Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie we współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej, ogłasza konkurs na logotyp. Celem konkursu jest wybór nowego logo dla systemu komunikacji miejskiej w Warszawie, który będzie identyfikował usługi komunikacyjne realizowane na zlecenie Miasta Stołecznego.
Obecnie w przestrzeni miejskiej równolegle funkcjonują trzy logotypy ZTMu, używany jest również symbol promocyjny miasta „Zakochaj się w Warszawie komunikacyjnej”. Zaistniała więc potrzeba ujednolicenia oznakowania.
Konkurs ma charakter dwuetapowy, otwarty. Na podstawie nadesłanych w pierwszym etapie portfolio, jury wybierze pięciu finalistów, którzy zostaną zaproszeni do odpłatnego przygotowania wstępnych koncepcji logotypu (po 2 000 zł). Nagroda główna za przygotowanie zestawu logotypów wraz z księgą znaku – 70 000 zł.
Terminy konkursu:
- Nadsyłanie portfolio – 17 lipca 2017
- Rozstrzygnięcie I etapu konkursu – 21 lipca 2017
- Przesłanie propozycji przez wybranych 5 projektantów w II etapie – 04 września 2017
- Wyłonienie Zwycięzcy – 07 września 2017
Portfolio i projekty oceni jury, w którego skład oprócz przedstawicieli ZTM-u, wchodzą: Magdalena Ponagajbo / Mamastudio, Emilka Bojańczyk / Podpunkt, Andrzej Budek, Prof. Piotr Garlicki, Dr hab. Dawid Korzekwa, prof. ASP.
- Regulamin (PDF)
Źródło: STGU