logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na plakat - ochrona własności intelektualnej

   12.08.2010, przeczytano 4993 razy

Urząd Patentowy RP ogłosił konkurs na plakat związany z tematyką ochrony własności intelektualnej. W konkursie wziąć udział mogą wszyscy zainteresowani, termin zgłaszania prac upływa 11 października br. Wysokość nagród różni się w zależności od kategorii (studenci i uczniowie różnych rodzajów szkół, kategoria otwarta) wahając się w granicach 3-6 tys. zł za pierwsze miejsce w danej kategorii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-plakat---ochrona-wlasnosci-intelektualnej,11090,artykul.html

W komunikacie UPRP czytamy: Ochrona własności intelektualnej jest jednym z ważnych zagadnień polityki Unii Europejskiej i będzie stanowić także jeden z obszarów działań w ramach polskiej Prezydencji w UE. Prezydencja jest szczególną okazją do zaprezentowania Polski jako kraju dynamicznie rozwijającego się, posiadającego wielkie możliwości rozwojowe i przywiązującego istotne znaczenie do problematyki ochrony własności intelektualnej we współczesnym społeczeństwie. Tematyka prac konkursowych powinna odzwierciedlać istotne znaczenie ochrony własności intelektualnej dla rozwoju Polski jako członka Unii Europejskiej.

Celem konkursu jest uzyskanie utworu artystycznego w formie plakatu, którego główna funkcja polegać ma na promocji potencjału Polski w Unii Europejskiej poprzez upowszechnianie wizerunku naszego kraju jako państwa szczególnie dbającego o ochronę własności intelektualnej, obejmującej w szczególności: ochronę wynalazków, wzorów użytkowych, wzorów przemysłowych, znaków towarowych i usługowych, oznaczeń geograficznych i topografii układów scalonych. W Polsce udzielaniem patentów na wynalazki oraz praw wyłącznych na pozostałe przedmioty własności przemysłowej zajmuje się Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej, działający na podstawie ustawy "Prawo własności przemysłowej".

Ochrona własności intelektualnej obejmuje także utwory (rezultaty twórczej działalności intelektualnej o charakterze naukowym, artystycznym, literackim, plastycznym, muzycznym) oraz przedmioty praw pokrewnych: artystyczne wykonania utworów (dokonywane np. przez piosenkarzy, aktorów), fonogramy i wideogramy, nadania stacji radiowych i telewizyjnych oraz tzw. pierwsze wydania oraz wydania krytyczne i naukowe. Utwory, jako przedmioty własności intelektualnej, chronione są z mocy ustawy "O prawie autorskim i prawach pokrewnych".

Konkurs adresowany jest do studentów uczelni artystycznych, wydziałów architektury oraz wydziałów sztuk plastycznych szkół wyższych (kategoria studencka); uczniów średnich szkół o profilu plastycznym (kategoria uczniowska) oraz wszystkich zainteresowanych osób nieobjętych poprzednimi kategoriami (kategoria otwarta).

Szczegółowe warunki konkursu zawarte są w regulaminie dostępnym na stronie UPRP (plik PDF)

Źródło: Urząd Patentowy RP

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764