Spółka Małopolskie Dworce Autobusowe S.A. ogłasza konkurs na opracowanie logotypu dla serwisu transakcyjnego do sprzedaży biletów autobusowych PKS.pl. Konkurs ma charakter otwarty i skierowany jest przede wszystkim do grafików, projektantów, artystów plastyków oraz studentów i absolwentów wyższych uczelni z całej Polski. Prace można składać do dnia 16 grudnia, do godz.: 13:00 w siedzibie Organizatora. Dla autora zwycięskiego projektu przewidziana została nagroda pieniężna.
PKS, czyli Państwowa Komunikacja Samochodowa, to powstałe w 1945 roku podmiot usługowy zajmujący się transportem publicznym. Do lat 90. był jedynym państwowym przewoźnikiem o zasięgu ogólnokrajowym. Już wtedy zarówno autobusy jak i przystanki były oznaczone charakterystycznym – opartym na motywie kierownicy – emblematem PKS. Do niego nawiązuje również obecny logotyp serwisu transakcyjnego do sprzedaży biletów autobusowych – PKS.pl, którego właścicielem jest Spółka Małopolskie Dworce Autobusowe S.A. (MDA S.A.).
W obliczu zmian zachodzących nie tylko w obszarze transportu pasażerskiego, ale również preferencji i oczekiwań konsumentów, postanowiono odświeżyć dotychczasowy znak graficzny serwisu. Nowa kreacja ma obrazować nie tylko wielki przeskok komunikacyjny, jaki miał miejsce na przestrzeni tych kilkudziesięciu lat – od czasów niebieskich autobusów jeżdżących w służbie społeczeństwa, po nowoczesne autokary, wożące pasażerów po całej Europie - ale i rozwój Spółki MDA S.A., podkreślając jej otwartość na podążanie za najnowszymi trendami. Rebranding zbiegnie się również w czasie z pracami nad obecnym systemem transakcyjnym, zmierzającymi do jego unowocześnienia oraz rozszerzenia dotychczasowych funkcjonalności.
- Nie chcemy się odcinać od przeszłości, wręcz przeciwnie - mamy świadomość historii oraz tradycji, jaka wiąże się z istnieniem PKS-ów – mówi dr Witold Słomka, Prezes Zarządu Spółki MDA S.A. - Jednocześnie chcemy jednak iść z duchem czasu, stąd nasza decyzja o potrzebie odświeżenia obecnego brandingu – dodaje.
Nowa identyfikacja wizualna posłuży do promocji serwisu we wszystkich wydawnictwach Spółki, na platformie serwisu sprzedażowego online, pozostałych stronach internetowych Spółki, jak również w mediach społecznościowych.
Prace można składać do dnia 9 grudnia do godz.: 13.00 br. w siedzibie Spółki MDA S.A. (ul. Mosiężnicza 3, 31-547 Kraków, sekretariat, II p.). Zwycięzcę konkursu, który otrzyma nagrodę w wysokości 8 000,00 zł brutto, poznamy do końca grudnia.
- Zwycięski projekt zostanie wytypowany przez specjalnie do tego celu powołaną komisję konkursową, do udziału w której zaprosiliśmy ekspertów wielu branż m.in.: wzornictwa, grafiki i projektowania czy też identyfikacji wizualnej, którzy pomogą nam wybrać zwycięski projekt – mówi dr Witold Słomka, Prezes MDA S.A. Już teraz jesteśmy bardzo ciekawi prac jakie napłyną. - Liczymy na pomysłowość uczestników oraz ich śmiałe podejście do kreacji logotypu, który posłuży do nowej identyfikacji naszego serwisu PKS.pl – podsumowuje.
- Szczegółowe informacje na temat konkursu wraz z regulaminem oraz formularzem zgłoszeniowym znajdują się TUTAJ.
Źródło: Małopolskie Dworce Autobusowe S.A (MDA S.A.)