25 złotych, 60 srebrnych oraz 85 brązowych nagród zostało wręczonych w największym w Polsce konkursie kreatywnym KTR 2019. Agencją Roku zostało VMLY&YR, a tytuł Reklamodawcy Roku otrzymało Ben & Jerry’s.
7 czerwca, podczas Gali Konkursu KTR w Teatrze Polskim w Warszawie, wręczono nagrody twórcom za ich kreatywność i najlepsze pomysły. Jury spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrało najlepszą pracę w każdej kategorii: Craft, Design, Communication oraz najlepszą kampanię społeczną.
Nagrody otrzymali:
- Best of Craft – Projekt fotograficzny „Goddesses” Zuzy Krajewskiej dla BWA Warszawa
- Best of Design otrzymał The Voice From The Towers stworzony przez Sek Corp dla School of Form
- Best of Communication otrzymała Projekcja Trailera Gry „God Of War” na boisku NBA dla BBH New York i Sony Interactive Entertainment
- Best of Charity otrzymała „Niezniszczalna Tęcza” agencji 180HEARTBEATS + JUNG V. MATT dla Unilever / Ben&Jerry’s, Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza, Fundacja Wolontariat Równości
Wszystkie zgłoszone projekty (1260) oceniało 80-osobowe jury pod przewodnictwem Bjorna Stahla– executive creative director/chief creative officer z INGO Stockholm
W tym roku po raz drugi Zarząd KTR będzie przyznał także nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Darek Zatorski oraz Jarek Ziębiński.
Listę wszystkich nagród i nominacji w konkursie KTR można znaleźć na STRONIE Z NAGRODAMI
Agencją Roku zostało VMLY&R. Reklamodawcą roku ogłoszono Ben&Jerry’s, a Papaya Films otrzymało tytuł Domu Produkcyjnego Roku, natomiast Platige Image – Studia Posprodukcyjnego Roku. Od tego roku KTR nagradza przyznaje również nagrodę Studia Projektowego Roku, która otrzymało Muzk Management
Ranking agencji w konkursie KTR 2019:
AGENCJA ROKU | ||
Miejsce | Firma | Punkty |
1 | VMLY&R | 64,75 |
2 | DDB GROUP | 63,75 |
3 | 180HEARTBEATS + JUNG V. MATT | 55 |
4 | MUZK MANAGEMENT | 51,5 |
5 | GREY GROUP POLAND | 44 |
DOM PRODUKCYJNY ROKU | ||
Miejsce | FIRMA | PUNKTY |
1 | PAPAYA FILMS | 65,75 |
2 | OPUS FILM | 33 |
3 | OTO FILM | 30,5 |
4 | DOBRO | 29,25 |
5 | FILM FICTION | 23,5 |
STUDIO POSTPRODUKCYJNE ROKU | ||
Miejsce | FIRMA | PUNKTY |
1 | PLATIGE IMAGE | 86,25 |
2 | TELEVISOR | 23 |
3 | BROSFX | 15 |
4 | LUNAPARK MOTION ARTS COLLECTIVE | 10 |
5 | JUICE SOUND | 5 |
STUDIO PROJEKTOWE ROKU | ||
Miejsce | FIRMA | PUNKTY |
1 | MUZK MANAGEMENT | 37 |
2 | MCCANN WORLDGROUP POLSKA | 33,5 |
3 | 180HEARTBEATS + JUNG V. MATT | 31,25 |
4 | UVMW | 27,5 |
5 | SEK CORP | 26,77 |
Podczas gali KTR wręczono również nagrodę w konkursie specjalnym Best of Facebook @ KTR 2019kampaniom: Złoto dla „#Volvolove” (Grey Group Poland dla Volvo Car Poland) Srebro dla „Coś do nich mam” (DDB Group dla Fundacja Rak’n’Roll / Avon) oraz Brąz kampanii „Instagramowa umowa” (Ogilvy dla nju mobile).
Źródło: SKM SAR