logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na okładkę książki uszlachetnioną w technologii 3D Touch

  PR 26.10.2021, przeczytano 1770 razy

2. edycja Konkursu na okładkę książki uszlachetnioną w technologii 3D Touch za nami. 14 października br. ogłoszono wyniki konkursu skierowanego do grafików - osób zarówno profesjonalnie zajmujących się projektowaniem graficznym, jak i amatorów. Główną nagrodę w postaci 5 tys. przyznano Antoninie Janus-Szybist za pracę pn. Solaris.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-okladke-ksiazki-uszlachetniona-w-technologii-3d-touch,393534,artykul.html

Przypomnijmy - pomysłodawcą konkursu jest drukarnia cyfrowa Totem.com.pl, specjalizująca się w niskonakładowym druku książek. W tym roku w organizacji wspierały ją dwie firmy - Konica Minolta Business Solutions Polska i PC Print Sp. j., dostawca folii metalizowanych. Patronem medialnym przedsięwzięcia jest portal i magazyn Wydawca.com.pl.

Przedmiotem konkursu było wykonanie pracy graficznej w formie okładki dowolnej książki, z zastosowaniem uszlachetnień druku 3D Touch przy użyciu maszyny MGI JetVarnish 3D oferowanej przez Konica Minolta. 3D Touch to cyfrowa technologia dostępna w drukarni Totem, pozwalająca uszlachetniać okładki metalizowanymi foliami i lakierami - w tym lakierem 3D, dzięki któremu uzyskiwany jest nowy, sensoryczny wymiar doznań w obcowaniu z książką. Elementy graficzne powleczone lakierem stają się wypukłe i wyczuwalne pod palcami.
 
Organizatorzy za cel konkursu postawili sobie nie tylko propagowanie wśród projektantów technologii 3D Touch, ale także promocję nowoczesnego designu okładek i wsparcie młodych twórców.

Poziom nadesłanych na konkurs prac był niezwykle wysoki. Michał Rejnowski, Prezes drukarni Totem mówi:

- Projekty, które otrzymaliśmy, utwierdzają nas w przekonaniu, że okładki książek mogą być prawdziwymi, małymi dziełami sztuki graficznej. Połączenie wyrafinowanej lub z drugiej strony niezwykle prostej grafiki z technologią 3D Touch daje zaskakujące i zachwycające efekty. Umiejętne zastosowanie technologii pozwala nadać okładce nowe znaczenia, wydobyć ukryte sensy, wzmocnić przekaz, zbudować nastrój. Cieszymy się, że nasza drukarnia pomaga zarówno projektantom, jak i wydawcom w uzyskaniu tych efektów, tym bardziej, że twórcy okładek coraz odważniej sięgają po nową technologię, która pozwala uzyskać rezultaty dotąd nieosiągalne przy zastosowaniu tradycyjnych metod.

ilustracjastrzałka

2. Miejsce - Mesjasz Diuny, Jakub Litwornia

Na konkurs nadesłano 60 prac, z czego 58 zakwalifikowało się do oceny

Jury w składzie: Maria Magdalena Kurpik - długoletni kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie, wykładowca akademicki, Lech Majewski – Kierownik Katedry Komunikacji Wizualnej Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Andrzej Palacz – redaktor naczelny magazynu “Wydawca” i portalu wydawca.com.pl, Georgij Petriaszwili – Kierownik Zakładu Technologii Poligraficznych Politechniki Warszawskiej, Michał Rejnowski – Prezes Totem.com.pl, Tomasz Skonieczny - Regionalny Kierownik Sprzedaży w firmie PC Print, Mateusz Woźniak – Dyrektor Działu Rozwiązań Produkcyjnych w Konica Minolta, wyłoniło 3 najlepsze prace i przyznało 5 równorzędnych wyróżnień.

Nagroda główna w wysokości 5 tys. zł przyznana została Antoninie Janus - Szybist za pracę “Solaris”. Co urzekło jury? Niezwykle ciekawe, nowoczesne, a zarazem proste rozwiązanie graficzne harmonijnie współgrające z treścią książki - wzmocnione użyciem technologii 3D Touch, co prowadzi do uzyskania wrażenia przestrzenności i w efekcie gwarantuje wyróżnienie okładki na księgarskiej półce. 2. miejsce w konkursie i 3 tys. zł zdobył Jakub Litwornia za pracę “Mesjasz Diuny” - za inteligentne, oszczędne wykorzystanie folii i lakieru 3D, które dają efekt przemyślanego i wyważonego umiaru w zastosowaniu technologii, dzięki której projekt uzyskuje nową jakość i nowe wymiary interpretacyjne. Praca pn. “Saul Bass - monografia artysty” Beaty Grochowskiej zajęła 3. miejsce (2 tys. zł) - za wyważony, doskonały projekt graficzny, świetnie komunikujący treść książki i umiejętne zastosowanie technologii dopełniającej przekaz stylistycznie i treściowo.

Wyróżnienia (każde po 1 000 zł) otrzymują: Tomasz Barczyk za pracę pt. Punkt i linia a płaszczyzna, Grzegorz Japoł za Stary człowiek i morze, Magdalena Szamocka za Miasto ślepców, Robert Widomski za projekt Sztuka kochania, Marta Wittchen za okładkę The secret life of Salvador Dali. Jury w werdykcie podkreśliło, że wszystkie wyróżnione prace cechuje twórcze podejście do technologii 3D Touch i niezwykle kreatywne wykorzystanie jej w projektach. Technologia przestaje być tylko dodatkiem do projektów, ale staje się ich integralną częścią - budując nowe wymiary, zarówno na płaszczyźnie interpretacyjnej, stylistycznej, jak i czysto wizualnej.

ilustracjastrzałka

3. Miejsce - Saul Bass - mongrafia artysty, Beata Grochowska

Mateusz Woźniak z Konica Minolta podsumowuje:

- Z perspektywy naszej firmy technologia jest zdecydowanie najważniejsza. W kontekście projektowania graficznego sama technologia jednak nic nie znaczy bez połączenia jej z warsztatem artystycznym i z procesem kreacji. Cieszę się, że bierzemy udział w konkursie w charakterze współorganizatora, bo takie przedsięwzięcia pozwalają na zaprezentowanie pełni możliwości technologii, której - dzięki MGI JetVarnish 3D - jesteśmy dostawcą. Okazuje się, że technologia 3D Touch jest narzędziem pozwalającym projektantom graficznym nadawać okładkom dodatkowy wymiar jakim jest sensoryka.

Organizatorzy już dziś zapowiadają kontynuację konkursu i jego 3. edycję. Promowanie w formie konkursu technologii, która staje się przynależnym elementem projektu graficznego oraz konsekwentna edukacja w tym zakresie, skutkują nie tylko wzrostem świadomości wśród projektantów i grafików, ale przede wszystkim wzbogacają okładki o dotąd nieosiągalne efekty wizualne i sensoryczne. To zaś powoduje, że książki wyróżniają się na księgarskiej półce i wzbudzają zainteresowanie potencjalnego czytelnika.

Źródło: Konica Minolta Business Solutions Polska Sp.z o.o.

www.konicaminolta.pl

Galeria: Konkurs na okładkę uszlachetnioną w technologii 3D Touch 2021

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764