logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na logo Muzeum Pamięci Sybiru rozstrzygnięty

   01.03.2013, przeczytano 2507 razy
ilustracjastrzałka

Zwycięzcą konkursu na logo Muzeum Pamięci Sybiru / portalu sybir.com.pl został Jarosław Leśniewski, 35-letni projektant graficzny. Otrzyma nagrodę finansową w wysokości 10 000 zł, a projekt jego autorstwa już niebawem stanie się znakiem utożsamianym z Muzeum. Partnerem Konkursu było Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-logo-muzeum-pamieci-sybiru-rozstrzygniety,18084,artykul.html

Dawid Korzekwa, Prezes Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, członek Jury: Zwycięskie logo cechuje prostota i syntetyczna forma. Autor umiejętnie uchwycił założenia konkursu. Ponadto, znak graficzny stylistycznie nawiązuje do bryły budynku, który w przyszłości ma być siedzibą Muzeum. Nowoczesność i czytelny przekaz tego projektu dają mocne podstawy do zbudowania ciekawej i wyrazistej identyfikacji wizualnej instytucji. Cieszymy się z efektu konkursu.

Jarosław Leśniewski, autor zwycięskiego projektu: Sygnet przedstawia „torowisko”- jest to uniwersalny i zarazem najbardziej czytelny symbol zesłania i tułaczki tysięcy Polaków. Jego minimalistyczna forma i prostota przekazu ma na celu dotarcie zarówno do współczesnego odbiorcy jak i uczestników tamtych tragicznych wydarzeń, zmuszać do refleksji i przemyśleń.

W sumie na konkurs nadesłano ponad 800 prac stworzonych przez prawie 500 autorów – osoby indywidualne i zespoły projektowe. Projekty oceniała Komisja w składzie: Robert Sadowski – Przewodniczący (Dyrektor Muzeum Wojska w Białymstoku), dr Dawid Korzekwa (projektant, prezes STGU, wykładowca ASP w Katowicach), Andrzej Budek (projektant, członek zarządu STGU, współwłaściciel studia projektowego Kotbury), Anna Pieciul (Dyrektor Biura Kultury UM w Białymstoku), Monika Szewczyk (Dyrektor Galerii Arsenał w Białymstoku), Małgorzata Niedzielko (rzeźbiarka, pedagog).


Jak powstało logo

Proces projektowania rozpocząłem od zapoznania się z dostarczonym zarysem koncepcji Muzeum Pamięci Sybiru oraz bardzo ciekawym opracowaniem Grzegorza Kucharczyka z Narodowego Centrum Kultury pt.: „Deportacje Polaków na Syberię w XX wieku”. Wiedza jaką posiadałem sprawiła, że wstępny pomysł na znak pojawił się już przed przeczytaniem wspomnianych tekstów, a ich analiza utwierdziła mnie jedynie w przekonaniu, że to będzie najlepszy pomysł.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

O autorze: Jarosław Leśniewski – grafik/projektant, urodzony w 1978 r. w Międzyrzeczu. Od ośmiu lat zajmuje się projektowaniem grafiki użytkowej. Obecnie współpracuje z jedną z najstarszych agencji brandingowych w Polsce świadczącą usługi doradcze z zakresu programowania i projektowania marek. www.jareklesniewski.com

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

2 kreski warte 10 tys. Ale pewnie lepszych nie było.

Najnowsze w tym dziale

Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764