logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na okładkę książki uszlachetnioną w technologii 3D Touch

  PR 26.10.2021, przeczytano 341 razy
strzałkistrzałka
Konkurs na okładkę książki uszlachetnioną w technologii 3D Touch ZOBACZ ILUSTRACJE

2. edycja Konkursu na okładkę książki uszlachetnioną w technologii 3D Touch za nami. 14 października br. ogłoszono wyniki konkursu skierowanego do grafików - osób zarówno profesjonalnie zajmujących się projektowaniem graficznym, jak i amatorów. Główną nagrodę w postaci 5 tys. przyznano Antoninie Janus-Szybist za pracę pn. Solaris.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-okladke-ksiazki-uszlachetniona-w-technologii-3d-touch,393534,artykul.html

Przypomnijmy - pomysłodawcą konkursu jest drukarnia cyfrowa Totem.com.pl, specjalizująca się w niskonakładowym druku książek. W tym roku w organizacji wspierały ją dwie firmy - Konica Minolta Business Solutions Polska i PC Print Sp. j., dostawca folii metalizowanych. Patronem medialnym przedsięwzięcia jest portal i magazyn Wydawca.com.pl.

Przedmiotem konkursu było wykonanie pracy graficznej w formie okładki dowolnej książki, z zastosowaniem uszlachetnień druku 3D Touch przy użyciu maszyny MGI JetVarnish 3D oferowanej przez Konica Minolta. 3D Touch to cyfrowa technologia dostępna w drukarni Totem, pozwalająca uszlachetniać okładki metalizowanymi foliami i lakierami - w tym lakierem 3D, dzięki któremu uzyskiwany jest nowy, sensoryczny wymiar doznań w obcowaniu z książką. Elementy graficzne powleczone lakierem stają się wypukłe i wyczuwalne pod palcami.
 
Organizatorzy za cel konkursu postawili sobie nie tylko propagowanie wśród projektantów technologii 3D Touch, ale także promocję nowoczesnego designu okładek i wsparcie młodych twórców.

Poziom nadesłanych na konkurs prac był niezwykle wysoki. Michał Rejnowski, Prezes drukarni Totem mówi:

- Projekty, które otrzymaliśmy, utwierdzają nas w przekonaniu, że okładki książek mogą być prawdziwymi, małymi dziełami sztuki graficznej. Połączenie wyrafinowanej lub z drugiej strony niezwykle prostej grafiki z technologią 3D Touch daje zaskakujące i zachwycające efekty. Umiejętne zastosowanie technologii pozwala nadać okładce nowe znaczenia, wydobyć ukryte sensy, wzmocnić przekaz, zbudować nastrój. Cieszymy się, że nasza drukarnia pomaga zarówno projektantom, jak i wydawcom w uzyskaniu tych efektów, tym bardziej, że twórcy okładek coraz odważniej sięgają po nową technologię, która pozwala uzyskać rezultaty dotąd nieosiągalne przy zastosowaniu tradycyjnych metod.

ilustracjastrzałka

2. Miejsce - Mesjasz Diuny, Jakub Litwornia

Na konkurs nadesłano 60 prac, z czego 58 zakwalifikowało się do oceny

Jury w składzie: Maria Magdalena Kurpik - długoletni kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie, wykładowca akademicki, Lech Majewski – Kierownik Katedry Komunikacji Wizualnej Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Andrzej Palacz – redaktor naczelny magazynu “Wydawca” i portalu wydawca.com.pl, Georgij Petriaszwili – Kierownik Zakładu Technologii Poligraficznych Politechniki Warszawskiej, Michał Rejnowski – Prezes Totem.com.pl, Tomasz Skonieczny - Regionalny Kierownik Sprzedaży w firmie PC Print, Mateusz Woźniak – Dyrektor Działu Rozwiązań Produkcyjnych w Konica Minolta, wyłoniło 3 najlepsze prace i przyznało 5 równorzędnych wyróżnień.

Nagroda główna w wysokości 5 tys. zł przyznana została Antoninie Janus - Szybist za pracę “Solaris”. Co urzekło jury? Niezwykle ciekawe, nowoczesne, a zarazem proste rozwiązanie graficzne harmonijnie współgrające z treścią książki - wzmocnione użyciem technologii 3D Touch, co prowadzi do uzyskania wrażenia przestrzenności i w efekcie gwarantuje wyróżnienie okładki na księgarskiej półce. 2. miejsce w konkursie i 3 tys. zł zdobył Jakub Litwornia za pracę “Mesjasz Diuny” - za inteligentne, oszczędne wykorzystanie folii i lakieru 3D, które dają efekt przemyślanego i wyważonego umiaru w zastosowaniu technologii, dzięki której projekt uzyskuje nową jakość i nowe wymiary interpretacyjne. Praca pn. “Saul Bass - monografia artysty” Beaty Grochowskiej zajęła 3. miejsce (2 tys. zł) - za wyważony, doskonały projekt graficzny, świetnie komunikujący treść książki i umiejętne zastosowanie technologii dopełniającej przekaz stylistycznie i treściowo.

