logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na okładkę w technologii 3D Touch: wyniki

  PR 15.01.2021, przeczytano 511 razy
strzałkistrzałka
Konkurs na okładkę w technologii 3D Touch: wyniki ZOBACZ ILUSTRACJE

21 grudnia 2020 r. drukarnia Totem.com.pl oraz firma Konica Minolta ogłosiły wyniki Konkursu na okładkę książki uszlachetnioną w technologii 3D Touch. Spośród setki nadesłanych projektów wybrano 8, ich autorzy otrzymali nagrody w łącznej kwocie 15 tys. złotych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-okladke-w-technologii-3d-touch%3A-wyniki,389856,artykul.html

Konkurs, którego organizatorami były firmy Totem.com.pl oraz Konica Minolta Business Solutions Polska, skierowany był do grafików - osób zarówno profesjonalnie zajmujących się projektowaniem graficznym, jak i amatorów. Celem Konkursu była promocja nowoczesnego projektowania okładek, a także rozpropagowanie nowych możliwości w zakresie cyfrowych uszlachetnień w drukarni Totem - czyli technologii 3D Touch, z wykorzystaniem systemu MGI JetVarnish 3D oferowanego przez Konica Minolta.

Na konkurs napłynęło aż 100 zgłoszeń. Wiele projektów zaskoczyło dojrzałością graficzną i odwagą w zastosowaniu cyfrowych uszlachetnień. Wg profesora Lecha Majewskiego, jednego z jurorów Konkursu “wybór prac nagrodzonych i wyróżnionych nie był łatwy - zdecydowana większość projektów prezentowała wysoki poziom, zarówno pod względem wartości graficznych, jak i umiejętności  zastosowania konkretnych technologii uszlachetnień.

Prace cechowała spójność koncepcji graficznych z zastosowanymi uszlachetnieniami, które nie tylko wzbogacały projekt, ale też często stałysię jego głównym elementem. Lakierowanie 2D i 3D, różnego typu i koloru folie stworzyły nową,niespotykaną dotąd jakość i wymiar obrazu, wpływając na estetykę i artyzm projektów graficznych. Jednocześnie należy złożyć gratulacje firmom Totem i Konica Minolta za zorganizowanie Konkursu, gdyż spełnia on poza funkcją kulturową, także funkcję edukacyjną.

Jury w składzie: cytowany wyżej prof. Lech Majewski – Kierownik Katedry Komunikacji Wizualnej Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Andrzej Palacz – właściciel wydawnictwa Inicjał oraz redaktor naczelny magazynu i portalu Wydawca.com.pl, prof. Georgij Petriaszwili – Kierownik Zakładu Technologii Poligraficznych Politechniki Warszawskiej, Michał Rejnowski – Prezes Totem.com.pl, Mateusz Woźniak – Dyrektor Działu Rozwiązań Produkcyjnych w Konica Minolta Business Solutions Polska wyłoniło 3 najlepsze prace i przyznało 5 równorzędnych wyróżnień.

Nagroda główna w wysokości 5 tys. złotych przyznana została Wojciechowi Mazurowi za pracę “Niewidzialny człowiek”. Jury doceniło niezwykłą prostotę rozwiązań graficznych, oszczędność użytych środków artystycznych i technicznych - przy jednoczesnym uzyskaniu nieprzeciętnej siły przekazu, niemożliwej do osiągnięcia bez technologii 3D Touch. 2. miejsce w Konkursie i nagrodę w wysokości 3 000 zł otrzymała Paulina Bień, autorka projektu pn. “Wojna światów” - za inteligentne wykorzystanie innowacyjnych technologii uszlachetnień i intrygującą graficzność przekazu. Praca pn. “Totem” zajęła 3. miejsce, zaś jej autor, Maciej Kowalski otrzymał 2 000 zł. W uzasadnieniu wyboru pracy jury podkreśliło twórcze połączenie różnych technik uszlachetnień druku i wysoką kreatywnośćw zastosowaniu dostępnych środków technologicznych.

Wyróżnienia po 1 000 zł otrzymali: Agnieszka Ciesielska za pracę “Królowa śniegu”, Jakub Kołodziejak za projekt “Ubik”, Małgorzata Dudziak za “Krnąbrny księżyc”, Antonina Janus - Szybist za “Ferdydurke” oraz  Ewa Olejnik-Rakowska za  “Blues kojota”. Wszystkie wyróżnione prace cechuje imponująca kreatywność i harmonia warstwy graficznej z zastosowanymi uszlachetnieniami, które w twórczy sposób nie tylko wspierają przekaz graficzny, ale nadają nowe znaczenia komunikowanym treściom.

