logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs GrandFront 2002 rozstrzygnięty

   17.04.2003, przeczytano 4774 razy

W czasach ostrej konkurencji rynkowej okładka czasopisma czy pierwsza strona gazety spełnia nie tylko funkcję informacyjną, nie tylko promuje zawartość kilkunastu bądź kilkudziesięciu następnych stron, ale również stanowi narzędzie marketingowe, ważne dla całego tytułu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-grandfront-2002-rozstrzygniety,1589,artykul.html

Twórcy okładek czasopism i dzienników stają przed niebagatelnym wyzwaniem, jak znaleźć ciekawą i przyciągającą czytelnika wizualną metaforę treści przygotowywanych przez redaktorów, dziennikarzy, reporterów.
Konkurs Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2002 powstał właśnie po to, aby wyciągnąć nieraz z głębokiego cienia postacie artystów, których dzieła "żyją" miesiąc, tydzień czy tylko jeden dzień.

Warszawa, 15 kwietnia 2003 roku. W warszawskiej galerii DAP w Domu Artysty Plastyka odbyła się uroczysta gala rozdania nagród GrandFront 2002 w Konkursie na Prasową Okładkę Roku zorganizowanym przez Izbę Wydawców Prasy.


Zdobywcami nagród głównych GrandFront 2002 zostali:


  • w kategorii czasopisma:

    Tytuł: ZWIERCIADŁO, nr 5, maj 2002
    Wydawca: Zwierciadło
    Autor: praca zbiorowa Redakcji Zwierciadła


  • w kategorii gazety codzienne:

    Tytuł: GAZETA WYBORCZA, 14-15 grudnia 2002
    Wydawca: Agora S.A.
    Autor: Krzysztof Trusz, Rysunek: Jacek Gawłowski


    Podczas gali otwarto również wystawę blisko pięćdziesięciu najciekawszych okładek czasopism oraz pierwszych stron gazet zakwalifikowanych do ścisłego finału. Wystawę można obejrzeć w dniach 15 - 22 kwietnia w warszawskiej galerii "Lufcik" w Domu Artysty Plastyka przy ul. Mazowieckiej 11a. Okładki prezentowane na wystawie znajdują się również na stronie internetowej Konkursu www.grandfront.com.

    Laureaci Konkursu GrandFront otrzymali statuetki zaprojektowane przez rzeźbiarkę Hannę Jelonek oraz pamiątkowe dyplomy. Symbolika statuetki GrandFront skłania do refleksji nad tym, jak wielu rzeczy w naszym codziennym życiu dowiadujemy się z gazet i czasopism. Słowo pisane jest przecież nieodłącznym elementem każdego naszego dnia. Do tego też nawiązuje artystka - według niej obraz współczesnego człowieka nie byłby pełny, gdyby nie zaznaczono w nim wielkiego wpływu pracy dziennikarzy na ludzkie postrzeganie świata.

    Do Konkursu zaproszono wydawców, redakcje i twórców grafiki prasowej. Celem Konkursu jest wspieranie wysokiego poziomu projektowania graficznego gazet i czasopism, nagradzanie najlepszych rozwiązań i promocja twórców.

    W rywalizacji wzięło udział ponad trzydzieści stron tytułowych gazet codziennych oraz sto pięćdziesiąt okładek czasopism w czterech kategoriach: czasopisma wielotematyczne, czasopisma opinii, czasopisma typu "people" oraz czasopisma monotematyczne. Spośród tych ponad stu osiemdziesięciu prac, jury (skład w załączniku) w pierwszym głosowaniu, które miało miejsce 3. kwietnia br., wyłoniło czterdzieści dwie, jego zdaniem najciekawsze pod względem pomysłu graficznego, wagi podejmowanego tematu, jak i jakości technicznej wykonania. Jury, któremu przewodniczył Grzegorz Gauden, Prezes Izby Wydawców Prasy, skupiło w sobie dwadzieścia trzy osoby mające, w związku z wykonywanym zawodem, niebagatelny wpływ na obraz współczesnej, polskiej okładki prasowej. W Jury zasiedli miedzy innymi artyści pracujący w największych polskich redakcjach. Drugie, finałowe obrady Jury odbyły się wczoraj, 14 kwietnia, i wyłoniły zwycięzców Konkursu w każdej z regulaminowych kategorii.

    Duże zainteresowanie Konkursem na Prasową Okładkę Roku, a w szczególności odzew ze strony redakcji zgłaszających swoje najlepsze prace, pozwala twierdzić, że stanowić on będzie uznawaną miarę jakości polskiej okładki, a wyróżnienie w nim wpływać będzie motywująco na redakcje i artystów, by w kolejnej edycji konkursu zaprezentować się równie dobrze lub nawet lepiej.

