logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs Strefa Studenta na najlepsze opakowanie: Podsumowanie

   08.05.2019, przeczytano 553 razy
strzałkistrzałka
Konkurs Strefa Studenta na najlepsze opakowanie: Podsumowanie ZOBACZ ILUSTRACJE

W myśl zasady - co się nie rozwija, tak naprawdę się cofa, organizatorzy Strefy Studenta wprowadzili w tym roku istotne zmiany w konkursie. Po raz pierwszy zgłoszenia klasyfikowane były w trzech kategoriach: „Wrażenie”, „Funkcjonalność i forma” oraz „Szata Graficzna”. 15 wybranych projektów zostało zaprezentowanych podczas 11 Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations, które odbyły się 2-3 kwietnia w EXPO XXI w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-strefa-studenta-na-najlepsze-opakowanie%3A-podsumowanie,382339,artykul.html

Nowe oblicze Strefy Studenta na Packaging Innovations 2019

Dzięki nowej formule do organizatorów napłynęło prawie sto zgłoszeń. Uczestnicy konkursu mogli zgłaszać projekty skoncentrowane na konkretnych walorach projektu. Konkurs zyskał na różnorodności. Już w pierwszym etapie prace zostały ocenione przez profesjonalistów, którzy chwalili ich wysoki poziom. Spośród nadesłanych zgłoszeń, z każdej kategorii zostało wybranych pięć. Podczas Targów zarówno wystawcy jak i odwiedzający żywo interesowali się projektami studenckimi. Jury w składzie: Tomasz Krawczak (czasopisma „Opakowanie” i „Poligrafika”), Dominika Żebrowska (DS Smith), Joanna Stanowicka-Ozga, Artur Drożdż (Color Press) oraz Tomasz Janowski (Ardagh Group), wybrało 3 laureatów, którzy otrzymali nagrody pieniężne w wysokości 1000 zł, ufundowane przez organizatora Targów - firmę Targi w Krakowie. Diamentowym Sponsorem konkursu był DS Smith, który ufundował 3-miesięczny płatny staż dla jednego z uczestników drugiego etapu. Jesteście ciekawi jakie prace wygrały?

„Wrażenie”

Estetyczne, nowoczesne, zaskakujące, określające zapakowany w nim produkt i przede wszystkim wyróżniające się na półce – takie powinno być opakowanie w kategorii Wrażenie. W tym roku, inaugurującym nową formułę konkursu, zwyciężył Bartosz Świątkowski, który zaprojektował opakowanie na płytę CD. Na zewnątrz minimalistyczne i proste, mieniące się metalicznie czarne opakowanie, po otwarciu ukazuje trójwymiarowe miasto, któremu głębi nadaje odbicie w płycie CD. Całość została wykonana z papieru.

Funkcjonalność i forma

W kategorii „Funkcjonalność I forma” zaprezentowane zostały projekty, które wyróżniały się nietypowymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi – zaskakiwały nowoczesnymi technologiami, funkcjami zabezpieczeń czy nietypowymi zamknięciami. Jury zadecydowało, że w tej kategorii zwyciężyła Natalia Płaskońska i jej projekt „SEMIC”, czyli zawleczka stanowiąca integralną część aluminiowej puszki na napoje. Dzięki zastosowaniu takiego elementu, „ustnik” puszki jest chroniony przed zanieczyszczeniami i bakteriami, samą puszkę łatwiej się otwiera, a w czasie użytkowania, zawleczka chroni przed wygazowaniem napoju.

Szata graficzna

Oryginalne i przyciągające wzrok klientów koncepcje wizualne zostały ocenione w kategorii „Szata Graficzna”. Zwycięska realizacja Mikołaja Chrostowskiego „Remedi” to projekt etykiet na piwa. Z przymrużeniem oka nawiązuje do średniowiecznych sentencji o przemijalności życia doczesnego. Na etykietach można znaleźć napisy: „Memento mori”, Vanitas” i „Ars moriendi”. Każda etykieta posiada z tyłu zakładkę, a w niej kredkę w kolorze symbolizującym przypisany jej gatunek piwa. Za jej pomocą pokolorować można etykietę, wykonaną z papieru, która swą gramaturą przypomina średniowieczne ryciny.

Konkurs wraz z targami Packaging Innovations objęty był patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Targi w Krakowie

Galeria: Strefa Studenta 2019 - konkurs na projekt opakowania

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wystartował Konkurs Korony Reklamy 2020
Konkurs Korony Reklamy to konkurs wyróżniający najlepsze firmy z branży reklamowej. Organizowany jest podczas targów RemaDays pod patronatem programu Solidni w Biznesie. To ogromna szansa dla firmy na pokazanie się nowym klientom z 11 sektorów targowych RemaDays.
„Mali ratownicy” z Grand Prix na Eventiada IPRA Golden Awards
„Mali Ratownicy”- projekt prowadzony od 3 lat w nadmorskich miejscowościach przez Volkswagena, który uczy dzieci prawidłowego udzielania pierwszej pomocy zdobył Grand Prix w Eventiada IPRA Golden Awards. Ponadto został wyróżniony w kategorii Best Corporate Social Responsibility Campaign. Za realizację projektu były odpowiedzialne agencje EL Padre (event) oraz...
Wedlowskie produkty odniosły sukces w tegorocznych konkursach rynku spożywczego. Konsumenci docenili redesign opakowań kultowych pianek Ptasie Mleczko, a redakcje FMCG nagrodziły linię czekolad gorzkich Premium od E.Wedel. Wyroby marki nagrodzone zostały w plebiscytach: Złota Innowacja FMCG 2019 oraz Certyfikat Dobry Produkt.
Effie: Nestlé Polska wśród najbardziej efektywnych firm 20-lecia
Ten rok był szczególny dla konkursu nagród Effie, ponieważ w Polsce zorganizowano go po raz 20-sty. Z tej okazji przedstawiono 20 Najbardziej Efektywnych Firm, które w ciągu ostatniego 20-lecia wyróżniły się najskuteczniejszą komunikacją marketingową. W tym gronie znalazło się Nestlé Polska. Jednocześnie w konkursie Effie 2019 firma otrzymała dwie nagrody: srebrne Effie w...
Wraz z dojrzewaniem rynku handlu detalicznego w Polsce rosną także oczekiwania konsumentów, którzy stają się coraz bardziej wymagający i nastawieni na oryginalne doświadczenia. Dynamiczny rozwój centrów handlowych i rozszerzanie ich kompetencji poza obszary stricte zakupowe wymagają kreatywności w konkurencji o uwagę klienta. Odpowiedzią firm może być...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764