logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na okładkę w technologii 3D Touch: wyniki

  PR 15.01.2021, przeczytano 869 razy
strzałkistrzałka
Konkurs na okładkę w technologii 3D Touch: wyniki ZOBACZ ILUSTRACJE

21 grudnia 2020 r. drukarnia Totem.com.pl oraz firma Konica Minolta ogłosiły wyniki Konkursu na okładkę książki uszlachetnioną w technologii 3D Touch. Spośród setki nadesłanych projektów wybrano 8, ich autorzy otrzymali nagrody w łącznej kwocie 15 tys. złotych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-okladke-w-technologii-3d-touch%3A-wyniki,389856,artykul.html

Konkurs, którego organizatorami były firmy Totem.com.pl oraz Konica Minolta Business Solutions Polska, skierowany był do grafików - osób zarówno profesjonalnie zajmujących się projektowaniem graficznym, jak i amatorów. Celem Konkursu była promocja nowoczesnego projektowania okładek, a także rozpropagowanie nowych możliwości w zakresie cyfrowych uszlachetnień w drukarni Totem - czyli technologii 3D Touch, z wykorzystaniem systemu MGI JetVarnish 3D oferowanego przez Konica Minolta.

Na konkurs napłynęło aż 100 zgłoszeń. Wiele projektów zaskoczyło dojrzałością graficzną i odwagą w zastosowaniu cyfrowych uszlachetnień. Wg profesora Lecha Majewskiego, jednego z jurorów Konkursu “wybór prac nagrodzonych i wyróżnionych nie był łatwy - zdecydowana większość projektów prezentowała wysoki poziom, zarówno pod względem wartości graficznych, jak i umiejętności  zastosowania konkretnych technologii uszlachetnień.

Prace cechowała spójność koncepcji graficznych z zastosowanymi uszlachetnieniami, które nie tylko wzbogacały projekt, ale też często stałysię jego głównym elementem. Lakierowanie 2D i 3D, różnego typu i koloru folie stworzyły nową,niespotykaną dotąd jakość i wymiar obrazu, wpływając na estetykę i artyzm projektów graficznych. Jednocześnie należy złożyć gratulacje firmom Totem i Konica Minolta za zorganizowanie Konkursu, gdyż spełnia on poza funkcją kulturową, także funkcję edukacyjną.

Jury w składzie: cytowany wyżej prof. Lech Majewski – Kierownik Katedry Komunikacji Wizualnej Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Andrzej Palacz – właściciel wydawnictwa Inicjał oraz redaktor naczelny magazynu i portalu Wydawca.com.pl, prof. Georgij Petriaszwili – Kierownik Zakładu Technologii Poligraficznych Politechniki Warszawskiej, Michał Rejnowski – Prezes Totem.com.pl, Mateusz Woźniak – Dyrektor Działu Rozwiązań Produkcyjnych w Konica Minolta Business Solutions Polska wyłoniło 3 najlepsze prace i przyznało 5 równorzędnych wyróżnień.

Nagroda główna w wysokości 5 tys. złotych przyznana została Wojciechowi Mazurowi za pracę “Niewidzialny człowiek”. Jury doceniło niezwykłą prostotę rozwiązań graficznych, oszczędność użytych środków artystycznych i technicznych - przy jednoczesnym uzyskaniu nieprzeciętnej siły przekazu, niemożliwej do osiągnięcia bez technologii 3D Touch. 2. miejsce w Konkursie i nagrodę w wysokości 3 000 zł otrzymała Paulina Bień, autorka projektu pn. “Wojna światów” - za inteligentne wykorzystanie innowacyjnych technologii uszlachetnień i intrygującą graficzność przekazu. Praca pn. “Totem” zajęła 3. miejsce, zaś jej autor, Maciej Kowalski otrzymał 2 000 zł. W uzasadnieniu wyboru pracy jury podkreśliło twórcze połączenie różnych technik uszlachetnień druku i wysoką kreatywnośćw zastosowaniu dostępnych środków technologicznych.

Wyróżnienia po 1 000 zł otrzymali: Agnieszka Ciesielska za pracę “Królowa śniegu”, Jakub Kołodziejak za projekt “Ubik”, Małgorzata Dudziak za “Krnąbrny księżyc”, Antonina Janus - Szybist za “Ferdydurke” oraz  Ewa Olejnik-Rakowska za  “Blues kojota”. Wszystkie wyróżnione prace cechuje imponująca kreatywność i harmonia warstwy graficznej z zastosowanymi uszlachetnieniami, które w twórczy sposób nie tylko wspierają przekaz graficzny, ale nadają nowe znaczenia komunikowanym treściom.

