logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na ekologiczny plakat

  PR 29.10.2019, przeczytano 1425 razy
ilustracjastrzałka

Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny oraz Wall-being zapraszają do udziału w konkursie na plakat o tematyce ekologicznej, wykorzystujący i kreatywnie przetwarzający zasoby archiwalne. Prace konkursowe można nadsyłać do 20 listopada.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-ekologiczny-plakat,384521,artykul.html

Ideą konkursu jest pokazanie możliwości kreatywnego korzystania z archiwów cyfrowych. Archiwa cyfrowe są powszechnie dostępnym, otwartym źródłem motywów i inspiracji, które za sprawą młodych artystów zostaną twórczo przetworzone, zyskają nową formę i znaczenia.

Zadaniem uczestników konkursu będzie zaprojektowanie plakatu o tematyce ekologicznej,  popularyzującego idee ochrony środowiska naturalnego. W swoich pracach będą oni mogli wykorzystać lub zainspirować się zasobami archiwów dostępnych na europejskiej platformie Europeana oraz w polskich repozytoriach cyfrowych.

Do wygrania nagrody pieniężne (nagroda główna 5 tys. zł) oraz współpraca ze sklepem internetowym Wall-being, który specjalizuje się w sprzedaży plakatów polskich twórców. Najlepsze prace zostaną wyłonione przez Jury w składzie: Sebastian Durbacz (FINA), Katarzyna Głogowska (Wall-being), Agata Królak, Agata Nowotny, Małgorzata Szynkielewska (Europeana) oraz Beata Śliwińska Barrakuz.

Konkurs skierowany jest do studentów ASP, młodych profesjonalistów (do 30 roku życia) i amatorów zajmujących się malarstwem, grafiką lub wzornictwem. Plakaty można przesyłać od 14 października do 20 listopada 2019 roku. Każdy z uczestników konkursu może zgłosić 2 projekty.

Dodatkowo, w ramach konkursu, na wybranych polskich uczelniach artystycznych odbędą się spotkania dotyczące prawa autorskiego dla twórców oraz warsztaty z kreatywnego przetwarzania kolekcji cyfrowych. Warsztaty poprowadzą eksperci prawa autorskiego FINA i Centrum Cyfrowego oraz artystki Agata Królak i Beata Śliwińska aka Barrakuz.

Agata Królak projektuje i ilustruje dla dzieci w każdym wieku. Jest laureatką plebiscytu MUST HAVE Festiwalu Łódź Design, nagrody KTR, wyróżnień IBBY i Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek. Jej ilustracje były prezentowane na festiwalach i wystawach m.in. w Nowym Jorku, Tokyo, Londynie, Brukseli i Paryżu.

Beata Śliwińska zajmuje się postprodukcją graficzną sesji modowych, projektowaniem okładek płyt muzycznych, okładek książek, ilustracji, oprawy graficznej wydarzeń kulturalnych, koncertów, a także identyfikacji wizualnych. Tworzyła m.in. dla: Facebooka, Orange Polska, Levi'sa i Adidasa.

Udział w warsztacie nie jest konieczny do wzięcia udziału w konkursie.

Uwaga! Warunkiem przyjęcia pracy jest zapoznanie się z regulaminem oraz wypełnienie karty zgłoszeniowej dostępnej na stronie konkursu.

Źródło: Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny

www.fina.gov.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764