logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na plakat dla Polskich Linii Lotniczych LOT

   29.06.2024, przeczytano 752 razy
ilustracja

Polskie Linie Lotnicze LOT ogłaszają konkurs na plakat. Pierwszą nagrodą w konkursie jest 10 tysięcy złotych oraz voucher na bilety lotnicze o takiej samej wartości. Konkurs w szczególności skierowany jest do profesjonalistów w dziedzinie grafiki i projektowania oraz studentów uczelni artystycznych. Prace konkursowe można nadsyłać do 31 lipca 2024 r. Partnerem konkursu jest Muzeum Plakatu w Wilanowie, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-plakat-dla-polskich-linii-lotniczych-lot,404827,artykul.html

Tadeusz Gronowski, Henryk Tomaszewski, Janusz Grabiański, Roman Cieślewicz, Waldemar Świerzy - to tylko niektórzy z grona twórców kultowych plakatów Polskich Linii Lotniczych LOT. Ich prace dla LOT-u na stałe zapisały się w kanonie najlepszych polskich plakatów reklamowych. Jednym z pierwszych był plakat przedstawiający „Polską Linię Lotniczą Aerolloyd” autorstwa Józefa Mehoffera z 1924 r. Najbardziej liczne i znane są późniejsze dzieła Grabiańskiego - stewardesa przytulająca dziecko, stewardesa podająca posiłek czy brązowy cocker spaniel, wysuwający zaciekawioną główkę z torby podróżnej.

Polskie Linie Lotnicze LOT, ogłaszając konkurs, otwierają możliwość dołączenia do wyjątkowego grona twórców lotowskich plakatów. Uczestnikami konkursu mogą być osoby pełnoletnie, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, w szczególności profesjonaliści, zawodowo zajmujący się sztuką i projektowaniem, a także studenci uczelni artystycznych. Zadaniem konkursowym jest wykonanie projektu plakatu podkreślającego jeden z atrybutów marki LOT: komfort, jakość obsługi, gościnność, rozwój, profesjonalizm czy bezpieczeństwo. Inspirację do wykonania prac może stanowić również hasło reklamowe marki: „Ważne, z kim podróżujesz”.

Promocja polskiej kultury i sztuki to jeden z filarów strategii Polskich Linii Lotniczych LOT, marki polskiej o globalnym zasięgu. Ogłaszając konkurs na nowy plakat, chcemy podtrzymać 95-letnią tradycję tworzenia lotowskich plakatów, które na stałe wpisują się do kanonu polskiego dziedzictwa. Inspiracją dla twórców może być platforma komunikacji pod hasłem: >>Ważne, z kim podróżujesz<<, pokazująca wyjątkowe doświadczenie podróży z LOT-em, które pasażerowie chcą współdzielić z najbliższymi” - mówi Ewa Lampart, dyrektor Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT.

Partnerem Konkursu na plakat dla PLL LOT jest Muzeum Plakatu w Wilanowie, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie. Przewodniczącą kapituły konkursowej została Bożena Pysiewicz, kustosz w Muzeum Narodowym w Warszawie i kuratorka Muzeum Plakatu w Wilanowie. W składzie kapituły znaleźli się dr hab. Ryszard Kajzer - grafik, autor plakatów, ilustracji, projektów książek i znaków graficznych, wykładowca w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, dr hab. Agnieszka Ziemiszewska - projektantka, plakacistka, edukatorka i wykładowczyni w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, a także Bartłomiej Walczuk - designer, art-director wyspecjalizowany w brandingu, typografii i okładkach płyt oraz Julia Mirny - ilustratorka, graficzka i reżyserka animacji. PLL LOT w kapitule reprezentować będzie Ewa Lampart - dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej.

Muzeum Plakatu w Wilanowie, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie wspiera inicjatywy, które nawiązują do tradycji związanej z artystycznym plakatem reklamowym. Historia projektowania graficznego i historia LOT-u są ze sobą nierozerwalnie powiązane od początków istnienia przedsiębiorstwa. W zbiorach Muzeum Plakatu znajduje się ponad 100 lotowskich plakatów reklamowych, które powstawały od początków istnienia przedsiębiorstwa. To prace z końca lat 20. i lat 30. oraz projekty powstające w drugiej połowie XX wieku tworzone przez grafików związanych z polską szkołą plakatu. Ogłoszony właśnie konkurs to impuls do powstania współczesnych plakatów, z których najciekawsze, nagrodzone projekty powiększą muzealną kolekcję” - mówi Bożena Pysiewicz kuratorka Muzeum Plakatu, Oddziału Muzeum Narodowego w Warszawie, przewodnicząca kapituły konkursowej.

Pierwszą nagrodą w konkursie jest 10 tysięcy złotych oraz voucher na zakup biletów lotniczych w tej samej kwocie. Druga nagroda to 5 tysięcy złotych oraz voucher na kwotę 5 tysięcy złotych do wykorzystania na zakup biletów lotniczych, natomiast nagroda za trzecie miejsce to 3 tysiące złotych oraz voucher w tej samej kwocie na bilety.

W konkursie zostaną także przyznane wyróżnienia. Nagrodzone prace zostaną zaprezentowane na dedykowanej wystawie oraz w innych aktywnościach komunikacyjnych przewoźnika.

Termin nadsyłania prac konkursowych upływa 31 lipca 2024 r. o godzinie 23.59. Ogłoszenie wyników nastąpi 16 września 2024 r.

Źródło: PLL LOT

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pierwsi zagraniczni finaliści Konkursu Strefa Studenta
Po raz pierwszy w historii konkursu, w którym młodzi projektanci mieli za zadanie stworzyć projekt opakowania lub etykiety, do kolejnego etapu awansowała studentka z zagranicy! Wraz z pozostałymi jedenastoma osobami zaprezentuje swój projekt w II etapie w jednej z trzech kategorii: funkcjonalność i forma, szata graficzna, wrażenie.
Kampania Dziedzictwo Beko z nagrodą Cannes Lions
Kampania “The Beko Inheritance”, która w kwietniu br. podbiła serca europejskich konsumentów, otrzymała statuetkę podczas tegorocznej edycji jednego z najbardziej prestiżowych konkursów w branży reklamowej – Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Kreacja stworzona przez Beko we współpracy z agencją VML Germany &...
Nikon zachęca do udziału w The Comedy Wildlife Awards i publikuje wybór najbardziej efektownych prac z edycji 2024 – począwszy od trójgłowej żyrafy po wyjątkowo rozleniwionego leniwca. Zgłoszenia do konkursu wciąż trwają, a zdjęcia można wysyłać do 31 lipca.
Złote Spinacze 2024: zgłoszenia do 22. edycji konkursu
Już po raz dwudziesty drugi najlepsze kampanie public relations w Polsce zostaną wyłonione w konkursie Złote Spinacze organizowanym przez Związek Firm Public Relations. Zgłoszenia rozpoczęły się 10 lipca i potrwają do 8 września 2024 r.
Jasnowidze - 5. edycja konkursu dla ilustratorów
Każda książka to osobny świat. Zależy nam na tym, by książkowe światy, do których trafiają dzieci, były jak najlepsze: piękne, intrygujące i pod każdym względem warte tego, by je odkrywać. Wierzymy, że warto szukać takich światów – i wspierać twórców, którzy chcą i potrafią powoływać je do życia. Dlatego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764