Mateusz Woźniak, Dyrektor Działu Rozwiązań Produkcyjnych w Konica Minolta Business Solutions Polska, podkreśla, że “konkurs łączy w sobie kompetencje warsztatu artystycznego i technologicznego. Z perspektywy dostawcy urządzenia MGI JetVarnish 3D zawsze najważniejsza jest technologia. W tym przypadku dostarcza ona nie tylko nowych rodzajów uszlachetnień, ale wpływa także na percepcję produktu, jakim jest książka, dając odbiorcy nowe doznania.Tym samym konkurs pokazuje ogromny, niewykorzystany dotąd potencjał, a mianowicie tworzenie różnego rodzaju tekstur potęgujących doznania sensoryczne. Wierzę, że stworzy to nowy standard projektowania okładek i da ogromną szansę w wymiarze biznesowym, artystycznym, marketingowym wszystkim uczestnikom rynku książki.

Organizatorzy już dziś zapowiadają kontynuację konkursu. “Zainteresowanie konkursem, jego dobre przyjęcie, niezwykle wysoki poziom prac spowodowały, że planujemy drugą edycję - mówi Michał Rejnowski, Prezes Totemu. Wydaje się, że jest to doskonały sposób nie tylko na promocję i propagowanie technologii 3D Touch, ale także na wsparcie młodych, zdolnych projektantów zajmujących się tworzeniem okładek książek. Ponadto nasz konkurs okazał się efektywnym działaniem edukacyjnym - przygotowanie plików do druku nie dla wszystkich jest łatwe i oczywiste, otrzymaliśmy wiele zapytań, szczególnie związanych z cyfrowymi uszlachetnieniami. Mamy poczucie, że formuła konkursu to doskonały sposób na propagowanie innowacyjnych technologii dostępnych w nowoczesnej poligrafii. Nasz konkurs osiągnął wszystkie cele, które przed nim stawialiśmy. Przede wszystkim zyskała jednak książka - z technologią 3D Touch jej okładka uzyskuje nowe walory - na poziomie estetycznym, artystycznym, sensorycznym, skutecznie podnosząc jej atrakcyjność wizualną i wyróżniając na księgarskiej półce”.

Źródło: Konica Minolta Business Solutions Polska

Galeria: Konkurs na okładkę uszlachetnioną w technologii 3D Touch

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Światowa premiera maszyny Varijet 106 firmy Koenig & Bauer Durst
W Radebeul k. Drezna odbyła się światowa premiera maszyny VariJET 106 firmy Koenig & Bauer Durst, towarzyszyły jej ekskluzywne pokazy na żywo. Modułowa cyfrowa maszyna drukująca typu single-pass przeznaczona dla rynku pudełek składanych powstała we współpracy pomiędzy firmami Koenig & Bauer i Durst.
Grupa Rossmann inwestuje w maszynę Corrucut firmy Koenig & Bauer
Przedsiębiorstwo ROMCARTON S.A., należące do francuskiej grupy Rossmann, inwestuje w maszynę CorruCUT firmy Koenig & Bauer. Posiadająca siedem zespołów drukujących maszyna będzie najdłuższym jak do tej pory urządzeniem CorruCUT. Latem przyszłego roku ma ono już podjąć produkcję w rumuńskiej miejscowości Popesti-Leordeni w pobliżu Bukaresztu, w jednym z...
Graphic Packaging Holding uzyskał zgody na nabycie AR Packaging
Spółka Graphic Packaging Holding (NYSE: GPK), („Graphic Packaging”), czołowy dostawca ekologicznych opakowań z włókien naturalnych dla producentów żywności, napojów, gastronomii oraz wytwórców innego rodzaju wyrobów konsumenckich, ogłosiła dziś uzyskanie wszystkich zgód niezbędnych do sfinalizowania planowanego nabycia. Sfinalizowanie transakcji planuje się na listopad...
Broszura „Wypełnianie i amortyzacja”
Dobór odpowiedniego opakowania to jeden z kluczowych czynników, wpływających na bezpieczeństwo pakowanych i magazynowanych produktów. Niemniej istotny jest wybór właściwego materiału amortyzującego czy wypełniającego wolną przestrzeń.
Sztywna elastyczność, czyli przyszłość tektury falistej na rynku opakowaniowym i nowe perspektywy
Digitalizacja i gwałtowny rozwój e-commerce z jednej strony oraz większa niż kiedykolwiek świadomość wyborów zakupowych wśród klientów z drugiej – nowe globalne i lokalne uwarunkowania rynku znajdują bardzo wyraźne odzwierciedlenie w przemyśle opakowań. Konica Minolta Business Solutions podjęła się diagnozy sektora i na tej bazie przygotowała katalog rozwiązań na miarę...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764