logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na kampanię dla ZOO Wrocław

   24.05.2020, przeczytano 1316 razy
ilustracjastrzałka

Wrocławskie ZOO we współpracy z AMS przygotowało konkurs dla grafików. Może w nim wziąć udział każdy, kto zaprojektuje plakat zachęcający do odwiedzenia ogrodu zoologicznego. Kampania trafi m.in. na przystanki AMS w Polsce i poprzedzi ponowne otwarcie ogrodu dla odwiedzających. Autor zwycięskiego plakatu pomoże zwierzętom i zgarnie nagrodę o wartości ponad 3,5 tys. złotych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-kampanie-dla-zoo-wroclaw,387132,artykul.html

Nie ma dnia, aby miłośnicy ogrodu nie pytali o to, kiedy znów będzie można odwiedzić mieszkające w nim zwierzęta. ZOO pozostaje zamknięte od marca, ale praca za bramą wre. Pracownicy ogrodu muszą, bez względu na to, czy goście odwiedzają atrakcję czy nie, dbać o zwierzęta, jakby nic się nie zmieniło. A jest się czym zajmować. Na 30 hektarach mieszka prawie 12.000 zwierząt, przedstawicieli około 1100 różnych gatunków. Najczęściej podopiecznymi ZOO są przedstawiciele tych gatunków, które w naturze zagrożone są wyginięciem. Dlatego tak ważne jest, aby mimo pandemii, ogród nadal mógł realizować swoją misję ochroniarską. 

- Bez odwiedzających straciliśmy ponad dziewięćdziesiąt procent naszych dochodów. Miesięcznie tylko na samo jedzenie potrzebujemy około 300 tysięcy. Obecnie staramy się pozyskać środki m.in. z sprzedaży #BiletuNaPrzyszłość i darowizn. Z tych pierwszych wpłynęło ponad 300 000 zł i ponad 50 tysięcy z dobrowolnych datków. Jesteśmy bardzo wdzięczni wszystkim za tę pomoc. Wiele osób nas wsparło, pomimo własnej trudnej sytuacji życiowej. Bardzo, bardzo za to dziękujemy - mówi prezes wrocławskiego zoo, Radosław Ratajszczak.

Jednak prosta matematyka podpowiada, że i te działania nie wystarczą, by na dłuższą metę zapewnić ogrodowi normalne funkcjonowanie. Ratunkiem jest jak najszybszy powrót do tak zwanej „normalności” i ponowne otwarcie wrocławskiego ZOO. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy to nastąpi, bo decyzja nie leży w gestii ogrodu, ale ustawodawcy. To on musi dać ogrodom zoologicznym zielone światło do wpuszczenia na teren odwiedzających. A i wówczas trudno przewidzieć, jak będzie wyglądała frekwencja. Wrocławski ogród jednak się nie podaje i już dzisiaj chce walczyć o każdego odwiedzającego.

Z pomocą w tej walce przyszedł mu AMS , który zaproponował współpracę przy realizacji konkursu na plakat zachęcający do odwiedzin wrocławskiego ZOO. Firma ma duże doświadczenie we wspieraniu akcji społecznych, które prezentuje na swoich nośnikach, od lat realizuje też własny projekt - Galeria Plakatu AMS.

- Do minimum okroiliśmy wydatki marketingowe, które w przypadku atrakcji turystycznej są niezbędne do jej funkcjonowania. Jednak dzięki wsparciu AMS będziemy mogli działać, za co serdecznie dziękujemy. Pozostaje tylko kwesta jak najlepszego zagospodarowania powierzchni pod reklamę, stąd pomysł na głoszenie konkursu dla grafików na projekt naszej reklamy – wyjaśnia Agnieszka Korzeniowska, dyrektor ds. marketingu wrocławskiego ZOO.

Czas pandemii wyzwolił w wielu ludziach twórcze talenty. Mnóstwo ciekawych projektów podbiło media społecznościowe i ten potencjał ZOO chce wykorzystać ogłaszając konkurs.

- Zadaniem jest zaprojektowanie grafiki w trzech formatach. Praca może być oparta o dowolną technikę, ale finalnie musi być przeniesiona na grafikę komputerową. Oprócz jej atrakcyjności wizualnej chodzi o to, by przekaz zachęcał do przyjścia do ZOO i tym samym wsparcia zagrożonych gatunków. Fajnie, jeśli zostanie opatrzony jakimś chwytliwym hasłem – wyjaśnia Korzeniowska.

Swoje prace mogą zgłosić zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy. Konkurs został objęty patronatem Jacka Sutryka, Prezydenta Miasta Wrocławia. Partnerem merytorycznym konkursu są dwie wrocławskie uczelnie: Akademia Sztuk Pięknych oraz SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny a także Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej, Klub futbolu amerykańskiego Panthers Wrocław i Centrum Handlowe Magnolia Park. Sponsorzy konkursu ufundowali nagrodę główną w postaci bonu na zakupy do Centrum Handlowego Magnolia Park o wartości 1500 zł i nagrodę pieniężną w wysokości 2 000 zł.

Zbieranie prac potrwa do 29. maja, a wyniki zostaną ogłoszone 4. czerwca. Ekspozycja kampanii planowana jest na połowę czerwca na co najmniej 50 citylightach zlokalizowanych w dużych miastach (m.in. we Wrocławiu, w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Katowicach czy Łodzi). Kampania będzie też widoczna w internecie i na terenie ogrodu zoologicznego. Galeria Handlowa Magnolia Park zorganizuje również wystawę najlepszych prac konkursowych w swoim centrum.

Źródło: ZOO Wrocław

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Atrium Poland Real Estate z dwoma nagrodami podczas PRCH Retail Awards 2022
Za nami XIII edycja prestiżowego konkursu PRCH Retail Awards organizowanego przez Polską Radę Centrów Handlowych. Firma Atrium Poland Real Estate, właściciel i zarządca takich centrów jak Wars Sawa Junior, Atrium Promenada, Galeria Dominikańska czy Focus w Bydgoszczy zdobyła nagrody w kategoriach Wydarzenie Roku i Kampania Otwacia.
Złote Spinacze 2022 rozdane
Znamy zwycięzców 20. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 100 nagród – 31 Złotych, 35 Srebrnych oraz 34 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji MSL.
Nikon i partnerze ogłaszają zwycięzców konkursu Environmental Photographer of the Year
Nikon, CIWEM, WaterBear i Arup z przyjemnością ogłaszają zwycięzców konkursu Environmental Photographer of the Year w 2022 r. W dorocznym konkursie, organizowanym już po raz 15, są nagradzane najbardziej inspirujące prace w dziedzinie fotografii ekologicznej z całego świata, dzięki czemu wydarzenie to stanowi międzynarodową platformę do zwiększania świadomości...
Dziadek do orzechów i Oto Film nagrodzeni złotem w Effie Europe Awards
Agencja Dziadek do orzechów i studio Filmowe OTO Film zostały nagrodzone złotą statuetką Effie Europe Award w kategorii Best of Europe: Positive Change, za kampanię „STOP kobietobójstwu”, przygotowaną dla Centrum Praw Kobiet.
Międzynarodowy konkurs projektowania opakowań: Model Young Package 2023
W 2023 roku międzynarodowy konkurs wzornictwa opakowań Model Young Package zyska nową, poszerzoną formułę. Uczestnicy będą proszeni  o stworzenie innowacyjnych opakowań na napoje pod hasłem „Thirsty for Packaging” („Spragnieni…Opakowań”). Konkurs oferuje od teraz wyższe nagrody pieniężne, a przede wszystkim możliwość opracowania opakowań gotowych do produkcji w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764