logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na pamiątkę regionu Warmii i Mazur 2019

   14.02.2019, przeczytano 483 razy
ilustracja

Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego zaprasza do udziału w kolejnej edycji konkursu na „Pamiątkę regionu Warmii i Mazur”. Celem konkursu jest pozyskanie pamiątki, która kojarzy się z regionem, symbolizuje jej kulturę, tradycje regionalne i zwyczaje. Do wygrania jest 5 tys. zł brutto, prace można przesyłać do końca czerwca.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-pamiatke-regionu-warmii-i-mazur-2019,381230,artykul.html

Uczestnikami konkursu mogą być pełnoletnie osoby fizyczne, także twórcy i artyści, którzy prowadzą działalność gospodarczą samodzielnie lub są zrzeszeni w związkach i stowarzyszeniach.

W konkursie zostaną przyznane nagrody pieniężne w wysokości:

  • nagroda I stopnia - 5.000,00 zł brutto
  • nagroda II stopnia - 3.000,00 zł brutto
  • nagroda III stopnia - 2.000,00 zł brutto

Termin nadsyłania prac mija 30 czerwca 2019 r.

O konkursie

Dostrzegając znaczenie pamiątki regionalnej zarząd województwa warmińsko-mazurskiego zainicjował w 2007 roku organizację konkursów na „Pamiątkę regionu Warmii i Mazur”. Ich celem był pozyskanie pamiątki regionalnej jednoznacznie kojarzonej z Warmią i Mazurami, służącej promocji regionu oraz stanowiącej atrakcyjną pamiątkę turystyczną.

Ważnym aspektem realizacji konkursu jest pozyskanie pamiątki regionalnej będącej wyróżnikiem regionu na tle innych województw. Województwo warmińsko-mazurskie jest bardzo zróżnicowane pod względem przyrodniczym i kulturowym. W związku z tym bardzo trudno jest stworzyć pamiątkę, która odzwierciedli charakter całego regionu. Istotnym założeniem konkursu jest więc pobudzenie wśród twórców chęci poszukiwania regionalnych wyróżników oraz czerpania inspiracji z kultury ludowej i historii Warmii i Mazur. Ważne jest także spowodowanie wzrostu aktywności w zakresie twórczości artystycznej, opartej o unikalne cechu regionu. Z czasem zostanie osiągnięty efekt wzmocnienia siły utożsamiania się mieszkańców z tradycją i kulturą regionu, a także zostanie wykreowany pozytywny wizerunek regionu na zewnątrz.

W celu wzmocnienia działań w tym kierunku, w roku 2009 podjęto decyzję o dofinansowaniu projektu „Pamiątka regionu Warmii i Mazur” ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 z Osi Priorytetowej 1 – Przedsiębiorczość, Działanie 1.3 – Wspieranie wytwarzania i promocji produktów regionalnych. W ramach projektu zaplanowano organizację konkursów w latach 2010; 2011 i 2012 z wykorzystaniem szerokiej kampanii informacyjno-promocyjnej oraz wysokich nagród pieniężnych dla ich laureatów: 5.000,-zł za I miejsce; 3.000,-zł za II miejsce i 2.000,-zł za III miejsce. Następnie w 2013 roku spośród laureatów konkursów z lat ubiegłych wybrana została pamiątka regionu Warmii i Mazur. W związku z tym przygotowana zostanie specjalna ankieta, a nagrodzone w trzech edycjach konkursu prace będą prezentowane m.in. na targach i imprezach związanych z turystyką i sztuką.

W dotychczasowych konkursach organizowanych w latach 2010-2012 wpłynęło łącznie 198 prac zgłoszonych przez 121 twórców z całego kraju. Z każdym rokiem konkurs cieszył się coraz większą popularnością. W 2010 roku wpłynęły tylko 32 prace złożone przez 18 twórców. Jednak szeroka kampania informacyjno-promocyjna oraz rozszerzenie katalogu osób, które mogą brać udział w konkursie przyczyniły się do wzrostu zainteresowania konkursem i zwiększeniem ilości składanych prac. Można to zauważyć szczególnie w 2012 roku, gdyż w odpowiedzi na konkurs złożonych zostało aż 108 różnorodnych prac, m.in. ceramika, wyroby z drewna, szkła oraz biżuteria.

W 2013 roku przeprowadzony został plebiscyt, którego celem było wyłonienie spośród prac nagrodzonych w latach 2010-2012 pamiątki w największym stopniu spełniającej przesłanie konkursu: „Pamiątka regionu Warmii i Mazur powinna być inspirowana jego krajobrazem, wielokulturową tradycją i historią oraz posiadać wartość artystyczną i estetyczną”. Zgodnie z regulaminem w plebiscycie można było wziąć udział poprzez wypełnienie ankiety elektronicznej dostępnej na stronie www.warmia.mazury.pl lub poprzez wypełnienie kwestionariusza ankietowego podczas wybranych imprez związanych z kulturą, sztuką oraz w informacjach turystycznych na terenie województwa Warmińsko-Mazurskiego. Plebiscyt trwał od 12.04.2013 roku do 30.06.2013 roku. W tym czasie wypełniono 1481 ankiet, z czego 39 głosów było nieważnych. Najwięcej głosów – 284 otrzymała praca „Komplet biżuterii BABY PRUSKIE” zgłoszona przez Studio TT Tomasz Kargul, autor Anna Szewczyk-Ciesielska. Zgodnie z założeniami projektu praca ta otrzymuje tytuł pamiątki regionu Warmii i Mazur!

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Butelka Björn w gronie zwycięzców konkursu Art of Packaging 2019
Butelka wódki Björn, produkowanej przez BZK Alco, zwyciężyła w Art of Packaging 2019 w kategorii Proffesional 2019 Opakowanie Pragnienia. Jurorzy oceniali ponad pół tysiąca projektów, spośród których nagrodzono tylko 24 w różnych kategoriach. Ideą konkursu jest promowanie kreatywności i innowacyjności w branży opakowań na rynku...
15 marca na uroczystej gali wręczenia nagród iF Design Awards produkty firmy Brother zostały wyróżnione aż sześciokrotnie. W uznaniu za wyjątkowe wartości użytkowe i estetyczne nagrodzone zostały m.in. laserowe drukarki z serii L3000 oraz drukarka etykiet P-touch. To już 12. rok z rzędu, kiedy Brother zdobył statuetki w tym prestiżowym konkursie, powiększając całkowitą pulę...
Znamy zwycięzców Art of Packaging 2019. Wielka Gala już za nami
Zakończyła się trzynasta edycja konkursu ART OF PACKAGING odbywającego się pod hasłem NEW GENERATION PACKAGING. Podczas uroczystej Gali, która odbyła się 11 marca w poznańskiej Sali Ziemi, wyłoniono Perłę Wśród Opakowań, a także przyznano wiele innych, prestiżowych nagród i wyróżnień. Jak co roku, Gala była także niebywałą okazją do spotkania dla przedstawicieli...
Już po raz drugi Ekstraklasa została doceniona za oryginalne i innowacyjne prowadzenie kanałów w social mediach. Podczas corocznej Gali Sportu i Biznesu przedstawiciele najpopularniejszej polskiej ligi odebrali Statuetkę DEMES za rok 2018.
Magazyn Campaign przyznał wyróżnienia "Campaign Agency of the Year Awards. Tytuł "EMEA digital Innovation Network of the Year" zdobyła agencja Isobar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764