logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na plakat Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego rozstrzygnięty

  PR 09.12.2019, przeczytano 1243 razy
ilustracjastrzałka

Organizowany przez Teatr Powszechny w Radomiu Międzynarodowy Festiwal Gombrowiczowski odbędzie się w dniach 17 - 24 października 2020. Organizatorzy w tym roku po raz pierwszy ogłosili konkurs na plakat gombrowiczowski. Wczoraj jury zdecydowało, że tegoroczną, XIV edycję festiwalu, będzie reprezentowała praca Michała Batorego – jednego z najbardziej uznanych i cenionych plakacistów na świecie – jego prace były prezentowane w wielu galeriach na całym świecie, między innymi w paryskim Luwrze.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-plakat-miedzynarodowego-festiwalu-gombrowiczowskiego-rozstrzygniety,385029,artykul.html

Teatr Powszechny w Radomiu wraz z Muzeum Witolda Gombrowicza we Wsoli oraz Muzeum Plakatu w Wilanowie ogłosiły wyniki zamkniętego konkursu międzynarodowego, do którego zostali zaproszeni wybitni artyści: Justyna Czerniakowska, Małgorzata Gurowska, Anna Wieluńska, Agnieszka Ziemiszewska, Julia Zuzina, Michał Batory, Sławomir Kosmynka, Mateusz Machalski, Paweł Ryżko, Aleksander Walijewski.

2 grudnia 2019 r. w siedzibie teatru jury w składzie: Małgorzata Potocka (dyrektor Teatru Powszechnego im. Jana Kochanowskiego w Radomiu), Mariusz Knorowski (kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie), Tomasz Tyczyński (kurator Muzeum Witolda Gombrowicza we Wsoli), i Wojciech Leder (artysta malarz, profesor ASP w Łodzi), przyznało swoje nagrody.  Uznano, że praca Michała Batorego stanie się festiwalowym plakatem tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego w Radomiu. Kolejne miejsca zostały przyznane pracom Justyny Czerniakowskiej i Annie Wieluńskiej. Wszystkie plakaty zostaną zaprezentowane w Radomiu w trakcie inauguracji festiwalu, a także na pokonkursowych wystawach w wielu galeriach w Polsce i za granicą.

Teatr Powszechny w Radomiu od 1993 r. jest organizatorem Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego - jednego z najważniejszych polskich festiwali teatralnych, który jest realizowany w cyklu biennalowym. Jest to wydarzenie, która od początku swojego istnienia ma charakter interdyscyplinarny, łączący teatr, naukę, krytykę, sztuki plastyczne, muzykę oraz film. Pomiędzy kolejnymi edycjami Festiwalu Gombrowiczowskiego, w różnych formach analizowane są dzieła pisarza, m.in.  poprzez wystawy, warsztaty teatralne, spotkania z twórcami literatury.

Źródło: Teatr Powszechny w Radomiu

Dodatkowe informacje:

Konkurs na najciekawszy plakat Gombrowiczowski realizowany jest w ramach zadania XIV Międzynarodowy Festiwal Gombrowiczowski.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764