logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na projekt grafiki dla trybu Ambient w Qled TV

  PR 03.07.2018, przeczytano 482 razy
ilustracjastrzałka

Firma Samsung i magazyn Dezeen ogłosiły konkurs dla projektantów. Zadaniem jest stworzenie grafiki dla trybu Ambient, który dostępny jest w telewizorach QLED TV 2018. Łączna pula nagród wynosi 29 500 euro, a laureat nagrody głównej otrzyma 8 000 euro.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-projekt-grafiki-dla-trybu-ambient-w-qled-tv,37114,artykul.html

Tryb Ambient w telewizorach Samsung QLED TV 2018 eliminuje problem czarnej „plamy” na ścianie, którą widzimy wtedy, gdy urządzenie nie jest używane. Dzięki niemu ekran – imitując wygląd znajdującej się za nim ściany – wtapia się w otoczenie i pozwala wyświetlić dodatkowe elementy, w tym aktualną prognozę pogody, czas czy newsy.

- Konkurs ma na celu opracowanie obrazów, które będą przemawiać do każdego z naszych klientów – powiedział Chu Jongsuk, Senior Vice President of Visual Display Business w Samsung Electronics. - Mamy nadzieję, że projektanci skorzystają z okazji, aby pokazać swoją kreatywność i pomóc nam rozwinąć bibliotekę wzorów dostępnych w trybie Ambient.

Aby wziąć udział w konkursie, należy wybrać jedno tło (z czterech zaproponowanych przez firmę Samsung) i opracować koncepcje oparte zarówno na otoczeniu telewizora, jak i na porze dnia, w której funkcja ta będzie wykorzystywana na jednym z istniejących trybów Ambient – Décor, Info, Photo, Music lub zaproponować zupełnie nowy.

Samsung i Dezeen szukają koncepcji, które podkreślą sposób, w jaki tryb Ambient może odzwierciedlać otoczenie i komponować się z estetyką wnętrz. Właśnie dlatego projektanci będą musieli określić, dla jakiego stylu życia użytkowników stworzyli swój projekt.

W jury konkursu zasiadają wybitni projektanci Neville Brody i Erwan Bouroullec oraz członkowie zespołów projektowych firmy Samsunga i magazynu Dezeen – Donatem Lee, Executive Vice President i Head of the Corporate Design Center w Samsung Electronics oraz Amy Frearson, redaktor naczelna Dezeen.

W konkursie trwającym od 25 czerwca do 3 sierpnia przyznane zostaną nagrody o łącznej wartości 29 500 euro. Zwycięzca nagrody głównej otrzyma 8 000 euro. Kolejne dwie lokaty będą premiowane kwotą 3 000 euro, a siedmiu pozostałych finalistów konkursu otrzyma po 1 500 euro. Dodatkowo pięcioro spośród nominowanych projektantów otrzyma po 1 000 euro. Dezeen przeprowadzi również wywiady z finalistami.

Zgłoszenie do udziału w konkursie jest bezpłatne. Kandydaci muszą mieć ukończone 18 lat oraz być zdolni zaprezentować swoją pracę przed angielskojęzycznym jury. Więcej informacji o tym, jak wziąć udział w konkursie, znajduje się pod adresem www.dezeen.com/samsung.

Jest to już drugi konkurs zorganizowany wspólnie przez Samsung i Dezeen. W 2017 r. projektanci tworzyli akcesoria do telewizorów Samsung QLED. Do konkursu wpłynęło łącznie 1200 prac z 83 krajów. Nagrodę główną otrzymała wówczas Fulden Denheli, która została doceniona za koncepcję inspirowaną stylem skandynawskim.

Źródło: Samsung

www.samsungmedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kampania Onetu „100 lat Polsko” zdobyła drugie miejsce w konkursie INMA Global Media Award 2019 w kategorii Best Public Relations or Community Service Campaign, organizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA. Zwycięzców ogłoszono 17 maja podczas INMA World Congress w Nowym Jorku.
Trwa Łódź Design Festival 2019 – konkurs make me! rozstrzygnięty
Podczas gali otwarcia 13. edycji Łódź Design Festival zostały wręczone nagrody o wartości 65 tysięcy złotych w konkursie make me! W tym roku otrzymali je Patrick Henry Nagel i Nils Körner za projekt „One Dollar Glasses” oraz Mateusz Mioduszewski za projekt „ASHka - ceramika z popiołu”.
Konkurs na logo Małopolskiego Centrum Nauki Cogiteon
Koniec z prostym niebieskim napisem „Cogiteon”. Do końca maja Małopolskie Centrum Nauki czeka na propozycje nowej identyfikacji wizualnej. Ma kojarzyć się z edukacją i człowiekiem, ma być czytelne i nowoczesne. Jak będzie wyglądać, przekonamy się już w połowie czerwca.
Konkurs Renault: Przyjmowanie zgłoszeń zakończone
Zakończył się czas przyjmowania zgłoszeń do konkursu „Renault Easy City. Design the Future” skierowanego do osób, które podobnie jak Renault chcą uczestniczyć w kreowaniu miast i transportu przyszłości. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie miejsca przesiadkowego z infrastrukturą dla autonomicznego, współdzielonego pojazdu Renault EZ-GO. Organizatorzy otrzymali 13 prac...
Konkurs na logotypy wydziałów Politechniki Krakowskiej
W związku z reformą Szkolnictwa Wyższego Politechnika Krakowska zmienia swoją strukturę i postanowiła ujednolicić identyfikację wizualną swoich wydziałów. Politechnika pozostawia kolorystykę i sygnet dotychczasowego logo bez zmian dopuszczając jednocześnie zmianę typografii logotypu. Dotychczasowa identyfikacja wizualna wydziałów wymaga natomiast unowocześnienia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764