Mateusz Woźniak, Dyrektor Działu Rozwiązań Produkcyjnych w Konica Minolta Business Solutions Polska, podkreśla, że “konkurs łączy w sobie kompetencje warsztatu artystycznego i technologicznego. Z perspektywy dostawcy urządzenia MGI JetVarnish 3D zawsze najważniejsza jest technologia. W tym przypadku dostarcza ona nie tylko nowych rodzajów uszlachetnień, ale wpływa także na percepcję produktu, jakim jest książka, dając odbiorcy nowe doznania.Tym samym konkurs pokazuje ogromny, niewykorzystany dotąd potencjał, a mianowicie tworzenie różnego rodzaju tekstur potęgujących doznania sensoryczne. Wierzę, że stworzy to nowy standard projektowania okładek i da ogromną szansę w wymiarze biznesowym, artystycznym, marketingowym wszystkim uczestnikom rynku książki.

Organizatorzy już dziś zapowiadają kontynuację konkursu. “Zainteresowanie konkursem, jego dobre przyjęcie, niezwykle wysoki poziom prac spowodowały, że planujemy drugą edycję - mówi Michał Rejnowski, Prezes Totemu. Wydaje się, że jest to doskonały sposób nie tylko na promocję i propagowanie technologii 3D Touch, ale także na wsparcie młodych, zdolnych projektantów zajmujących się tworzeniem okładek książek. Ponadto nasz konkurs okazał się efektywnym działaniem edukacyjnym - przygotowanie plików do druku nie dla wszystkich jest łatwe i oczywiste, otrzymaliśmy wiele zapytań, szczególnie związanych z cyfrowymi uszlachetnieniami. Mamy poczucie, że formuła konkursu to doskonały sposób na propagowanie innowacyjnych technologii dostępnych w nowoczesnej poligrafii. Nasz konkurs osiągnął wszystkie cele, które przed nim stawialiśmy. Przede wszystkim zyskała jednak książka - z technologią 3D Touch jej okładka uzyskuje nowe walory - na poziomie estetycznym, artystycznym, sensorycznym, skutecznie podnosząc jej atrakcyjność wizualną i wyróżniając na księgarskiej półce”.

Źródło: Konica Minolta Business Solutions Polska

Galeria: Konkurs na okładkę uszlachetnioną w technologii 3D Touch

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Konica Minolta zaprezentuje najnowsze innowacje i weźmie udział w licznych sesjach internetowych na targach cyfrowych "virtual.drupa" w dniach 20-23 kwietnia 2021 r., organizowanych przez Messe Düsseldorf. W ciągu czterech dni lider technologiczny zaprezentuje globalnej społeczności drukarskiej swoje produkty, przepływy pracy i spostrzeżenia rynkowe w obszarach druku...
Kolejna inwestycja w Heidelberga w drukarni Faber Print
Podczas dokładnego testowania maszyny w drukarni Faber Print osiągała ona wydajność 50-krotnie wyższą niż rozwiązania konkurencyjne adresujące ten sam segment maszyn
Webinarium Mark Andy i Domino: debiut cyfrowej maszyny Digital Series iQ
Podczas wspólnego webinarium, zorganizowanego 17 lutego br., firmy Mark Andy i Domino oficjalnie poinformowały o wprowadzeniu na rynek nowej, cyfrowej maszyny wąskowstęgowej – Digital Series iQ, bazującej na doświadczeniach obu producentów. Urządzenie dołączyło do coraz szerszego portfolio hybrydowych maszyn cyfrowych Mark Andy, a jego „sercem” jest nowy moduł inkjetowy...
Amagraf i szeroka oferta nie tylko dla poligrafii
Amagraf to od wielu lat dostawca maszyn i materiałów dla branży poligraficznej. Ekspansja firmy, jaka ma miejsce w ostatnim czasie, obejmuje także inne sektory gospodarki. Przykładem jest chociażby wdrożenie plotera termicznego CNC Thermocut w wersji midi 250 w przedsiębiorstwie budowlanym Sara S.C. PPHU Edyta i Andrzej Walczak. Służy on tu między innymi do wycinania...
„Uwolnij potęgę personalizacji” – webinarium Mark Andy i Global Graphics
Firma Mark Andy kontynuuje spotkania online ze swoimi obecnymi i potencjalnymi klientami z całego świata. Tym razem, we współpracy z Global Graphics, organizuje webinaarium dedykowane personalizacji (VDP – Variable Data Printing) i korzyściom wynikającym z jej wykorzystania w druku cyfrowym. Wydarzenie odbędzie się 4 marca br. o godz. 17.00.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764