwagę odbiorcy na półce sklepowej, skutecznie wyróżniając ją spośród innych publikacji. Jesteśmy przekonani, że warto promować nowoczesne rozwiązania pozwalające uatrakcyjnić papierowe wydawnictwa. Dobrze zaprojektowana okładka, z przemyślanymi uszlachetnieniami to dodatkowa wartość klasycznej pozycji książkowej, mocno podnosząca jej konkurencyjność. Dlatego serdecznie zapraszamy wszystkich grafików do wzięcia udziału w naszym konkursie.

Konkurs ma charakter otwarty i jest skierowany zarówno do osób prawnych, jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej jak również do osób fizycznych, w szczególności do studentów kierunków artystycznych, grafików, osób zajmujących się DTP, a także do pasjonatów projektowania graficznego (również amatorów) oraz wydawnictw.

- Przedmiotem konkursu jest zaprojektowanie pracy graficznej w formie okładki dowolnej książki (rzeczywistej bądź fikcyjnej) z uwzględnieniem uszlachetnień wykonanych w technologii 3D Touch, z wykorzystaniem systemu  MGI JetVarnish 3D z naszej oferty – mówi Mateusz Woźniak - dyrektor działu rozwiązań produkcyjnych w Konica Minolta Business Solutions Polska. - Zgłoszenie powinno zawierać wizualizację okładki z zastosowanymi uszlachetnieniami, jej projekt, właściwie zaprojektowane maski z uszlachetnieniami - wykonanymi zgodnie z zasadami przyjętymi dla maszyny MGI JetVarnish 3D, a także wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia. Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu jedną pracę. Szczegóły dotyczące aplikacji i przygotowania prac oraz inne niezbędne informacje znajdują się w regulaminie konkursu.

Prace konkursowe przyjmowane są do 25 września br. (liczy się data otrzymania prac przez organizatora), a ogłoszenie wyników nastąpi 22 października br. podczas Międzynarodowych Targów Książki w Krakowie. Jury wyłoni trzech zwycięzców – głównego, który otrzyma 5000 zł oraz zdobywców drugiej i trzeciej nagrody (którzy otrzymają odpowiednio 3000 i 2000 złotych). Przewidziane jest także pięć wyróżnień (po 1000 zł każde). Najważniejszymi kryteriami branymi pod uwagę przy ocenie zgłoszonych projektów będą wartość artystyczna projektu, zgodność z zasadami projektowania i kompozycji okładek książek, a także oryginalność zastosowanych rozwiązań graficznych i uszlachetnień. Wszystkie nagrodzone prace zaprezentowane zostaną na wernisażu zorganizowanym przez organizatorów, jaki odbędzie się 22 października br. podczas wspomnianych targów.

- Mamy nadzieję – mówi Michał Rejnowski - że nasza inicjatywa przyciągnie profesjonalnych grafików, a także studentów i osoby zajmujące się projektowaniem graficznym amatorsko. Liczymy na wydawnictwa, dla których udział w konkursie może być inspirującym początkiem pracy z technologią 3D Touch. Jesteśmy przekonani, że nasz  konkurs będzie nie tylko okazją do rywalizacji i swego rodzaju zabawy, ale także przygodą o walorach edukacyjnych, pozwalającą na poznawanie nowych, innowacyjnych możliwości w obszarze uszlachetniania i wzbogacania okładek książkowych.

Źródło: Konica Minolta Business Solutions Polska Sp.z o.o.

www.konicaminolta.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764