logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na logotypy wydziałów Politechniki Krakowskiej

   17.05.2019, przeczytano 2478 razy
ilustracjastrzałka
Aktualne logo Politechniki Krakowskiej

W związku z reformą Szkolnictwa Wyższego Politechnika Krakowska zmienia swoją strukturę i postanowiła ujednolicić identyfikację wizualną swoich wydziałów. Politechnika pozostawia kolorystykę i sygnet dotychczasowego logo bez zmian dopuszczając jednocześnie zmianę typografii logotypu. Dotychczasowa identyfikacja wizualna wydziałów wymaga natomiast unowocześnienia odzwierciedlającego również fakt że Politechnika jest uczelnią odnoszącą sukcesy w dziedzinie nowoczesnych technologii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-logotypy-wydzialow-politechniki-krakowskiej,382505,artykul.html

Przedmiotem Konkursu jest opracowanie projektów jednorodnych stylistycznie znaków graficznych - logo, mających stać się oficjalnymi elementami identyfikacji wizualnej wydziałów Politechniki Krakowskiej. Materiałem pomocnym w opracowaniu projektu może być dotychczasowa Księga Identyfikacji Wizualnej Politechniki Krakowskiej (https://www.pk.edu.pl/images/PK18/promocja/ksiega_identyfikacji.pdf).

Wybrane logo będą służyć celom identyfikacyjnym, reprezentacyjnym, informacyjnym, korespondencyjnym. Zastosowanie projektu powinno umożliwiać różnorodne wykorzystanie: na plakatach i papierze firmowym, w wydawnictwach, materiałach promocyjnych, w materiałach elektronicznych, prezentacjach, grafice internetowej, w różnych formatach i rozmiarach. Charakter logo powinien łączyć dobrze rozumiany tradycyjny charakter uczelni wyższej z jej nowoczesnymi aspiracjami i innowacyjnością. Znaki powinny być zrozumiałe zarówno dla Polaków jak i obcokrajowców.

Konkurs ma charakter otwarty, jednoetapowy, ogólnopolski, skierowany jest do osób fizycznych i podmiotów prawnych zajmujących się projektowaniem graficznym: grafików, projektantów, artystów plastyków, architektów. 

Konkurs obejmuje propozycje logo 8 wydziałów Politechniki Krakowskiej, które będą działać od 1 października 2019 czyli:

  • Wydziału Architektury (wiodąca dyscyplina naukowa: architektura i urbanistyka)
  • Wydziału Informatyki i Telekomunikacji (wiodąca dyscyplina naukowa: informatyka techniczna i telekomunikacja),
  • Wydziału Inżynierii Elektrycznej i Komputerowej (wiodąca dyscyplina naukowa: automatyka, elektronika i elektrotechnika),
  • Wydziału Inżynierii Lądowej (wiodąca dyscyplina naukowa: inżynieria lądowa i transport),
  • Wydziału Inżynierii Materiałowej i Fizyki (wiodąca dyscyplina naukowa: inżynieria materiałowa
  • Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki (wiodąca dyscyplina naukowa: Inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka),
  • Wydziału Inżynierii i Technologii Chemicznej (wiodąca dyscyplina naukowa: inżynieria chemiczna)
  • Wydziału Mechanicznego (wiodąca dyscyplina naukowa: inżynieria mechaniczna)

Oceny prac konkursowych dokona Jury Konkursu w składzie:

  • prof. dr hab. inż. Jan Kazior – Rektor PK
  • prof. dr hab. Stanisław Tabisz – Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie
  • prof. dr hab. inż. arch. Andrzej Białkiewicz – Prorektor PK
  • prof. dr hab. inż. arch. Jacek Gyurkovich – Dziekan Wydziału Architektury
  • dr hab. Andrzej Woszczyna, prof. PK – Dziekan Wydziału Fizyki, Matematyki i Informatyki
  • prof. dr hab. inż. Adam Jagiełło – Dziekan Wydziału Inżynierii Elektrycznej i Komputerowej
  • dr hab. inż. Andrzej Szarata, prof. PK – Dziekan Wydziału Inżynierii Lądowej
  • dr hab. inż. Stanisław M. Rybicki, prof. PK – Dziekan Wydziału Inżynierii Środowiska
  • prof. dr hab. inż. Dariusz Bogdał – Dziekan Wydziału Inżynierii i Technologii Chemicznej

Terminarz Konkursu

  1. Ogłoszenie Konkursu: 11 kwietnia 2019
  2. Ostateczny termin składania prac: 28 maja 2019
  3. Obrady Jury Konkursu: 5 czerwca 2019
  4. Ogłoszenie wyników: 7 czerwca 2019

Nagrody

1. Jury Konkursu przyzna trzy nagrody w wysokości:

  • I miejsce 10 000,00 złotych brutto,
  • II miejsce 6 000,00 złotych brutto,
  • III miejsce 3 000,00 złotych brutto

Organizator zastrzega sobie możliwość nie przyznania pierwszej nagrody lub innego podziału środków przeznaczonych na nagrody w przypadku niezadawalającego poziomu zaprezentowanych prac. Zwycięzca Konkursu może zostać zaproszony przez Organizatora do dalszej współpracy przy kreowaniu pełnej identyfikacji graficznej znaku na podstawie odrębnej umowy.

Więcej informacji, regulamin: https://www.pk.edu.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=2894&Itemid=1182&lang=pl

Źródło: Politechnika Krakowska

www.pk.edu.p

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764