logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs filatelistyczny Europa 2022

  PR 08.09.2022, przeczytano 761 razy
ilustracjastrzałka

Tylko do 9 września br. można oddać głos na znaczek Poczty Polskiej zgłoszony do prestiżowego konkursu filatelistycznego „EUROPA 2022”. Tematem przewodnim tegorocznej edycji są „Baśnie i legendy” (Stories and Myths”). Maciej Jędrysik, autor konkursowego znaczka Poczty Polskiej, przedstawił na pretendującym do nagrody walorze smoka wawelskiego i szewczyka Skubę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-filatelistyczny-europa-2022,397136,artykul.html

EUROPA to seria znaczków wydawanych przez europejskie administracje pocztowe od 1956 r. Poczta Polska zdecydowała się przedstawić na znaczku legendę o Królu Kraku i smoku wawelskim. Emisja zadebiutowała na rynku 21 kwietnia 2022 br.

Maciej Jędrysik, autor znaczka Poczty Polskiej przedstawił w średniowiecznej stylizacji grafikę smoka wawelskiego i szewczyka Skubę niosącego wypchanego siarką barana. W tle widać słynne wzgórze z zabudowaniami zamku na Wawelu i smoczą jamą poniżej. Na wydanej w komplecie kopercie FDC znajdują się wizerunki Skuby z zabójczą imitacją owieczki na tle pokonanego smoka, zaś powyżej umieszczono obrazek księcia Kraka z postacią niewiasty.

Konkurs na najpiękniejszy znaczek EUROPA, organizowany jest przez PostEurop od 2002 r. Znaczki serii EUROPA mają wyrażać współpracę pomiędzy operatorami pocztowymi oraz promować filatelistykę. Tematy, które pojawiają się w kolejnych latach pokazują wspólne korzenie, kulturę, historię i wspólne cele narodów Europy.

Warto przypomnieć, że od ubiegłego roku zmieniły się zasady głosowania. Dopiero suma głosów operatorów pocztowych zrzeszonych w PostEurop, publiczności oraz ekspertów filatelistycznych pozwoli wybrać trzy zwycięskie znaczki. Dwie pierwsze grupy głosują w trybie online w terminie do 9 września 2022 r., do czego zresztą gorąco zachęcamy naszych Filatelistów (i nie tylko!). Eksperci będą oceniać wydrukowane walory w drugiej połowie września 2022 r. Ostateczne wyniki poznamy w październiku 2022 r., podczas Zgromadzenia Plenarnego PostEurop.

Źródło: Poczta Polska S.A.

www.poczta-polska.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ekran Samsung Color E-Paper - nośnik digital signage i reklamy cyfrowej
Samsung poinformował o światowej premierze 32-calowego wyświetlacza Color E-Paper (model EM32DX), który uzupełnia dotychczasową ofertę wydajnych energetycznie rozwiązań do prezentacji materiałów informacyjnych i reklamowych. Najnowszy model wyświetlacza – wykorzystujący zaawansowaną technologię cyfrowego atramentu – oferuje ultra niskie zużycie...
Stora Enso i Carton Service: nowe opakowania typu „gable top”
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na ograniczenie ilości plastiku w opakowaniach, firma Carton Service - producent składanych kartonów z siedzibą w Shelby (w stanie Ohio, USA), specjalizująca się w opakowaniach typu „gable top” (z „daszkiem”) — poszukiwała partnera do realizacji wyjątkowego projektu. Jego celem było stworzenie rozwiązania...
Gwiazdy dają głos odpadom i zachęcają do segregacji
Co powiedziałyby nam nieposegregowane śmieci, gdyby miały głos? Właśnie ruszyła kampania edukacyjna, w której m.in. puszka czy kartonik po soku zyskują osobowość i cięty język, by wskazać właściwy kolor i nazwę kosza, do którego powinny trafić. W niezwykłe role wcieliły się znane i lubiane, utalentowane aktorsko osoby: Ola Domańska, Wiktor Dyduła, Natalia...
Triple PR z kampanią „Bez Kompromisów” dla Ulla Popken
Agencja Triple PR rozpoczęła współpracę z marką Ulla Popken – uznanym producentem odzieży plus size, który od lat towarzyszy kobietom w budowaniu pewności siebie i wyrażaniu własnego stylu. Marka nie tylko projektuje ubrania w rozmiarach od 42 do 68, lecz także zmienia sposób, w jaki mówi się o modzie – z szacunkiem, otwartością i bez uprzedzeń. Zespół Triple PR...
HTC Viverse: platforma immersyjna wspierająca główne silniki gier WebXR
W obliczu prognozowanego rozwoju rynku immersyjnego internetu, którego wartość ma sięgnąć 58 miliardów dolarów, VIVERSE daje twórcom o różnym poziomie zaawansowania możliwość budowania, wdrażania i zarabiania na doświadczeniach 3D, bez ograniczeń platformowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764