Wyróżnienia (każde po 1 000 zł) otrzymują: Tomasz Barczyk za pracę pt. Punkt i linia a płaszczyzna, Grzegorz Japoł za Stary człowiek i morze, Magdalena Szamocka za Miasto ślepców, Robert Widomski za projekt Sztuka kochania, Marta Wittchen za okładkę The secret life of Salvador Dali. Jury w werdykcie podkreśliło, że wszystkie wyróżnione prace cechuje twórcze podejście do technologii 3D Touch i niezwykle kreatywne wykorzystanie jej w projektach. Technologia przestaje być tylko dodatkiem do projektów, ale staje się ich integralną częścią - budując nowe wymiary, zarówno na płaszczyźnie interpretacyjnej, stylistycznej, jak i czysto wizualnej.

ilustracjastrzałka

3. Miejsce - Saul Bass - mongrafia artysty, Beata Grochowska

Mateusz Woźniak z Konica Minolta podsumowuje:

- Z perspektywy naszej firmy technologia jest zdecydowanie najważniejsza. W kontekście projektowania graficznego sama technologia jednak nic nie znaczy bez połączenia jej z warsztatem artystycznym i z procesem kreacji. Cieszę się, że bierzemy udział w konkursie w charakterze współorganizatora, bo takie przedsięwzięcia pozwalają na zaprezentowanie pełni możliwości technologii, której - dzięki MGI JetVarnish 3D - jesteśmy dostawcą. Okazuje się, że technologia 3D Touch jest narzędziem pozwalającym projektantom graficznym nadawać okładkom dodatkowy wymiar jakim jest sensoryka.

Organizatorzy już dziś zapowiadają kontynuację konkursu i jego 3. edycję. Promowanie w formie konkursu technologii, która staje się przynależnym elementem projektu graficznego oraz konsekwentna edukacja w tym zakresie, skutkują nie tylko wzrostem świadomości wśród projektantów i grafików, ale przede wszystkim wzbogacają okładki o dotąd nieosiągalne efekty wizualne i sensoryczne. To zaś powoduje, że książki wyróżniają się na księgarskiej półce i wzbudzają zainteresowanie potencjalnego czytelnika.

Źródło: Konica Minolta Business Solutions Polska Sp.z o.o.

www.konicaminolta.pl

Galeria: Konkurs na okładkę uszlachetnioną w technologii 3D Touch 2021

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kreatury 2021 rozdane
Wczoraj (25 listopada) odbyła się gala wręczenia nagród w 25. edycji Konkursu Niezależnej Kreacji „Kreatura”. Redakcja miesięcznika „Media Marketing Polska” wręczyła statuetki za najbardziej oryginalne i nieszablonowe projekty marketingowe w 2021 r. Przyznano 21 nagród głównych. Wręczono także 25 wyróżnień i jedną nagrodę specjalną.
Gala wręczenia nagród Kreatura 2021 już jutro
Już w najbliższy czwartek (25 listopada) o godzinie 19:30 odbędzie się gala wręczenia nagród w 25. edycji Konkursu Niezależnej Kreacji.  Agencje, domy mediowe i freelancerzy powalczą o statuetkę Kreatury 2021 w 25 kategoriach konkursowych. Transmisję LIVE z wydarzenia będzie można obejrzeć na Facebooku Media Marketing Polska (MMP).
Konkurs Dyrektor Marketingu Roku 2020 / 2021 - wyniki
10 Jubileuszowa Gala Konkursu odbyła się 17 listopada w Warszawie w Hotelu Crowne Plaza i była finałem Konferencji EXECUTIVE SUMMIT 2021. Kapituła Konkursu postanowiła przyznać 2 wyróżnienia oraz nagrody w 16 kategoriach branżowych, 16 specjalnych, 4 kategoriach „odkrycia”, 2 kategoriach zespołowych, nagrodę główną GRAND PRIX i nagrodę z okazji 10 edycji konkursu - DYREKTOR...
Ryszard Solski dołączył do grona laureatów „Łbów PR”
Polskie Stowarzyszenie Public Relations ogłosiło laureata Nagrody „Łby PR” 2021. Podczas konferencji "PSPR Day" statuetkę odebrał Ryszard Solski, założyciel i prezes agencji Solski Communications. Wydarzenie było też sposobnością do spotkania się laureata z branżową publicznością i rozmowy m.in. o planach biznesowych, sektorze PR i jego reprezentacji,...
Zrealizowane przez agencję Partner of Promotion i Medisept  działania otrzymały nominację w kategorii Public Affairs w międzynarodowym konkursie z zakresu  PR i komunikacji „European Excellence Awards”.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764