logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na plakat Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego rozstrzygnięty

  PR 09.12.2019, przeczytano 1062 razy
ilustracjastrzałka

Organizowany przez Teatr Powszechny w Radomiu Międzynarodowy Festiwal Gombrowiczowski odbędzie się w dniach 17 - 24 października 2020. Organizatorzy w tym roku po raz pierwszy ogłosili konkurs na plakat gombrowiczowski. Wczoraj jury zdecydowało, że tegoroczną, XIV edycję festiwalu, będzie reprezentowała praca Michała Batorego – jednego z najbardziej uznanych i cenionych plakacistów na świecie – jego prace były prezentowane w wielu galeriach na całym świecie, między innymi w paryskim Luwrze.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-plakat-miedzynarodowego-festiwalu-gombrowiczowskiego-rozstrzygniety,385029,artykul.html

Teatr Powszechny w Radomiu wraz z Muzeum Witolda Gombrowicza we Wsoli oraz Muzeum Plakatu w Wilanowie ogłosiły wyniki zamkniętego konkursu międzynarodowego, do którego zostali zaproszeni wybitni artyści: Justyna Czerniakowska, Małgorzata Gurowska, Anna Wieluńska, Agnieszka Ziemiszewska, Julia Zuzina, Michał Batory, Sławomir Kosmynka, Mateusz Machalski, Paweł Ryżko, Aleksander Walijewski.

2 grudnia 2019 r. w siedzibie teatru jury w składzie: Małgorzata Potocka (dyrektor Teatru Powszechnego im. Jana Kochanowskiego w Radomiu), Mariusz Knorowski (kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie), Tomasz Tyczyński (kurator Muzeum Witolda Gombrowicza we Wsoli), i Wojciech Leder (artysta malarz, profesor ASP w Łodzi), przyznało swoje nagrody.  Uznano, że praca Michała Batorego stanie się festiwalowym plakatem tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego w Radomiu. Kolejne miejsca zostały przyznane pracom Justyny Czerniakowskiej i Annie Wieluńskiej. Wszystkie plakaty zostaną zaprezentowane w Radomiu w trakcie inauguracji festiwalu, a także na pokonkursowych wystawach w wielu galeriach w Polsce i za granicą.

Teatr Powszechny w Radomiu od 1993 r. jest organizatorem Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego - jednego z najważniejszych polskich festiwali teatralnych, który jest realizowany w cyklu biennalowym. Jest to wydarzenie, która od początku swojego istnienia ma charakter interdyscyplinarny, łączący teatr, naukę, krytykę, sztuki plastyczne, muzykę oraz film. Pomiędzy kolejnymi edycjami Festiwalu Gombrowiczowskiego, w różnych formach analizowane są dzieła pisarza, m.in.  poprzez wystawy, warsztaty teatralne, spotkania z twórcami literatury.

Źródło: Teatr Powszechny w Radomiu

Dodatkowe informacje:

Konkurs na najciekawszy plakat Gombrowiczowski realizowany jest w ramach zadania XIV Międzynarodowy Festiwal Gombrowiczowski.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kioski multimedialne w Jurajskiej z prestiżową nagrodą za dizajn
Zaprojektowane dla Galerii Jurajskiej kioski multimedialne DualAd zostały wyróżnione nagrodą A’Design Award & Competition, jedną z najbardziej prestiżowych w dziedzinie dizajnu. Za realizacją, którą można oglądać w Polsce tylko w częstochowskim centrum handlowym, stoi krakowska firma Digitall Concept.
„Dzieciństwo” - katalog zbiorów Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie otrzymał nagrodę European Design Award 2023
Wydany przez Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie katalog "Dzieciństwo" został nagrodzony srebrnym medalem za opracowanie graficzne w konkursie "European Design Awards 2023". Projekt graficzny wydawnictwa został stworzony przez Kamilę Schinwelską i Marcina Gwiazdowskiego ze studia Elipsy.
Agencje Dentsu Polska na podium
Agencje kreatywne oraz media & performance dentsu Polska kolejny rok z rzędu stanęły na podium podczas uroczystej gali i ogłoszenia wyników raportu - Agencje Reklamowe i Domy Mediowe. Dentsu Creative nagrodzone zostało tytułem - KREATYWNOŚĆ NAPĘDZANA TECHNOLOGIĄ, dentsu Media & Performance tytułem – KONSEKWENTNA STRATEGIA.
Poznaliśmy zwycięzców Young Design 2023
Za nami XVI edycja prestiżowego konkursu dla młodych projektantów Young Design organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie. To kontynuacja wieloletniej tradycji, w ramach której instytucja zajmuje się promocją i wspieraniem polskiej sztuki użytkowej. Uznanie jury zyskały m.in. projekt narzędzia do materializacji emocji, system wspomagający montaż urządzeń...
ING Bank Śląski został uznany za najlepszy bank w mediach społecznościowych w tegorocznej edycji rankingu Złoty Bankier. Bank zajął także drugie miejsce w kategorii Złoty Bank, oceniającej wielokanałową jakość obsługi klienta oraz został wyróżniony w kategoriach: Konto osobiste, Kredyt Gotówkowy i Kredyt Hipoteczny, gdzie zajął trzecie miejsce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764