logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na projekt plakatu – Wciąż człowiek?

   31.01.2020, przeczytano 816 razy
ilustracjastrzałka

Galeria Sztuki w Legnicy ogłasza konkurs na plakat promujący 29. Międzynarodowy Konkurs Sztuki Złotniczej organizowany pod hasłem „Wciąż człowiek? / Still Human?”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-projekt-plakatu-%E2%80%93-wciaz-czlowiek,385522,artykul.html

Konkurs na plakat już po raz dziesiąty towarzyszy konkursowi złotniczemu, a zwycięski projekt tradycyjnie staje się plakatem promującym Międzynarodowy Konkurs Sztuki Złotniczej i jego wiodącym motywem graficznym. Prace należy przesyłać do 23 lutego br.

Konkurs złotniczy jest głównym wydarzeniem Legnickiego Festiwalu SREBRO. W ostatnich latach konkursy miały tematy: „Srebro” (2019),  „Iluzja” (2018), „Tożsamość” (2017) czy „Miasto” (2016); tegoroczny tytuł to:„Wciąż człowiek? / Still Human?”.

Legnica jest niemal stutysięcznym, historycznym miastem leżącym w sercu Dolnego Śląska – wyjątkowego regionu, od wieków słynącego z bogactw naturalnych, zwłaszcza ze złóż kamieni budowlanych i szlachetnych oraz metali szlachetnych – złota, miedzi i srebra. Do dziś dobrze prosperują tu kopalnie i huty, produkujące miedź i srebro w ilościach liczących się na świecie. Legnicki Festiwal SREBRO jest artystycznym odzwierciedleniem tej specyfiki regionu oraz śladem związanej z nią działalności gospodarczej.

Hologram Whitney Houston właśnie wyrusza na europejskie tournée i nie jest to pierwsze wskrzeszone na potrzeby koncertów „na żywo” bożyszcze fanów muzyki… Można zaplanować wakacje w kosmosie, bo już za dwa lata dostępny będzie hotel na orbicie za kosmiczną kwotę niemal 3 milionów złotych za dobę!

Nagroda

Z autorem zwycięskiego plakatu zostanie podpisana umowa o dzieło, na mocy której autor przeniesie na organizatora autorskie prawa majątkowe do projektu oraz wyrazi zgodę na wykorzystanie elementów plakatu w innych materiałach reklamowych. Wynagrodzenie za projekt oraz jego dostosowanie do wymogów organizatora będzie wynosić 1000,00 zł brutto.
 

Nowy wspaniały świat? Czy naprawdę jest dla nas?

My, ludzie, pogrążamy się w depresji – za dziesięć lat będzie to najczęstsza choroba ludzkości, choć i dziś tylko 5 procent mieszkańców planety uznaje się za całkiem zdrowych. Otyłość zabija trzykrotnie więcej ludzi niż głód, choć śmierć z wycieńczenia zdarza się na świecie co sekundę, mimo że połowa wyprodukowanej globalnie żywności jest marnowana. W naszym cywilizowanym świecie wciąż opłacają się: wojny, ataki, zamachy, rzezie i masakry, a dwie na pięć zamordowanych kobiet na świecie ginie w domu z rąk partnera.

Teraz – jak pisze złowieszczo filozofka – obawiać się możemy już tylko siebie samych” [1].  

Nawet teocentryzm i przewrót kopernikański nie wyleczyły nas z egoizmu, podobnie jak nie nauczyły nas pokory wobec niezwykłości natury oraz potęgi jej żywiołów. Żyjąc w post-ludzkiej rzeczywistości dzielonej z humanoidalnymi mutantami, klonami, cyborgami i hybrydami, wciąż nie chcemy pogodzić się z kryzysem antropocentryzmu.

