logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na plakat - ochrona własności intelektualnej

   12.08.2010, przeczytano 4624 razy

Urząd Patentowy RP ogłosił konkurs na plakat związany z tematyką ochrony własności intelektualnej. W konkursie wziąć udział mogą wszyscy zainteresowani, termin zgłaszania prac upływa 11 października br. Wysokość nagród różni się w zależności od kategorii (studenci i uczniowie różnych rodzajów szkół, kategoria otwarta) wahając się w granicach 3-6 tys. zł za pierwsze miejsce w danej kategorii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-plakat---ochrona-wlasnosci-intelektualnej,11090,artykul.html

W komunikacie UPRP czytamy: Ochrona własności intelektualnej jest jednym z ważnych zagadnień polityki Unii Europejskiej i będzie stanowić także jeden z obszarów działań w ramach polskiej Prezydencji w UE. Prezydencja jest szczególną okazją do zaprezentowania Polski jako kraju dynamicznie rozwijającego się, posiadającego wielkie możliwości rozwojowe i przywiązującego istotne znaczenie do problematyki ochrony własności intelektualnej we współczesnym społeczeństwie. Tematyka prac konkursowych powinna odzwierciedlać istotne znaczenie ochrony własności intelektualnej dla rozwoju Polski jako członka Unii Europejskiej.

Celem konkursu jest uzyskanie utworu artystycznego w formie plakatu, którego główna funkcja polegać ma na promocji potencjału Polski w Unii Europejskiej poprzez upowszechnianie wizerunku naszego kraju jako państwa szczególnie dbającego o ochronę własności intelektualnej, obejmującej w szczególności: ochronę wynalazków, wzorów użytkowych, wzorów przemysłowych, znaków towarowych i usługowych, oznaczeń geograficznych i topografii układów scalonych. W Polsce udzielaniem patentów na wynalazki oraz praw wyłącznych na pozostałe przedmioty własności przemysłowej zajmuje się Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej, działający na podstawie ustawy "Prawo własności przemysłowej".

Ochrona własności intelektualnej obejmuje także utwory (rezultaty twórczej działalności intelektualnej o charakterze naukowym, artystycznym, literackim, plastycznym, muzycznym) oraz przedmioty praw pokrewnych: artystyczne wykonania utworów (dokonywane np. przez piosenkarzy, aktorów), fonogramy i wideogramy, nadania stacji radiowych i telewizyjnych oraz tzw. pierwsze wydania oraz wydania krytyczne i naukowe. Utwory, jako przedmioty własności intelektualnej, chronione są z mocy ustawy "O prawie autorskim i prawach pokrewnych".

Konkurs adresowany jest do studentów uczelni artystycznych, wydziałów architektury oraz wydziałów sztuk plastycznych szkół wyższych (kategoria studencka); uczniów średnich szkół o profilu plastycznym (kategoria uczniowska) oraz wszystkich zainteresowanych osób nieobjętych poprzednimi kategoriami (kategoria otwarta).

Szczegółowe warunki konkursu zawarte są w regulaminie dostępnym na stronie UPRP (plik PDF)

Źródło: Urząd Patentowy RP

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zwycięzcy Grand Press Photo 2020 w Galerii Signs.pl
Jacek Szydłowski („Dziennik Wschodni”) wygrał Ogólnopolski Konkurs Fotografii Prasowej Grand Press Photo 2020. Zdjęcie Roku jego autorstwa przedstawia lekarkę z Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego Nr 4 w Lublinie na dyżurze w specjalnym namiocie do segregacji pacjentów podczas pandemii koronawirusa. Zwycięskie prace prezentujemy w Galerii...
Znamy laureatów III edycji Design by Śliwka Nałęczowska
Marka Śliwka Nałęczowska zrealizowała III edycję konkursu Design by Śliwka Nałęczowska, skierowanego do młodych twórców. Akcja rokrocznie cieszy się coraz większą popularnością i uznaniem w środowisku artystów, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów. W bieżącej odsłonie projektu pasjonaci grafiki i designu zgłosili rekordowe 2874 prac.
300 tys dolarów w konkursie Huawei dla twórców motywów
Ruszyła nowa edycja globalnego konkursu Huawei dla twórców motywów – Huawei Global Theme Design Competition.
Konkurs na kampanię dla ZOO Wrocław
Wrocławskie ZOO we współpracy z AMS przygotowało konkurs dla grafików. Może w nim wziąć udział każdy, kto zaprojektuje plakat zachęcający do odwiedzenia ogrodu zoologicznego. Kampania trafi m.in. na przystanki AMS w Polsce i poprzedzi ponowne otwarcie ogrodu dla odwiedzających. Autor zwycięskiego plakatu pomoże zwierzętom i zgarnie nagrodę o wartości ponad 3,5 tys....
The Kissinger Twins nagrodzeni Webby Award
Instagramowa seria @Sufferosa autorstwa The Kissinger Twins z prestiżową statuetką Webby Award 2020! Polski projekt został nagrodzony w kategorii Social Content Series & Campaigns | Arts & Entertainment. Pokonał kreacje takich gigantów  jak Marvel, Youtube czy Grammy’s.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764