logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na plakat Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego rozstrzygnięty

  PR 09.12.2019, przeczytano 244 razy
ilustracjastrzałka

Organizowany przez Teatr Powszechny w Radomiu Międzynarodowy Festiwal Gombrowiczowski odbędzie się w dniach 17 - 24 października 2020. Organizatorzy w tym roku po raz pierwszy ogłosili konkurs na plakat gombrowiczowski. Wczoraj jury zdecydowało, że tegoroczną, XIV edycję festiwalu, będzie reprezentowała praca Michała Batorego – jednego z najbardziej uznanych i cenionych plakacistów na świecie – jego prace były prezentowane w wielu galeriach na całym świecie, między innymi w paryskim Luwrze.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-plakat-miedzynarodowego-festiwalu-gombrowiczowskiego-rozstrzygniety,385029,artykul.html

Teatr Powszechny w Radomiu wraz z Muzeum Witolda Gombrowicza we Wsoli oraz Muzeum Plakatu w Wilanowie ogłosiły wyniki zamkniętego konkursu międzynarodowego, do którego zostali zaproszeni wybitni artyści: Justyna Czerniakowska, Małgorzata Gurowska, Anna Wieluńska, Agnieszka Ziemiszewska, Julia Zuzina, Michał Batory, Sławomir Kosmynka, Mateusz Machalski, Paweł Ryżko, Aleksander Walijewski.

2 grudnia 2019 r. w siedzibie teatru jury w składzie: Małgorzata Potocka (dyrektor Teatru Powszechnego im. Jana Kochanowskiego w Radomiu), Mariusz Knorowski (kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie), Tomasz Tyczyński (kurator Muzeum Witolda Gombrowicza we Wsoli), i Wojciech Leder (artysta malarz, profesor ASP w Łodzi), przyznało swoje nagrody.  Uznano, że praca Michała Batorego stanie się festiwalowym plakatem tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego w Radomiu. Kolejne miejsca zostały przyznane pracom Justyny Czerniakowskiej i Annie Wieluńskiej. Wszystkie plakaty zostaną zaprezentowane w Radomiu w trakcie inauguracji festiwalu, a także na pokonkursowych wystawach w wielu galeriach w Polsce i za granicą.

Teatr Powszechny w Radomiu od 1993 r. jest organizatorem Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego - jednego z najważniejszych polskich festiwali teatralnych, który jest realizowany w cyklu biennalowym. Jest to wydarzenie, która od początku swojego istnienia ma charakter interdyscyplinarny, łączący teatr, naukę, krytykę, sztuki plastyczne, muzykę oraz film. Pomiędzy kolejnymi edycjami Festiwalu Gombrowiczowskiego, w różnych formach analizowane są dzieła pisarza, m.in.  poprzez wystawy, warsztaty teatralne, spotkania z twórcami literatury.

Źródło: Teatr Powszechny w Radomiu

Dodatkowe informacje:

Konkurs na najciekawszy plakat Gombrowiczowski realizowany jest w ramach zadania XIV Międzynarodowy Festiwal Gombrowiczowski.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Emanacje 2020: konkurs na plakat. Do wygrania zlecenie na projekty
Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach zaprasza do udziału w konkursie na projekt graficzny plakatu 8. Miedzynarodowego Festiwalu Muzyki EMANACJE 2020
VI edycja Konkursu 30/30 na najlepszą okładkę płytową 2019
Do 19 stycznia 2020 roku trwa nabór do Konkursu 30/30 na najlepszą okładkę płytową 2019 roku, którego pomysłodawcą był wybitny polski grafik Rosław Szaybo. Wyboru prac na wystawę oraz zwycięzców dokona Jury złożone z ekspertów z zakresu sztuk plastycznych i branży muzycznej. Wśród członków Jury znajdzie się między innymi ubiegłoroczny zwycięzca, jeden z najbardziej...
16 miast walczy o tytuł najładniej oświetlonego miasta w Polsce
Bydgoszcz, Radom, Zamość, a może Rzeszów? Kto wygra 11. edycję plebiscytu miast „Świeć się z Energą” na najpiękniejsze świąteczne iluminacje? Finałowe głosowanie trwa od 7 do 15 stycznia. Zwycięskie miasto otrzyma tytuł Świetlnej Stolicy Polski oraz dodatkowe nagrody od Grupy Energa.
Konkurs na plakat z agentem 007
W związku z 25. odsłoną przygód Jamesa Bonda EON Productions, Metro Goldwyn Mayer Studios Inc., Universal Pictures International oraz United Artists Releasing zapraszaja twórców do pozostawienia po sobie śladu w historii serii z Jamesem Bondem.
Konkurs na logo reaktora Maria
Narodowe Centrum Badań Jądrowych ogłasza konkurs na opracowanie projektu graficznego logo reaktora Maria. Przedmiotem Konkursu jest opracowanie projektu graficznego logo reaktora Maria – znaku identyfikacji obiektu, który będzie przeznaczony do popularyzacji oraz reklamy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764