logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na nowe unijne logo dla produktów ekologicznych przedłużony

   28.06.2009, przeczytano 1891 razy

Dyrekcja Generalna ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Komisji Europejskiej ogłosiła nowy termin nadsyłania projektów na unijne logo dla produktów ekologicznych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-nowe-unijne-logo-dla-produktow-ekologicznych-przedluzony,9193,artykul.html

Konkurs, w którym można zdobyć wysoką nagrodę pieniężną i zasłynąć jako twórca nowego unijnego logo dla produktów ekologicznych, skierowany jest do studentów sztuk pięknych z 27 krajów członkowskich UE. Ostateczny termin nadsyłania prac upływa 6 lipca 2009r.

W konkursie na unijne logo ekologiczne mogą wziąć udział wszyscy obywatele UE niezależnie od wieku, będący studentami wydziału grafiki bądź pokrewnych kierunków artystycznych w jednym z krajów UE lub posiadających dyplom ukończenia tych kierunków z 2008 lub 2009 roku. Konkurs cieszy się dużym powodzeniem – dotychczas wyzwanie podjęło ponad 500 studentów, którzy przedstawili swoje pomysłowe i oryginalne projekty. W związku z takim zainteresowaniem postanowiono dać twórcom jeszcze kilka dodatkowych dni. Prace mogą być zgłaszane za pośrednictwem specjalnej strony internetowej: www.ec.europa.eu/organic-logo.

Oceny wszystkich prac spełniających warunki konkursu dokona międzynarodowe jury, w skład którego wchodzą eksperci w dziedzinie ekologicznego rolnictwa i ekologicznej produkcji oraz wybitni specjaliści w dziedzinie projektowania. Członkami jury są takie osobistości, jak Riitta Brusila-Räsänen, profesor projektowania graficznego na Uniwersytecie w Lapland (Finlandia); Niemiec Erik Spiekermann, profesor, doktor honoris causa, dyrektor artystyczny i współwłaściciel agencji EdenSpiekermann; Elisabeth Mercier, dyrektor agencji BIO z Francji (Agence BIO); Szwajcar Urs Niggli, dyrektor instytutu badań nad rolnictwem ekologicznym (FiBL); Szymon Skrzypczak, młody polski grafik, laureat poprzedniego konkursu; Czech Tom Václavík, ekspert ds. marketingu produktów ekologicznych, a także prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Ekologicznego Detalistów (International Organic Retailers Association) oraz Craig Sams, przewodniczący brytyjskiego Towarzystwa Ziemi (Soil Association). Obradom jury przewodniczyć będzie Rob Vermeulen, były prezes Pan-European Brand Design Association.

Jury uwzględniać będzie uniwersalne przesłanie logo oraz możliwość zrozumienia przekazu bez słów, a także jasność prezentacji i ponadczasowość. Lista najbardziej oryginalnych prac wybranych przez jury podczas spotkania 20 lipca 2009r., zostanie opublikowana na poświęconej konkursowi stronie internetowej (www.ec.europa.eu/organic-logo). Jednakże o tym, kto zostanie zwycięzcą, będą mogli zdecydować wszyscy europejscy obywatele, biorąc udział w otwartym głosowaniu online pod koniec roku.

W konkursie przewidziano trzy nagrody. Zwycięzca konkursu – oprócz tego, że logo jego autorstwa będzie stosowane jako znak umieszczany na unijnych produktach ekologicznych – otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 6 000 euro. Laureaci drugiego i trzeciego miejsca otrzymają nagrody pieniężne w wysokości odpowiednio 3 500 euro i 2 500 euro. Lista zwycięzców, którzy zostaną zaproszeni na uroczystość wręczenia nagród do Brukseli, ogłoszona będzie w lipcu 2010r.

Dodatkowe informacje na temat nowego unijnego logo ekologicznego
Komisja Europejska poszukuje nowego logo dla wstępnie pakowanych produktów ekologicznych pochodzących z 27 państw członkowskich UE i wyprodukowanych zgodnie z określonymi unijnymi normami. Nowe logo będzie powszechnie stosowane począwszy od lipca 2010r. Umieszczanie nowego unijnego logo produktów ekologicznych będzie obowiązkowe w przypadku wszystkich wstępnie pakowanych produktów ekologicznych pochodzących z 27 państw członkowskich i spełniających normy w zakresie etykietowania. Ponadto nowym logo będzie można dobrowolnie znakować wszystkie niepakowane wstępnie produkty ekologiczne pochodzące z UE lub produkty importowane z krajów trzecich.

Źródło: PRIMUM Public Relations

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764