logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na logo i stronę www Pomorskiej Biblioteki Cyfrowej rozstrzygnięty

   08.01.2010, przeczytano 3062 razy
ilustracjastrzałka

Paulina Krauza i Jacek Ryń są zwycięzcami konkursu na logo i projekt graficzny strony internetowej Pomorskiej Biblioteki Cyfrowej. Symbolem nowoczesnej biblioteki tworzonej przez wiele pomorskich instytucji nauki i kultury będzie książka zaklęta w symbolice kodu kreskowego w kolorach używanych we wzornictwie kaszubskim.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-logo-i-strone-www-pomorskiej-biblioteki-cyfrowej-rozstrzygniety,10049,artykul.html

Już dziś zapraszamy na pbc.gda.pl.

Na konkurs ogłoszony przez Bibliotekę Główną Politechniki Gdańskiej nadesłano 38 projektów. – Nadeszło wiele ciekawych prac, zresztą siedem z nich wyróżniliśmy – tłumaczy Michał Kontek, kierownik projektu Pomorskiej Biblioteki Cyfrowej. – Kłopot w tym, że nie wszystkie na przykład logotypy nadawały się, by je pokazywać w małym formacie, a to przecież często będzie potrzebne.

Autorzy najlepszego projektu – Paulina Krauza i Jacek Ryń – tworzą grupę projektową razy2 (www.razy2.pl). Paulina jest studentką V roku architektury na Politechnice Gdańskiej, a Jacek studiuje na V roku wzornictwa przemysłowego na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. W razy2 pracują od października 2008 roku, lecz wspólne projektowanie rozpoczęli już dwa lata wcześniej. Działają w szerokim obszarze projektowania, od architektury po biżuterię. Zostali zauważeni w konkursach organizowanych m.in. przez OSRAM, Invest Komfort, Architektura-Murator.

Dwa lata temu na przykład brali udział w konkursie architektonicznym wydawnictwa „Murator” pod hasłem Akupunktura miasta. Przedstawili wówczas Bulwar Nadmorski w Gdyni jako supermarket pięknych krajobrazów, w którym pojawił się autentyczny wózek sklepowy. Otrzymali wyróżnienie.

W 2008 uczestniczyli w targach Designers’Open 08 w Lipsku w Niemczech, a w minionym roku wystawiali swoje projekty na Gdynia Design Days.

– Główną ideą (przy tworzeniu logotypu – dop. red.) było przedstawienie symbolu wiedzy, jaką jest książka, z połączeniem symboliki regionalnej Pomorza w sposób nowoczesny. Dlatego też do projektu wykorzystano kolory wzorów kaszubskich. Dla podkreślenia współczesnego charakteru użyto wzoru kodu kreskowego. Całość została opatrzona nazwą "pomorska_biblioteka_cyfrowa", a dzięki użyciu podkreślników uzyskano skojarzenie z wirtualną rzeczywistością – tak brzmi interpretacja autorów zwycięskiego projektu.

Dyrekcja biblioteki nie kryje zadowolenia z wyników konkursu na logo i projekt graficzny PBC. – Cennym okazało się nie tylko połączenie dwóch pierwiastków – damsko-męskiego przy tej realizacji, ale także współpraca studentki uczelni technicznej i studenta uczelni artystycznej – uśmiecha się Bożena Hakuć, dyrektor Biblioteki Głównej na Politechnice Gdańskiej. – Bardzo ciekawa jest także współgranie tylu wątków skojarzeniowych.

Schemat strony głównej Pomorskiej Biblioteki Cyfrowej został dostosowany do układu i zawartości przykładowej platformy biblioteki cyfrowej dostępnej pod adresem dlibra.psnc.pl/demo/dlibra.

Prace wyróżnione w konkursie można obejrzeć pod adresem bg.pg.gda.pl/?cont=wystawapbc.
Dyrektor Bożena Hakuć podkreśla, że Pomorska Biblioteka Cyfrowa przystąpiła do Federacji Bibliotek Cyfrowych, a stamtąd prawdopodobnie już na wiosnę będzie dostępna także w Europejskiej Bibliotece Cyfrowej – Europeana. Niezmiernie istotne jest również to, że PBC cały czas się rozrasta, bo do projektu przystępują kolejne instytucje pragnące udostępnić swoje zbiory. Ostatnio – Europejskie Centrum Solidarności, Biblioteka Miejska w Gdyni oraz Morski Instytut Rybacki.

Źródło: Politechnika Gdańska

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

z tego co widzę - 8 kolorów w logo... Współczuję siciarzom, tamponiarzom, wyklejaczom itd.

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764