Firma ta od kilkudziesięciu lat świadczy usługi podróżnym w wagonach sypialnych, z miejscami do leżenia, restauracyjnych i barowych. Jej nazwa i znak są znane także za granicą. Obecnie Wars SA organizuje konkurs, którego uczestnikami mogą być osoby pełnoletnie, przede wszystkim młodzi twórcy, studenci wyższych szkół artystycznych, artyści plastycy.
Praca konkursowa musi odzwierciedlać całościowy charakter usług świadczonych przez tę firmę. Trzeba zgłaszać jednoznaczne graficzne znaki spółki, niepowtarzalne, oryginalne, łatwe do rozpoznania i zapamiętania. Mogą one budzić skojarzenia z dotychczasowym logo. Autor ma prawo zastosować dowolne kolory, kształt i rodzaj czcionki. Wskazane jest umieszczenie hasła reklamowego, odwołującego się do firmy Wars. Nowe lub odświeżone logo będzie wykorzystywane w celach promocyjnych.
Liczba prac, zgłaszanych przez każdego uczestnika indywidualnego lub zespół, nie została ograniczona.
Ostatni dzień przekazania projektów do oceny i wymaganych załączników to 30 października 2006 r. (decyduje data stempla pocztowego).
Skład jury:
– prezes Zarządu Wars SA, dyrektor naczelny Wars SA;
– członek Zarządu Wars SA, dyrektor ds. marketingu i rozwoju;
– członek Zarządu Wars SA, wybrany przez pracowników.
Jurorzy ocenią m.in.: uniwersalność i prostotę logo oraz umiejętność połączenia tradycji z nowoczesnością. Wybiorą laureatów konkursu.
Organizator przyzna nagrody pieniężne za dwie najlepsze prace: 2 tys. zł brutto i 1 tys. zł brutto. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do 10 listopada 2006 r. Wyniki poznamy najpóźniej 15 listopada 2006 r. – zostaną zamieszczone na internetowej stronie organizatora.
Regulamin (m.in.: zakres i forma projektów, zawartość załączników, adres, procedura oceny i przyznania nagród, prawa i obowiązki uczestników i organizatora) należy pobrać ze strony: www.wars.pl.
Jest to również źródło przydatnych informacji o działalności firmy.
Źródło: Instytut Wzornictwa Przemysłowego, www.iwp.com.pl