logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na logo Muzeum Pamięci Sybiru rozstrzygnięty

   01.03.2013, przeczytano 2641 razy
ilustracjastrzałka

Zwycięzcą konkursu na logo Muzeum Pamięci Sybiru / portalu sybir.com.pl został Jarosław Leśniewski, 35-letni projektant graficzny. Otrzyma nagrodę finansową w wysokości 10 000 zł, a projekt jego autorstwa już niebawem stanie się znakiem utożsamianym z Muzeum. Partnerem Konkursu było Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-logo-muzeum-pamieci-sybiru-rozstrzygniety,18084,artykul.html

Dawid Korzekwa, Prezes Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, członek Jury: Zwycięskie logo cechuje prostota i syntetyczna forma. Autor umiejętnie uchwycił założenia konkursu. Ponadto, znak graficzny stylistycznie nawiązuje do bryły budynku, który w przyszłości ma być siedzibą Muzeum. Nowoczesność i czytelny przekaz tego projektu dają mocne podstawy do zbudowania ciekawej i wyrazistej identyfikacji wizualnej instytucji. Cieszymy się z efektu konkursu.

Jarosław Leśniewski, autor zwycięskiego projektu: Sygnet przedstawia „torowisko”- jest to uniwersalny i zarazem najbardziej czytelny symbol zesłania i tułaczki tysięcy Polaków. Jego minimalistyczna forma i prostota przekazu ma na celu dotarcie zarówno do współczesnego odbiorcy jak i uczestników tamtych tragicznych wydarzeń, zmuszać do refleksji i przemyśleń.

W sumie na konkurs nadesłano ponad 800 prac stworzonych przez prawie 500 autorów – osoby indywidualne i zespoły projektowe. Projekty oceniała Komisja w składzie: Robert Sadowski – Przewodniczący (Dyrektor Muzeum Wojska w Białymstoku), dr Dawid Korzekwa (projektant, prezes STGU, wykładowca ASP w Katowicach), Andrzej Budek (projektant, członek zarządu STGU, współwłaściciel studia projektowego Kotbury), Anna Pieciul (Dyrektor Biura Kultury UM w Białymstoku), Monika Szewczyk (Dyrektor Galerii Arsenał w Białymstoku), Małgorzata Niedzielko (rzeźbiarka, pedagog).


Jak powstało logo

Proces projektowania rozpocząłem od zapoznania się z dostarczonym zarysem koncepcji Muzeum Pamięci Sybiru oraz bardzo ciekawym opracowaniem Grzegorza Kucharczyka z Narodowego Centrum Kultury pt.: „Deportacje Polaków na Syberię w XX wieku”. Wiedza jaką posiadałem sprawiła, że wstępny pomysł na znak pojawił się już przed przeczytaniem wspomnianych tekstów, a ich analiza utwierdziła mnie jedynie w przekonaniu, że to będzie najlepszy pomysł.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

O autorze: Jarosław Leśniewski – grafik/projektant, urodzony w 1978 r. w Międzyrzeczu. Od ośmiu lat zajmuje się projektowaniem grafiki użytkowej. Obecnie współpracuje z jedną z najstarszych agencji brandingowych w Polsce świadczącą usługi doradcze z zakresu programowania i projektowania marek. www.jareklesniewski.com

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

2 kreski warte 10 tys. Ale pewnie lepszych nie było.

Najnowsze w tym dziale

DesignEuropa Awards 2025: sześciu finalistów, w tym z Polski
Sześć wybitnych europejskich projektów zakwalifikowało się do finału konkursu. Holenderska projektantka Hella Jongerius zdobywa Nagrodę za Całokształt Osiągnięć za swój wizjonerski wkład we współczesne wzornictwo. Jeden z nominowanych projektów pochodzi z Polski. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 23.09
McCANN Poland z głównymi nagrodami festiwalu The One Show
McCANN Polska zdobyła łącznie 11 nagród na prestiżowym festiwalu The One Show 2025 za kampanie „Room for Everyone” i „Where to Settle” zrealizowane dla Mastercard. Wśród wyróżnień znalazły się 2 złote, 3 srebrne i 4 brązowe statuetki Pencil oraz 2 wyróżnienia Merit – to potwierdzenie światowego poziomu kreatywności McCANN...
Bluerank z nagrodami na European Search Awards i Performance Marketing Diamonds
Za nami uroczyste gale European Search Awards oraz Performance Marketing Diamonds, prestiżowych konkursów branżowych, które honorują projekty z obszarów Search, Performance Marketingu, Content Marketingu, innowacyjnych rozwiązań AI oraz kreatywnych kampanii digitalowych. Bluerank, we współpracy ze swoimi Partnerami, został w tym roku uhonorowany łącznie pięcioma statuetkami.
Platige Image z nagrodą Golden Cube
Studio Platige Image zdobyło Gold Cube w prestiżowym konkursie ADC Awards 2025 za zwiastun gry „The Witcher 4 – Cinematic Reveal Trailer”, wyreżyserowany przez Tomka Suwalskiego i zrealizowany we współpracy z CD PROJEKT RED. Produkcja została nagrodzona w kategorii Gaming – Marketing – Trailer podczas 104. edycji wydarzenia organizowanego przez The One Club for Creativity w...
SOFTSWISS laureatem nagrody Eventex Award za Kids Camp
SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna, zdobyła nagrodę Eventex Award 2025 w kategorii Corporate Event za projekt Kids Camp. Program został stworzony z myślą o wspieraniu pracowników poprzez zaangażowanie ich dzieci w wyjątkowe, transgraniczne doświadczenie. To prestiżowe wyróżnienie plasuje SOFTSWISS obok takich marek jak Disney, Nike czy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764