logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na plakat - ochrona własności intelektualnej

   12.08.2010, przeczytano 4916 razy

Urząd Patentowy RP ogłosił konkurs na plakat związany z tematyką ochrony własności intelektualnej. W konkursie wziąć udział mogą wszyscy zainteresowani, termin zgłaszania prac upływa 11 października br. Wysokość nagród różni się w zależności od kategorii (studenci i uczniowie różnych rodzajów szkół, kategoria otwarta) wahając się w granicach 3-6 tys. zł za pierwsze miejsce w danej kategorii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-plakat---ochrona-wlasnosci-intelektualnej,11090,artykul.html

W komunikacie UPRP czytamy: Ochrona własności intelektualnej jest jednym z ważnych zagadnień polityki Unii Europejskiej i będzie stanowić także jeden z obszarów działań w ramach polskiej Prezydencji w UE. Prezydencja jest szczególną okazją do zaprezentowania Polski jako kraju dynamicznie rozwijającego się, posiadającego wielkie możliwości rozwojowe i przywiązującego istotne znaczenie do problematyki ochrony własności intelektualnej we współczesnym społeczeństwie. Tematyka prac konkursowych powinna odzwierciedlać istotne znaczenie ochrony własności intelektualnej dla rozwoju Polski jako członka Unii Europejskiej.

Celem konkursu jest uzyskanie utworu artystycznego w formie plakatu, którego główna funkcja polegać ma na promocji potencjału Polski w Unii Europejskiej poprzez upowszechnianie wizerunku naszego kraju jako państwa szczególnie dbającego o ochronę własności intelektualnej, obejmującej w szczególności: ochronę wynalazków, wzorów użytkowych, wzorów przemysłowych, znaków towarowych i usługowych, oznaczeń geograficznych i topografii układów scalonych. W Polsce udzielaniem patentów na wynalazki oraz praw wyłącznych na pozostałe przedmioty własności przemysłowej zajmuje się Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej, działający na podstawie ustawy "Prawo własności przemysłowej".

Ochrona własności intelektualnej obejmuje także utwory (rezultaty twórczej działalności intelektualnej o charakterze naukowym, artystycznym, literackim, plastycznym, muzycznym) oraz przedmioty praw pokrewnych: artystyczne wykonania utworów (dokonywane np. przez piosenkarzy, aktorów), fonogramy i wideogramy, nadania stacji radiowych i telewizyjnych oraz tzw. pierwsze wydania oraz wydania krytyczne i naukowe. Utwory, jako przedmioty własności intelektualnej, chronione są z mocy ustawy "O prawie autorskim i prawach pokrewnych".

Konkurs adresowany jest do studentów uczelni artystycznych, wydziałów architektury oraz wydziałów sztuk plastycznych szkół wyższych (kategoria studencka); uczniów średnich szkół o profilu plastycznym (kategoria uczniowska) oraz wszystkich zainteresowanych osób nieobjętych poprzednimi kategoriami (kategoria otwarta).

Szczegółowe warunki konkursu zawarte są w regulaminie dostępnym na stronie UPRP (plik PDF)

Źródło: Urząd Patentowy RP

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

12. edycja konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2023 - pełne wyniki
Po raz 12. Kapituła Konkursu doceniła wybitnych liderów marketingu i komunikacji w Polsce, z pośród 183 nominowanych osób, nagrody przyznano w 41 kategoriach.
McCann Poland na 3. miejscu w Lions Creativity Report Rankings
W tegorocznym rankingu Cannes Lions International Festival of Creativity McCANN Poland znalazł się na 3. miejscu zestawienia najlepszych agencji kreatywnych w Europie, będąc w nim jedyną agencją z regionu CEE.
Nagroda Specjalna „Game Changer” dla kampanii profrekwencyjnych
Podczas Gali Innovation została przyznana Nagroda Specjalna „Game Changer” w kategorii Wydarzenie Roku dla kampanii zachęcających do udziału w wyborach parlamentarnych w 2023 roku. Wśród nich znalazła się kampania „To Twój Wybór”, zainicjowana przez Fundację Batorego i Inicjatywę Głos Kobiet, współrealizowana przez VMLY&R. 
Agencja VMLY&R zdobyła cztery nagrody w konkursie Innovation 2023. Kampania The Art of Sex Ed zrealizowana dla marki Durex zdobyła dwie Złote statuetki i jedną Brązową. Ponadto kampania To Twój Wybór znalazła się wśród kampanii profrekwencyjnych uhonorowanych Nagrodą Specjalną „Game Changer” w kategorii Wydarzenie Roku. 
Polski projekt ze specjalną nagrodą Konkursu Nagroda Jamesa Dysona 2023
Właśnie ogłoszono wyniki Konkursu Nagroda Jamesa Dysona. W tegorocznej edycji przyznano trzy główne nagrody: główną międzynarodową nagrodę, nagrodę w kategorii Zrównoważony Rozwój oraz nagrodę za Projekt Humanitarny. Wytypowani przez sir Jamesa Dysona autorzy zwycięskich projektów otrzymają po 160 000 zł na dalszy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764