logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na projekt plakatu – Wciąż człowiek?

   31.01.2020, przeczytano 531 razy
ilustracjastrzałka

Galeria Sztuki w Legnicy ogłasza konkurs na plakat promujący 29. Międzynarodowy Konkurs Sztuki Złotniczej organizowany pod hasłem „Wciąż człowiek? / Still Human?”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-projekt-plakatu-%E2%80%93-wciaz-czlowiek,385522,artykul.html

Konkurs na plakat już po raz dziesiąty towarzyszy konkursowi złotniczemu, a zwycięski projekt tradycyjnie staje się plakatem promującym Międzynarodowy Konkurs Sztuki Złotniczej i jego wiodącym motywem graficznym. Prace należy przesyłać do 23 lutego br.

Konkurs złotniczy jest głównym wydarzeniem Legnickiego Festiwalu SREBRO. W ostatnich latach konkursy miały tematy: „Srebro” (2019),  „Iluzja” (2018), „Tożsamość” (2017) czy „Miasto” (2016); tegoroczny tytuł to:„Wciąż człowiek? / Still Human?”.

Legnica jest niemal stutysięcznym, historycznym miastem leżącym w sercu Dolnego Śląska – wyjątkowego regionu, od wieków słynącego z bogactw naturalnych, zwłaszcza ze złóż kamieni budowlanych i szlachetnych oraz metali szlachetnych – złota, miedzi i srebra. Do dziś dobrze prosperują tu kopalnie i huty, produkujące miedź i srebro w ilościach liczących się na świecie. Legnicki Festiwal SREBRO jest artystycznym odzwierciedleniem tej specyfiki regionu oraz śladem związanej z nią działalności gospodarczej.

Hologram Whitney Houston właśnie wyrusza na europejskie tournée i nie jest to pierwsze wskrzeszone na potrzeby koncertów „na żywo” bożyszcze fanów muzyki… Można zaplanować wakacje w kosmosie, bo już za dwa lata dostępny będzie hotel na orbicie za kosmiczną kwotę niemal 3 milionów złotych za dobę!

Nagroda

Z autorem zwycięskiego plakatu zostanie podpisana umowa o dzieło, na mocy której autor przeniesie na organizatora autorskie prawa majątkowe do projektu oraz wyrazi zgodę na wykorzystanie elementów plakatu w innych materiałach reklamowych. Wynagrodzenie za projekt oraz jego dostosowanie do wymogów organizatora będzie wynosić 1000,00 zł brutto.
 

Nowy wspaniały świat? Czy naprawdę jest dla nas?

My, ludzie, pogrążamy się w depresji – za dziesięć lat będzie to najczęstsza choroba ludzkości, choć i dziś tylko 5 procent mieszkańców planety uznaje się za całkiem zdrowych. Otyłość zabija trzykrotnie więcej ludzi niż głód, choć śmierć z wycieńczenia zdarza się na świecie co sekundę, mimo że połowa wyprodukowanej globalnie żywności jest marnowana. W naszym cywilizowanym świecie wciąż opłacają się: wojny, ataki, zamachy, rzezie i masakry, a dwie na pięć zamordowanych kobiet na świecie ginie w domu z rąk partnera.

Teraz – jak pisze złowieszczo filozofka – obawiać się możemy już tylko siebie samych” [1].  

Nawet teocentryzm i przewrót kopernikański nie wyleczyły nas z egoizmu, podobnie jak nie nauczyły nas pokory wobec niezwykłości natury oraz potęgi jej żywiołów. Żyjąc w post-ludzkiej rzeczywistości dzielonej z humanoidalnymi mutantami, klonami, cyborgami i hybrydami, wciąż nie chcemy pogodzić się z kryzysem antropocentryzmu.

W erze gdy maszyny są mądrzejsze od ludzi i to z nimi spędzamy większość dnia, gdy nieodwracalnie zarastamy plastikiem (odkłada się w naszych ciałach i na dnie oceanów), gdy potrafimy zbadać, wyprodukować i sprzedać wszystko, wciąż spieramy się o człowieczeństwo zygoty, pierwotnych plemion, kolorowych ras, czy w końcu miejskiej egzystencji, która izoluje nas od natury i naturalnego rytmu dnia i nocy, zastępując więzi sąsiedzkie media-społecznością. Wciąż jeszcze potrzebujemy ciał, ale medycyna estetyczna i nanotechnologie medyczne, body art z Orlan i Stelarcem na czele, body hacking i rzeczywistość wirtualna pokazują, że właśnie przekraczamy i tę odwieczną granicę. Nie pozbyliśmy się mózgu gadziego, ale zyskaliśmy „smartfonowy kciuk”, nie przestaliśmy czuć zwierzęcych instynktów, ale mamy cyberseks i adrenalinę… w kinowym fotelu.

Czy pierwsza sklonowana owca Dolly czy Alba (fluorescencyjny królik Eduardo Kaca) wybaczyłyby nam? A wybijane dla kaprysu człowieka lwy, słonie i wieloryby lub delfiny, które w roku 2013 uznaliśmy za non-human persons, a do dziś więzimy je, wykorzystujemy i zabijamy? Czy wybierając betonową dżunglę, wirtualny świat, zapijając nutridrinkami syntetyczne suplementy diety w pigułkach, jesteśmy równie ludzcy jak nasi przodkowie? Czy odwracając się (od drugiego człowieka) ku sobie w geście selfie, wciąż jesteśmy ludźmi? Zwyciężyliśmy świat czy go pogrążyliśmy?

Za tym wszystkim stoi człowiek… Czy to wciąż człowiek?

Źródło: Galeria Sztuki w Legnicy

Dodatkowe informacje:

[1] Jolanta Brach-Czaina, Błony umysłu, Warszawa, wyd. Sic!, 2003, s. 123.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Projekt zrealizowany przez VMLY&R Poland, Wavemaker, Papaya Films i Facebook dla Gazeta.pl i partnerów - Mastercard, BNP Paribas Bank Polska i Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, został finalistą corocznego podsumowania w kategorii „Best Work for Good”. Ad Age A-List wyróżnia najlepsze projekty oraz największe osobowości branży reklamowej.
Betfan z nagrodami za debiut roku i kampanię marketingową roku
BETFAN, legalny polski bukmacher, zdobył dwie nagrody w konkursie dla najlepszych firm działających na rynku biznesu rozrywkowego - Polish Gaming Aces 2019. Bukmacher zwyciężył w dwóch kategoriach - „Debiut roku” i „Kampania marketingowa roku”.
Nagrody Good Design 2019 dla produktów grupy Mitsubishi
W przeddzień swojej 150. rocznicy, szeroka grupa spółek Mitsubishi błyszczała podczas gali konkursowej Good Design 2019, nie tylko za sprawą nagród dla nowego modelu Mitsubishi Delica D:5 oraz modeli segmentu kei: eK Wagon i eK X – sprzedawanych w Japonii.
Rusza VIII edycja konkursu Ad Wo/Man Roku
Konkurs AD WO/MAN Roku 2019 to organizowany przez magazyn „Press” plebiscyt, w którym fachowcy z branży reklamy wybierają najlepszych spośród siebie.
Konkurs make me! 2020. Pula nagród: 65 tys. zł.
Międzynarodowy konkurs wzorniczy make me! to jedno z najbardziej innowacyjnych wydarzeń w dziedzinie projektowania w Europie i kluczowy element Łódź Design Festival. Najważniejszym celem make me! jest prognozowanie nadciągających trendów, odważnych idei, oraz wsparcie młodych projektantów, którzy są gotowi do startu. Finaliści ubiegłych edycji podkreślają możliwości,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764