logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na jubileuszową okładkę „Kalejdoskopu”

   13.02.2019, przeczytano 368 razy

Redakcja magazynu „Kalejdoskop” ogłosiła konkurs na okładkę majowego numeru. Nagrodą jest publikacja pracy oraz honorarium autorskie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-jubileuszowa-okladke-_kalejdoskopu_,381221,artykul.html

W ogłoszeniu konkursowym czytamy m.in.: 

"Zostańcie autorami okładki jubileuszowego numeru najdłużej ukazującego się pisma kulturalnego w Łodzi i województwie – współtwórzcie z nami jego zmieniające się oblicze! Nie określamy tematyki, techniki, ewentualnego bohatera. UWAGA! W związku ze skonkretyzowaniem się nowego projektu "Kalejdoskopu" musieliśmy zmienić zapis w regulaminie - grafika na okładkę powinna mieć wymiary 84 x 190 mm (bez spadów), a nie 150 x 210 mm (plus spady). Zmienia się też termin zgłaszania propozycji - do 10 marca!

Od kilkunastu lat na okładkach „Kalejdoskopu” pojawiają się fotograficzne portrety osobistości (nie tylko) łódzkiej kultury. Zmieniająca się szata graficzna pisma skłania nas ku postawieniu pytania: czy zawsze musi tak być? Takie pytanie sformułowaliśmy też w Ankiecie do Czytelników i Sympatyków „Kalejdoskopu” i odpowiedzi, które nadeszły, są zbieżne z naszymi przemyśleniami – że portrety są w porządku, ale nie muszą być jedynym rozwiązaniem. To miejsce dla Was – uwalniamy okładkę majowego „Kalejdoskopu”, oddajemy ją w Wasze ręce.

Maj to miesiąc, w którym 45 lat temu ukazał się pierwszy numer pisma. Wówczas – przez lata – każda okładka „Kalejdoskopu” w jego legendarnym layoucie miała inny kolor (tytuł zobowiązuje), a cały jego projekt w wielu aspektach zbieżny był z aktualnymi trendami w dziedzinie projektowania czasopism, niektóre nawet wytyczał. Jak dziś powinna wyglądać okładka magazynu piszącego o kulturze, okładka „Kalejdoskopu”? Pomóżcie nam o tym zdecydować! Wasze prace – te już gotowe, jak i te przygotowane specjalnie z myślą o konkursie – będą miały wpływ na nasze myślenie o wyglądzie pisma i funkcji okładki.

Konkurs adresowany jest do studentów lub absolwentów wyższych szkół artystycznych lub wydziałów o profilu artystycznym innych szkół wyższych, uczniów liceów o profilu plastycznym, czynnych artystów. Nagrodą główną jest publikacja zwycięskiego projektu w formie okładki miesięcznika „Kalejdoskop” nr 5/2019 oraz honorarium autorskie. Redakcja nie wyklucza, że nagrodzonemu autorowi i / lub autorom prac wyróżnionych zaproponuje dalszą współpracę. Wszystkie prace, które zwrócą naszą uwagę, zaprezentujemy na łamach, w serwisie e-Kalejdoskop.pl i mediach społecznościowych."

Źródło: Łódzki Dom Kultury

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Butelka Björn w gronie zwycięzców konkursu Art of Packaging 2019
Butelka wódki Björn, produkowanej przez BZK Alco, zwyciężyła w Art of Packaging 2019 w kategorii Proffesional 2019 Opakowanie Pragnienia. Jurorzy oceniali ponad pół tysiąca projektów, spośród których nagrodzono tylko 24 w różnych kategoriach. Ideą konkursu jest promowanie kreatywności i innowacyjności w branży opakowań na rynku...
15 marca na uroczystej gali wręczenia nagród iF Design Awards produkty firmy Brother zostały wyróżnione aż sześciokrotnie. W uznaniu za wyjątkowe wartości użytkowe i estetyczne nagrodzone zostały m.in. laserowe drukarki z serii L3000 oraz drukarka etykiet P-touch. To już 12. rok z rzędu, kiedy Brother zdobył statuetki w tym prestiżowym konkursie, powiększając całkowitą pulę...
Znamy zwycięzców Art of Packaging 2019. Wielka Gala już za nami
Zakończyła się trzynasta edycja konkursu ART OF PACKAGING odbywającego się pod hasłem NEW GENERATION PACKAGING. Podczas uroczystej Gali, która odbyła się 11 marca w poznańskiej Sali Ziemi, wyłoniono Perłę Wśród Opakowań, a także przyznano wiele innych, prestiżowych nagród i wyróżnień. Jak co roku, Gala była także niebywałą okazją do spotkania dla przedstawicieli...
Już po raz drugi Ekstraklasa została doceniona za oryginalne i innowacyjne prowadzenie kanałów w social mediach. Podczas corocznej Gali Sportu i Biznesu przedstawiciele najpopularniejszej polskiej ligi odebrali Statuetkę DEMES za rok 2018.
Magazyn Campaign przyznał wyróżnienia "Campaign Agency of the Year Awards. Tytuł "EMEA digital Innovation Network of the Year" zdobyła agencja Isobar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764