logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na logo Muzeum Pamięci Sybiru rozstrzygnięty

   01.03.2013, przeczytano 2545 razy
ilustracjastrzałka

Zwycięzcą konkursu na logo Muzeum Pamięci Sybiru / portalu sybir.com.pl został Jarosław Leśniewski, 35-letni projektant graficzny. Otrzyma nagrodę finansową w wysokości 10 000 zł, a projekt jego autorstwa już niebawem stanie się znakiem utożsamianym z Muzeum. Partnerem Konkursu było Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-logo-muzeum-pamieci-sybiru-rozstrzygniety,18084,artykul.html

Dawid Korzekwa, Prezes Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, członek Jury: Zwycięskie logo cechuje prostota i syntetyczna forma. Autor umiejętnie uchwycił założenia konkursu. Ponadto, znak graficzny stylistycznie nawiązuje do bryły budynku, który w przyszłości ma być siedzibą Muzeum. Nowoczesność i czytelny przekaz tego projektu dają mocne podstawy do zbudowania ciekawej i wyrazistej identyfikacji wizualnej instytucji. Cieszymy się z efektu konkursu.

Jarosław Leśniewski, autor zwycięskiego projektu: Sygnet przedstawia „torowisko”- jest to uniwersalny i zarazem najbardziej czytelny symbol zesłania i tułaczki tysięcy Polaków. Jego minimalistyczna forma i prostota przekazu ma na celu dotarcie zarówno do współczesnego odbiorcy jak i uczestników tamtych tragicznych wydarzeń, zmuszać do refleksji i przemyśleń.

W sumie na konkurs nadesłano ponad 800 prac stworzonych przez prawie 500 autorów – osoby indywidualne i zespoły projektowe. Projekty oceniała Komisja w składzie: Robert Sadowski – Przewodniczący (Dyrektor Muzeum Wojska w Białymstoku), dr Dawid Korzekwa (projektant, prezes STGU, wykładowca ASP w Katowicach), Andrzej Budek (projektant, członek zarządu STGU, współwłaściciel studia projektowego Kotbury), Anna Pieciul (Dyrektor Biura Kultury UM w Białymstoku), Monika Szewczyk (Dyrektor Galerii Arsenał w Białymstoku), Małgorzata Niedzielko (rzeźbiarka, pedagog).


Jak powstało logo

Proces projektowania rozpocząłem od zapoznania się z dostarczonym zarysem koncepcji Muzeum Pamięci Sybiru oraz bardzo ciekawym opracowaniem Grzegorza Kucharczyka z Narodowego Centrum Kultury pt.: „Deportacje Polaków na Syberię w XX wieku”. Wiedza jaką posiadałem sprawiła, że wstępny pomysł na znak pojawił się już przed przeczytaniem wspomnianych tekstów, a ich analiza utwierdziła mnie jedynie w przekonaniu, że to będzie najlepszy pomysł.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

O autorze: Jarosław Leśniewski – grafik/projektant, urodzony w 1978 r. w Międzyrzeczu. Od ośmiu lat zajmuje się projektowaniem grafiki użytkowej. Obecnie współpracuje z jedną z najstarszych agencji brandingowych w Polsce świadczącą usługi doradcze z zakresu programowania i projektowania marek. www.jareklesniewski.com

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

2 kreski warte 10 tys. Ale pewnie lepszych nie było.

Najnowsze w tym dziale

Znamy jury konkursu POS STARS
Podczas Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku Festiwal Marketingu już po raz 16. odbędzie się konkurs branżowy na najlepsze displaye reklamowe POS STARS. Oto tegoroczny skład JURY, który wyłoni zwycięzców w poszczególnych kategoriach oraz wybierze GRAND PRIX tej edycji.
Michał Banaszewski w jury Innovation
Michał Banaszewski, Managing Partner w VML, znalazł się w jury tegorocznego konkursu Innovation w kategorii Innowacje w Biznesie. 
Znamy Jury konkursu Złote Spinacze 2024
Przewodniczącą Jury 22. edycji Złotych Spinaczy została Anna Cywińska, Dyrektor Działu Korporacyjnego i Komunikacji, Grupa spółek Danone w Polsce oraz Prezes Fundacji Nutricia. Przewodniczącymi poszczególnych grup jurorskich są: Magdalena Brzezińska (Grupa Żywiec), Agnieszka Kępińska-Sadowska (Haleon), Marta Pokutycka-Mądrala (Nationale-Nederlanden), Anna Wiśniewska (Skanska),...
Dodaj Kolor: konkurs Amica na motyw na pralkę
Amica rusza z wyjątkowym konkursem plastycznym "Dodaj kolor!", który łączy kreatywność z troską o planetę i pomocą charytatywną. Zadaniem uczestnika konkursu jest stworzenie projektu graficznego pralki, który tematem nawiązywać będzie do ekologii i innowacyjnych rozwiązań Amica, które pomagają oszczędzać i chronić środowisko. Najlepszy...
Golden Drum 2024: zgłoszenia przedłużone do 4 września (aktualizacja)
Konkurs Golden Drum przyjmuje zgłoszenia do 4 września 2024 roku. Reklamodawcy, agencje, domy mediowe i inni specjaliści od komunikacji marketingowej mogą zgłaszać swoje najlepsze projekty do udziału w prestiżowym międzynarodowym konkursie kreatywności. Nagrody zostaną przyznane podczas uroczystej gali 30 edycji Golden Drum Awards Show w dniu 10 października 2024 r. w Portorož w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764