logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs KTR 2016: Komplet wyników

   14.06.2016, przeczytano 1231 razy

33 złote, 62 srebrnych i 86 brązowych nagród w największym polskim konkursie kreatywnym KTR 2016. Grand Prix otrzymała praca Remember (FCB Warsaw). Reklamodawcą Roku został McDonald’s, Agencją Roku ogłoszono DDB&tribal, Papaya Films Domem Produkcyjnym Roku, Televisor z tytułem Studio Postprodukcyjne Roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-ktr-2016%3A-komplet-wynikow,28929,artykul.html

24 maja podczas uroczystej gali Konkursu KTR wręczono ogółem 181 nagród, w tym 33  złote, 62 srebrnych i 86 brązowych. Najwięcej nagród przyznano w kategoriach Digital & Mobile (32), Warsztat Audio/Video (29), Design (22), Active Advertising (21), Media (19). 1097 zgłoszeń było oceniane przez 108-osobowe jury pod przewodnictwem Rodrigo Sobral, Integrated Executive Creative Director R/GA London.

Dużo złota, dużo srebra i dużo brązu, i bardzo dobrze! Od lat nie mieliśmy tylu ciekawych prac w konkursie! Mamy też Grand Prix i Nagrodę Członków KTR, które wspaniale się uzupełniają, pokazując oryginalność i kreatywność w kompletnie różnych sferach komunikacji. To był dobry rok, ten 2015!” - komentuje Przemek Bogdanowicz, przewodniczący Zarządu Klubu Twórców Reklamy.

Grand Prix KTR otrzymała praca Remember. Agencja FCB Warsaw razem z Muzeum Auschwitz stworzyła i rozesłała do dziennikarzy na całym świecie aplikację „Remember” współpracującą z najpopularniejszymi edytorami tekstów, która wychwytuje sformułowanie „polskie obozy śmierci”, podkreśla je jako błąd i sugeruje poprawne określenie.

Remember to genialny pomysł w swojej prostocie, uderzający dokładnie w miejsce, w którym powstaje przekłamanie - w tekst. Pomysł, który ma szansę pomóc w nierównej walce z ludzką skłonnością do uproszczeń i do myślenia na skróty.” - powiedział Maciej Waligóra, przewodniczący kategorii PR&Event, w której m.in. praca otrzymała złoto.

Trzeci rok z rzędu Agencją Roku zostało DDB&tribal. Reklamodawcą roku został McDonald’s, który poza złotym mieczem KTR otrzymał również tygodniową akredytację na Festiwal Cannes Lions, ufundowaną przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Papaya Films otrzymało tytuł Domu Produkcyjnego Roku, a Televisor Studia Posprodukcyjnego Roku

Ranking agencji w konkursie KTR 2016:

  1. DDB&tribal – 73,5
  2. Walk – 34,5
  3. Grey Group – 28
  4. Saatchi&Saatchi / Interactive Solutions - 26
  5. FCB Warsaw – 23,5


Podobnie jak w zeszłych latach członkowie Klubu Twórców Reklamy, w głosowaniu online oceniali prace zgłoszone w kategorii Kampania, przyznając nagrodę KTR. W tym roku nagrodzona została kampania Starsi Panowie przygotowana przez agencję Brasil dla Netii.

Podczas gali KTR wręczono również nagrody w konkursie Young Creatives. Spośród 192 teamów nagrodę, wyjazd na światowe finały podczas tegorocznego festiwalu Cannes Lions, zdobyło 7 zespołów.

  • W kategorii Design, której partnerem jest Grupa Żywiec, wygrali Bartosz Włodarczyk i Bartłomiej Walczuk z 180heartbeats + JUNG v. MATT.
  • W kategorii Print, w której partnerem jest m. st. Warszawa, wygrali Janina Szwykowska i Michał Rudek z Grey Group.
  • W kategorii Film, której partnerem jest Kuchnia Czerwony Rower, wygrali Tomasz Misiukiewicz i Piotr Szkałuba z VML.
  • W kategorii Cyber, której partnerem jest Lotto, wygrali Barbara Niedziela i Radosław Smorga z Lemon Sky J. Walter Thompson Poland.
  • W kategorii PR partnerem jest Grupa Żywiec, zwyciężyli Jakub Sagan i Joanna Szwilling z K2.
  • W kategorii Media, której partnerem był serwis Co Jest Grane 24, a wygrali Piotr Fortuna i Marta Kierszka z ZenithOptimedia Group.
  • W kategorii Clients, partnerem była Szlachetna Paczka, zwyciężyli Katarzyna Wierzchowska i Igor Zajda z Grupa Żywiec.


Wszystkie nagrodzone prace w polskim konkursie reklamy KTR 2016 można obejrzeć na stronie www.ktr.org.pl

Źródło: SKM SAR

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764