logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na logotypy wydziałów Politechniki Krakowskiej

   17.05.2019, przeczytano 679 razy
ilustracjastrzałka
Aktualne logo Politechniki Krakowskiej

W związku z reformą Szkolnictwa Wyższego Politechnika Krakowska zmienia swoją strukturę i postanowiła ujednolicić identyfikację wizualną swoich wydziałów. Politechnika pozostawia kolorystykę i sygnet dotychczasowego logo bez zmian dopuszczając jednocześnie zmianę typografii logotypu. Dotychczasowa identyfikacja wizualna wydziałów wymaga natomiast unowocześnienia odzwierciedlającego również fakt że Politechnika jest uczelnią odnoszącą sukcesy w dziedzinie nowoczesnych technologii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-logotypy-wydzialow-politechniki-krakowskiej,382505,artykul.html

Przedmiotem Konkursu jest opracowanie projektów jednorodnych stylistycznie znaków graficznych - logo, mających stać się oficjalnymi elementami identyfikacji wizualnej wydziałów Politechniki Krakowskiej. Materiałem pomocnym w opracowaniu projektu może być dotychczasowa Księga Identyfikacji Wizualnej Politechniki Krakowskiej (https://www.pk.edu.pl/images/PK18/promocja/ksiega_identyfikacji.pdf).

Wybrane logo będą służyć celom identyfikacyjnym, reprezentacyjnym, informacyjnym, korespondencyjnym. Zastosowanie projektu powinno umożliwiać różnorodne wykorzystanie: na plakatach i papierze firmowym, w wydawnictwach, materiałach promocyjnych, w materiałach elektronicznych, prezentacjach, grafice internetowej, w różnych formatach i rozmiarach. Charakter logo powinien łączyć dobrze rozumiany tradycyjny charakter uczelni wyższej z jej nowoczesnymi aspiracjami i innowacyjnością. Znaki powinny być zrozumiałe zarówno dla Polaków jak i obcokrajowców.

Konkurs ma charakter otwarty, jednoetapowy, ogólnopolski, skierowany jest do osób fizycznych i podmiotów prawnych zajmujących się projektowaniem graficznym: grafików, projektantów, artystów plastyków, architektów. 

Konkurs obejmuje propozycje logo 8 wydziałów Politechniki Krakowskiej, które będą działać od 1 października 2019 czyli:

  • Wydziału Architektury (wiodąca dyscyplina naukowa: architektura i urbanistyka)
  • Wydziału Informatyki i Telekomunikacji (wiodąca dyscyplina naukowa: informatyka techniczna i telekomunikacja),
  • Wydziału Inżynierii Elektrycznej i Komputerowej (wiodąca dyscyplina naukowa: automatyka, elektronika i elektrotechnika),
  • Wydziału Inżynierii Lądowej (wiodąca dyscyplina naukowa: inżynieria lądowa i transport),
  • Wydziału Inżynierii Materiałowej i Fizyki (wiodąca dyscyplina naukowa: inżynieria materiałowa
  • Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki (wiodąca dyscyplina naukowa: Inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka),
  • Wydziału Inżynierii i Technologii Chemicznej (wiodąca dyscyplina naukowa: inżynieria chemiczna)
  • Wydziału Mechanicznego (wiodąca dyscyplina naukowa: inżynieria mechaniczna)

Oceny prac konkursowych dokona Jury Konkursu w składzie:

  • prof. dr hab. inż. Jan Kazior – Rektor PK
  • prof. dr hab. Stanisław Tabisz – Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie
  • prof. dr hab. inż. arch. Andrzej Białkiewicz – Prorektor PK
  • prof. dr hab. inż. arch. Jacek Gyurkovich – Dziekan Wydziału Architektury
  • dr hab. Andrzej Woszczyna, prof. PK – Dziekan Wydziału Fizyki, Matematyki i Informatyki
  • prof. dr hab. inż. Adam Jagiełło – Dziekan Wydziału Inżynierii Elektrycznej i Komputerowej
  • dr hab. inż. Andrzej Szarata, prof. PK – Dziekan Wydziału Inżynierii Lądowej
  • dr hab. inż. Stanisław M. Rybicki, prof. PK – Dziekan Wydziału Inżynierii Środowiska
  • prof. dr hab. inż. Dariusz Bogdał – Dziekan Wydziału Inżynierii i Technologii Chemicznej

Terminarz Konkursu

  1. Ogłoszenie Konkursu: 11 kwietnia 2019
  2. Ostateczny termin składania prac: 28 maja 2019
  3. Obrady Jury Konkursu: 5 czerwca 2019
  4. Ogłoszenie wyników: 7 czerwca 2019

Nagrody

1. Jury Konkursu przyzna trzy nagrody w wysokości:

  • I miejsce 10 000,00 złotych brutto,
  • II miejsce 6 000,00 złotych brutto,
  • III miejsce 3 000,00 złotych brutto

Organizator zastrzega sobie możliwość nie przyznania pierwszej nagrody lub innego podziału środków przeznaczonych na nagrody w przypadku niezadawalającego poziomu zaprezentowanych prac. Zwycięzca Konkursu może zostać zaproszony przez Organizatora do dalszej współpracy przy kreowaniu pełnej identyfikacji graficznej znaku na podstawie odrębnej umowy.

Więcej informacji, regulamin: https://www.pk.edu.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=2894&Itemid=1182&lang=pl

Źródło: Politechnika Krakowska

www.pk.edu.p

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Screen Network z nagrodą w konkursie Digital Signage Awards 2020
Niestandardową, innowacyjną kampanię dla telewizji Fox, promującą serial „Chicago Fire”, poświęcony służbom ratowniczym, docenili najlepsi fachowcy w branży światowej. Nagroda Digital Signage Award przyznawana jest za niestandardowe, kreatywne i innowacyjnie technologicznie kampanie oraz za nadzwyczajne rozwiązania na polu digital signage, z wykorzystaniem cyfrowych nośników...
Animacja poświęcona historii „Sądu Ostatecznego” nagrodzona przez Communication Arts
Communication Arts, czasopismo dla osób zajmujących się profesjonalnie komunikacją wizualną, ogłosiło zwycięzców 61 edycji dorocznego konkursu ilustracyjnego. Animacja poświęcona historii „Sądu Ostatecznego” Hansa Memlinga, przygotowana przez TOFU Studio na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku trafiła do ścisłego grona tegorocznych laureatów.
Kreatywna Generacja Z pokazuje, jak znaleźć złoty środek
Ruszyła 10-ta edycja Międzynarodowego Konkursu Graficznego, skierowanego do uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Genezą konkursu jest rozwijanie kreatywności młodych grafików, a tegorocznym tematem, który daje artystom pole do popisu jest „Za dużo, za mało”.
IDA Design Awards ogłoszone - podwójna radość w Hi!Brands
Zespół Hi!Brands otrzymał srebrną nagrodę w kategorii Product design za projekt Bee Fee i wyróżnienie za identyfikację wizualną Krakowa w tegorocznej edycji IDA.
Wystawa najlepszych polskich okładek 2019 roku – Konkurs 30/30
Organizatorzy VI edycji Konkursu 30/30 na najlepszą polską okładkę płytową 2019 roku przedstawili tytułowych 30-tu finalistów, których prace będzie można oglądać od 27 marca 2020 roku na wystawie w prestiżowej Galerii Na Dziedzińcu Starego Browaru w Poznaniu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764