    Nagrodę główną GrandFront dla gazet oraz pozostałe nagrody w kategorii gazety codzienne ufundował Ruch S.A, natomiast nagrodę główną w kategorii czasopism - Winkowski sp. z o.o. Fundatorami nagród dla czasopism w kategoriach czasopisma wielotematyczne, czasopisma opinii, czasopisma typu "people" oraz czasopisma monotematyczne są odpowiednio M-Real sp. z o.o., TUiR Warta, Poczta Polska S.A. oraz Polkomtel S.A. Patronat medialny nad Konkursem objął miesięcznik Press.


    Pozostali laureaci Konkursu GrandFront 2002:

    II nagroda w kategorii Gazety Codzienne:

    Tytuł: GAZETA WYBORCZA, 11 września 2002
    Wydawca: Agora S.A.
    Autor: Krzysztof Trusz

    III nagroda w kategorii Gazety Codzienne:

    Tytuł: PULS BIZNESU, 11 września 2002
    Wydawca: Bonnier Business Polska sp. z o.o.
    Autor: Jacek Utko

    I nagroda w kategorii czasopisma wielotematyczne:

    Tytuł: ZWIERCIADŁO, nr 5, maj 2002
    Wydawca: Zwierciadło
    Autor: praca zbiorowa Redakcji Zwierciadła

    II nagroda w kategorii czasopisma wielotematyczne:

    Tytuł: ELLE, nr 88, styczeń 2002
    Wydawca: Hachette Filipacchi Polska sp. z o.o.
    Autor: Małgorzata Filew
    Autor zdjęcia: Robert Wolański
    Stylizacja: Justyna Moraczewska


    III nagroda w kategorii czasopisma wielotematyczne:

    Tytuł: TWÓJ STYL, nr 9/146, wrzesień 2002
    Wydawca: Bauer sp. z o.o. i sp. k.
    Autor: Ewa Markiewicz
    Autor zdjęcia: Marcin Tyszka

    I nagroda w kategorii czasopisma typu "people":

    Tytuł: VIVA!, nr 13, lipiec 2002
    Wydawca: Edipresse Polska
    Autor: Katarzyna Pluta
    Współtwórca: Firooz Zahedi/JBGPhoto.com

    II nagroda w kategorii czasopisma typu "people":

    Tytuł: VIVA!, nr 9, maj 2002
    Wydawca: Edipresse Polska
    Autor: Katarzyna Pluta
    Współtwórca: Łukasz Murgrabia

    III nagroda w kategorii czasopisma typu "people":

    Tytuł: KULISY, nr 46, listopad 2002
    Wydawca: Dom Prasowy sp. z o.o.
    Autor: Katarzyna Bakun
    Autor montażu: Belin Czechowicz

    I nagroda w kategorii czasopisma monotematyczne:

    Tytuł: National Geographic, nr 4, kwiecień 2002
    Wydawca: G+J RBA
    Autor: Jolanta Pawlak
    Autor zdjęcia: Steve McCurry

    II nagroda w kategorii czasopisma monotematyczne:

    Tytuł: PODRÓŻE, nr 5, maj 2002
    Wydawca: Murator
    Autor: Marta Kusztra

    III nagroda w kategorii czasopisma monotematyczne:

    Tytuł: ARCHITEKTURA, nr 5, maj 2002
    Wydawca: Murator
    Autor: Jerzy Porębski
    Autor zdjęcia: Maciej Osiecki

    I nagroda w kategorii czasopisma opinii:

    Tytuł: FORUM, nr 41, październik 2002
    Wydawca: "Polityka" Spółdzielnia Pracy
    Autor: Małgorzata Śliwińska

    II nagroda w kategorii czasopisma opinii:

    Tytuł: WPROST, nr 21, maj 2002
    Wydawca: Agencja Wydawniczo-Reklamowa "Wprost" sp. z o.o.
    Autor: Dariusz Krupa
    Autor zdjęcia: Adam Chełstowski

    III nagroda w kategorii czasopisma opinii:

    Tytuł: POLITYKA, nr 25, czerwiec 2002
    Wydawca: "Polityka" Spółdzielnia Pracy
    Autor: Jacek Królak

    Uroczystość wręczenia nagród i wyróżnień prowadziła Katarzyna Dowbor, wystawę otworzył Grzegorz Gauden, Prezes Izby Wydawców Prasy oraz Przewodniczący Jury, a uświetniła ją swoim występem znana polska wokalistka jazzowa Dorota Curyłło. Wśród gości pojawiły się znane twarze z okładek zaprezentowanych w konkursie pism.


    Źródło i ilustracje: Izba Wydawców Prasy

  • REKLAMA

    Komentarze

    Zaloguj się i dodaj komentarz

    Najnowsze w tym dziale

    Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
    Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
    Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
    Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
    Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
    Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
    Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
    17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
     
    Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764