logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs Strefa Studenta na najlepsze opakowanie: Podsumowanie

   08.05.2019, przeczytano 670 razy
strzałkistrzałka
Konkurs Strefa Studenta na najlepsze opakowanie: Podsumowanie ZOBACZ ILUSTRACJE

W myśl zasady - co się nie rozwija, tak naprawdę się cofa, organizatorzy Strefy Studenta wprowadzili w tym roku istotne zmiany w konkursie. Po raz pierwszy zgłoszenia klasyfikowane były w trzech kategoriach: „Wrażenie”, „Funkcjonalność i forma” oraz „Szata Graficzna”. 15 wybranych projektów zostało zaprezentowanych podczas 11 Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations, które odbyły się 2-3 kwietnia w EXPO XXI w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-strefa-studenta-na-najlepsze-opakowanie%3A-podsumowanie,382339,artykul.html

Nowe oblicze Strefy Studenta na Packaging Innovations 2019

Dzięki nowej formule do organizatorów napłynęło prawie sto zgłoszeń. Uczestnicy konkursu mogli zgłaszać projekty skoncentrowane na konkretnych walorach projektu. Konkurs zyskał na różnorodności. Już w pierwszym etapie prace zostały ocenione przez profesjonalistów, którzy chwalili ich wysoki poziom. Spośród nadesłanych zgłoszeń, z każdej kategorii zostało wybranych pięć. Podczas Targów zarówno wystawcy jak i odwiedzający żywo interesowali się projektami studenckimi. Jury w składzie: Tomasz Krawczak (czasopisma „Opakowanie” i „Poligrafika”), Dominika Żebrowska (DS Smith), Joanna Stanowicka-Ozga, Artur Drożdż (Color Press) oraz Tomasz Janowski (Ardagh Group), wybrało 3 laureatów, którzy otrzymali nagrody pieniężne w wysokości 1000 zł, ufundowane przez organizatora Targów - firmę Targi w Krakowie. Diamentowym Sponsorem konkursu był DS Smith, który ufundował 3-miesięczny płatny staż dla jednego z uczestników drugiego etapu. Jesteście ciekawi jakie prace wygrały?

„Wrażenie”

Estetyczne, nowoczesne, zaskakujące, określające zapakowany w nim produkt i przede wszystkim wyróżniające się na półce – takie powinno być opakowanie w kategorii Wrażenie. W tym roku, inaugurującym nową formułę konkursu, zwyciężył Bartosz Świątkowski, który zaprojektował opakowanie na płytę CD. Na zewnątrz minimalistyczne i proste, mieniące się metalicznie czarne opakowanie, po otwarciu ukazuje trójwymiarowe miasto, któremu głębi nadaje odbicie w płycie CD. Całość została wykonana z papieru.

Funkcjonalność i forma

W kategorii „Funkcjonalność I forma” zaprezentowane zostały projekty, które wyróżniały się nietypowymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi – zaskakiwały nowoczesnymi technologiami, funkcjami zabezpieczeń czy nietypowymi zamknięciami. Jury zadecydowało, że w tej kategorii zwyciężyła Natalia Płaskońska i jej projekt „SEMIC”, czyli zawleczka stanowiąca integralną część aluminiowej puszki na napoje. Dzięki zastosowaniu takiego elementu, „ustnik” puszki jest chroniony przed zanieczyszczeniami i bakteriami, samą puszkę łatwiej się otwiera, a w czasie użytkowania, zawleczka chroni przed wygazowaniem napoju.

Szata graficzna

Oryginalne i przyciągające wzrok klientów koncepcje wizualne zostały ocenione w kategorii „Szata Graficzna”. Zwycięska realizacja Mikołaja Chrostowskiego „Remedi” to projekt etykiet na piwa. Z przymrużeniem oka nawiązuje do średniowiecznych sentencji o przemijalności życia doczesnego. Na etykietach można znaleźć napisy: „Memento mori”, Vanitas” i „Ars moriendi”. Każda etykieta posiada z tyłu zakładkę, a w niej kredkę w kolorze symbolizującym przypisany jej gatunek piwa. Za jej pomocą pokolorować można etykietę, wykonaną z papieru, która swą gramaturą przypomina średniowieczne ryciny.

Konkurs wraz z targami Packaging Innovations objęty był patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Targi w Krakowie

Galeria: Strefa Studenta 2019 - konkurs na projekt opakowania

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Statuetki w miedzynarodowym konkursie Zoomart 2020 rozdane
Jury Festiwalu i Konkursu kalendarzy ZoomArt 2020 ogłosiło laureatów konkursu w różnych kategoriach.
Drukarka termotransferowa DTG Oki Pro9541WT A3+ zdobyła dwie nagrody
Niedawno wprowadzona przez firmę OKI Europe 5-kolorowa cyfrowa drukarka termotransferowa Pro9541WT zdobyła dwie nagrody branżowe. Drukarka otrzymała nagrodę Office Oscar magazynu OEN oraz nagrodę Editor's Choice Award czasopisma Print IT Reseller za innowacyjne funkcje i wartość, którymi może wzbogacić korzystające z niej firmy.
Firma Oppo objęła prowadzenie w ogólnoświatowym konkursie Semeval
Firma OPPO poinformowała o kolejnym ważnym osiągnięciu w dziedzinie badań nad sztuczną inteligencją. Podczas niedawno zakończonego międzynarodowego konkursu analizy semantycznej International Workshop on Semantic Evaluation (SemEval-2020), firma OPPO zajęła pierwsze miejsce w analizie nastrojów w tekście z mediów społecznościowych z kodem mieszanym, w połączeniu...
W marcu 2020 roku w Madrycie, podczas pierwszej edycji konkursu „CEO Roku” organizowanej przez organizację Club CEO, Miguel Ángel Rodríguez Caveda, Prezes Agencji 3AW w Hiszpanii oraz międzynarodowej sieci 3AW Network, wyróżniony został tytułem „Prezesa Roku”, m.in. w dowód uznania za swoje zasługi na rzecz międzynarodowej ekspansji. Polska agencja LoveBrands Relations do...
Prestiżowy, międzynarodowy serwis WARC, poświęcony komunikacji marketingowej, reklamie i ekonomii, opublikował wyniki dorocznego raportu najlepszych firm, marek i kampanii marketingowych na świecie w 2020 roku. Na siódmym miejscu w globalnym zestawieniu WARC Effective 100 uplasował się Starcom Polska.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764