W erze gdy maszyny są mądrzejsze od ludzi i to z nimi spędzamy większość dnia, gdy nieodwracalnie zarastamy plastikiem (odkłada się w naszych ciałach i na dnie oceanów), gdy potrafimy zbadać, wyprodukować i sprzedać wszystko, wciąż spieramy się o człowieczeństwo zygoty, pierwotnych plemion, kolorowych ras, czy w końcu miejskiej egzystencji, która izoluje nas od natury i naturalnego rytmu dnia i nocy, zastępując więzi sąsiedzkie media-społecznością. Wciąż jeszcze potrzebujemy ciał, ale medycyna estetyczna i nanotechnologie medyczne, body art z Orlan i Stelarcem na czele, body hacking i rzeczywistość wirtualna pokazują, że właśnie przekraczamy i tę odwieczną granicę. Nie pozbyliśmy się mózgu gadziego, ale zyskaliśmy „smartfonowy kciuk”, nie przestaliśmy czuć zwierzęcych instynktów, ale mamy cyberseks i adrenalinę… w kinowym fotelu.

Czy pierwsza sklonowana owca Dolly czy Alba (fluorescencyjny królik Eduardo Kaca) wybaczyłyby nam? A wybijane dla kaprysu człowieka lwy, słonie i wieloryby lub delfiny, które w roku 2013 uznaliśmy za non-human persons, a do dziś więzimy je, wykorzystujemy i zabijamy? Czy wybierając betonową dżunglę, wirtualny świat, zapijając nutridrinkami syntetyczne suplementy diety w pigułkach, jesteśmy równie ludzcy jak nasi przodkowie? Czy odwracając się (od drugiego człowieka) ku sobie w geście selfie, wciąż jesteśmy ludźmi? Zwyciężyliśmy świat czy go pogrążyliśmy?

Za tym wszystkim stoi człowiek… Czy to wciąż człowiek?

Źródło: Galeria Sztuki w Legnicy

Dodatkowe informacje:

[1] Jolanta Brach-Czaina, Błony umysłu, Warszawa, wyd. Sic!, 2003, s. 123.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

3. edycja konkursu Timecode Akcja Animacja
Już 16 września rusza specjalna edycja konkursu dla twórców animacji reklamowych i motion  designerów - TIMECODE AKCJA ANIMACJA. W tym roku konkurs odbywa się pod hasłem ANIMACJA DLA PLANETY. Tematem łączącym wszystkie zadania konkursowe jest ekologia. Prace można zgłaszać do 14 października, zwycięzców poznamy 10 listopada.
Laureaci konkursu Złoty Medal targów Festiwaldruku.pl
Znamy zwycięzców konkursu o Złoty Medal, odbywającego się podczas targów FestiwalDruku.pl. Nagrodzone prace zostały zaprezentowane właśnie podczas zeszłotygodniowych targów.
Konkurs na najlepiej zaprojektowane wnętrze komercyjne w Gdyni rozstrzygnięty
Już po raz kolejny wybrano zwycięzców w konkursie na najlepiej zaprojektowane wnętrze komercyjne w Gdyni. Nominowane lokale pozytywnie wpływają na przestrzeń publiczną, a celem konkursu jest wspieranie inicjatyw miastotwórczych oraz lokalnej społeczności.
Rekord zgłoszeń do konkursu Złote Spinacze i dwie nowe grupy jurorskie
Do XVIII edycji konkursu Złote Spinacze wpłynęło aż 395 zgłoszeń w 36 kategoriach. To najwyższy wynik od początku istnienia konkursu - liczba zgłoszeń wzrosła o ponad 19% w porównaniu do ubiegłego roku. W związku z rekordową liczbą zgłoszonych projektów, powołano dwie dodatkowe grupy jurorskie.
ERGO Hestia została laureatem Superbrands 2020 zdobywając  tytuł w kategorii ubezpieczenia i inwestycje. Tym samym została uznana za jedną z najsilniejszych marek konsumenckich na polskim rynku. Wyróżnienie zostało przyznane przez organizację Superbrands w oparciu o badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na próbie ponad 10 tys. respondentów oraz...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764