logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs Strefa Studenta na najlepsze opakowanie: Podsumowanie

   08.05.2019, przeczytano 738 razy
strzałkistrzałka
Konkurs Strefa Studenta na najlepsze opakowanie: Podsumowanie ZOBACZ ILUSTRACJE

W myśl zasady - co się nie rozwija, tak naprawdę się cofa, organizatorzy Strefy Studenta wprowadzili w tym roku istotne zmiany w konkursie. Po raz pierwszy zgłoszenia klasyfikowane były w trzech kategoriach: „Wrażenie”, „Funkcjonalność i forma” oraz „Szata Graficzna”. 15 wybranych projektów zostało zaprezentowanych podczas 11 Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations, które odbyły się 2-3 kwietnia w EXPO XXI w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-strefa-studenta-na-najlepsze-opakowanie%3A-podsumowanie,382339,artykul.html

Nowe oblicze Strefy Studenta na Packaging Innovations 2019

Dzięki nowej formule do organizatorów napłynęło prawie sto zgłoszeń. Uczestnicy konkursu mogli zgłaszać projekty skoncentrowane na konkretnych walorach projektu. Konkurs zyskał na różnorodności. Już w pierwszym etapie prace zostały ocenione przez profesjonalistów, którzy chwalili ich wysoki poziom. Spośród nadesłanych zgłoszeń, z każdej kategorii zostało wybranych pięć. Podczas Targów zarówno wystawcy jak i odwiedzający żywo interesowali się projektami studenckimi. Jury w składzie: Tomasz Krawczak (czasopisma „Opakowanie” i „Poligrafika”), Dominika Żebrowska (DS Smith), Joanna Stanowicka-Ozga, Artur Drożdż (Color Press) oraz Tomasz Janowski (Ardagh Group), wybrało 3 laureatów, którzy otrzymali nagrody pieniężne w wysokości 1000 zł, ufundowane przez organizatora Targów - firmę Targi w Krakowie. Diamentowym Sponsorem konkursu był DS Smith, który ufundował 3-miesięczny płatny staż dla jednego z uczestników drugiego etapu. Jesteście ciekawi jakie prace wygrały?

„Wrażenie”

Estetyczne, nowoczesne, zaskakujące, określające zapakowany w nim produkt i przede wszystkim wyróżniające się na półce – takie powinno być opakowanie w kategorii Wrażenie. W tym roku, inaugurującym nową formułę konkursu, zwyciężył Bartosz Świątkowski, który zaprojektował opakowanie na płytę CD. Na zewnątrz minimalistyczne i proste, mieniące się metalicznie czarne opakowanie, po otwarciu ukazuje trójwymiarowe miasto, któremu głębi nadaje odbicie w płycie CD. Całość została wykonana z papieru.

Funkcjonalność i forma

W kategorii „Funkcjonalność I forma” zaprezentowane zostały projekty, które wyróżniały się nietypowymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi – zaskakiwały nowoczesnymi technologiami, funkcjami zabezpieczeń czy nietypowymi zamknięciami. Jury zadecydowało, że w tej kategorii zwyciężyła Natalia Płaskońska i jej projekt „SEMIC”, czyli zawleczka stanowiąca integralną część aluminiowej puszki na napoje. Dzięki zastosowaniu takiego elementu, „ustnik” puszki jest chroniony przed zanieczyszczeniami i bakteriami, samą puszkę łatwiej się otwiera, a w czasie użytkowania, zawleczka chroni przed wygazowaniem napoju.

Szata graficzna

Oryginalne i przyciągające wzrok klientów koncepcje wizualne zostały ocenione w kategorii „Szata Graficzna”. Zwycięska realizacja Mikołaja Chrostowskiego „Remedi” to projekt etykiet na piwa. Z przymrużeniem oka nawiązuje do średniowiecznych sentencji o przemijalności życia doczesnego. Na etykietach można znaleźć napisy: „Memento mori”, Vanitas” i „Ars moriendi”. Każda etykieta posiada z tyłu zakładkę, a w niej kredkę w kolorze symbolizującym przypisany jej gatunek piwa. Za jej pomocą pokolorować można etykietę, wykonaną z papieru, która swą gramaturą przypomina średniowieczne ryciny.

Konkurs wraz z targami Packaging Innovations objęty był patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Targi w Krakowie

Galeria: Strefa Studenta 2019 - konkurs na projekt opakowania

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wystawa Grand Press Photo w Blue City
Od środy 8 lipca w centrum handlowym Blue City będzie można oglądać najlepsze zdjęcia prasowe z tegorocznej edycji konkursu Grand Press Photo.
Konkurs 30/30: nowy termin wystawy
Organizatorzy VI edycji Konkursu 30/30 na najlepszą polską okładkę płytową informują o nowym terminie wystawy finalistów. Będzie ona miała miejsce w prestiżowej Galerii Na Dziedzińcu Starego Browaru w Poznaniu i potrwa od 13 lipca do 31 sierpnia 2020 r. Zaprezentowanych zostanie 29 finałowych prac wybranych przez 12-osobowe Jury złożone z ekspertów z zakresu sztuk plastycznych...
MSL zdobyła zwycięską statuetkę SABRE Awards w prestiżowym konkursie branży public relations dla regionu EMEA. Wygraną w kategorii „Chemia i Przemysł” zapewniła agencji kampania CSR „Jutro bez smogu – Drugie życie starych pieców”, zrealizowana dla ArcelorMittal Poland. Wśród 400 finalistów, znalazło się jedynie 8 polskich...
Golden Arrow już po raz 14. przyznała nagrody i wyróżnienia dla najciekawszych projektów w 20 kategoriach. Tegoroczna edycja konkursu cieszyła się rekordową liczbą zgłoszeń. Kampania społeczna FASOFF została wyróżniona spośród 71 wszystkich propozycji w jednej z najbardziej popularnych w tym roku kategorii – CSR. Celem akcji FASOFF jest edukacja przyszłych rodziców oraz...
Golden Arrow 2020: Pełna lista zwycięzców!
W tegorocznej edycji konkursu marketingowego Golden Arrow 2020 przyznano 22 nagrody i 28 wyróżnień. Żadna praca nie otrzymała grand prix. Przyznano również dwie nagrody specjalne. Pierwszą otrzymał BNP Paribas Bank Polska SA za długofalowe, autentyczne zaangażowanie społeczne, widoczne w wielu wymiarach działalności. Drugą nagrodę specjalną otrzymała agencja Przestrzeń za...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764