logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs Strefa Studenta na najlepsze opakowanie: Podsumowanie

   08.05.2019, przeczytano 255 razy
strzałkistrzałka
Konkurs Strefa Studenta na najlepsze opakowanie: Podsumowanie ZOBACZ ILUSTRACJE

W myśl zasady - co się nie rozwija, tak naprawdę się cofa, organizatorzy Strefy Studenta wprowadzili w tym roku istotne zmiany w konkursie. Po raz pierwszy zgłoszenia klasyfikowane były w trzech kategoriach: „Wrażenie”, „Funkcjonalność i forma” oraz „Szata Graficzna”. 15 wybranych projektów zostało zaprezentowanych podczas 11 Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations, które odbyły się 2-3 kwietnia w EXPO XXI w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-strefa-studenta-na-najlepsze-opakowanie%3A-podsumowanie,382339,artykul.html

Nowe oblicze Strefy Studenta na Packaging Innovations 2019

Dzięki nowej formule do organizatorów napłynęło prawie sto zgłoszeń. Uczestnicy konkursu mogli zgłaszać projekty skoncentrowane na konkretnych walorach projektu. Konkurs zyskał na różnorodności. Już w pierwszym etapie prace zostały ocenione przez profesjonalistów, którzy chwalili ich wysoki poziom. Spośród nadesłanych zgłoszeń, z każdej kategorii zostało wybranych pięć. Podczas Targów zarówno wystawcy jak i odwiedzający żywo interesowali się projektami studenckimi. Jury w składzie: Tomasz Krawczak (czasopisma „Opakowanie” i „Poligrafika”), Dominika Żebrowska (DS Smith), Joanna Stanowicka-Ozga, Artur Drożdż (Color Press) oraz Tomasz Janowski (Ardagh Group), wybrało 3 laureatów, którzy otrzymali nagrody pieniężne w wysokości 1000 zł, ufundowane przez organizatora Targów - firmę Targi w Krakowie. Diamentowym Sponsorem konkursu był DS Smith, który ufundował 3-miesięczny płatny staż dla jednego z uczestników drugiego etapu. Jesteście ciekawi jakie prace wygrały?

„Wrażenie”

Estetyczne, nowoczesne, zaskakujące, określające zapakowany w nim produkt i przede wszystkim wyróżniające się na półce – takie powinno być opakowanie w kategorii Wrażenie. W tym roku, inaugurującym nową formułę konkursu, zwyciężył Bartosz Świątkowski, który zaprojektował opakowanie na płytę CD. Na zewnątrz minimalistyczne i proste, mieniące się metalicznie czarne opakowanie, po otwarciu ukazuje trójwymiarowe miasto, któremu głębi nadaje odbicie w płycie CD. Całość została wykonana z papieru.

Funkcjonalność i forma

W kategorii „Funkcjonalność I forma” zaprezentowane zostały projekty, które wyróżniały się nietypowymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi – zaskakiwały nowoczesnymi technologiami, funkcjami zabezpieczeń czy nietypowymi zamknięciami. Jury zadecydowało, że w tej kategorii zwyciężyła Natalia Płaskońska i jej projekt „SEMIC”, czyli zawleczka stanowiąca integralną część aluminiowej puszki na napoje. Dzięki zastosowaniu takiego elementu, „ustnik” puszki jest chroniony przed zanieczyszczeniami i bakteriami, samą puszkę łatwiej się otwiera, a w czasie użytkowania, zawleczka chroni przed wygazowaniem napoju.

Szata graficzna

Oryginalne i przyciągające wzrok klientów koncepcje wizualne zostały ocenione w kategorii „Szata Graficzna”. Zwycięska realizacja Mikołaja Chrostowskiego „Remedi” to projekt etykiet na piwa. Z przymrużeniem oka nawiązuje do średniowiecznych sentencji o przemijalności życia doczesnego. Na etykietach można znaleźć napisy: „Memento mori”, Vanitas” i „Ars moriendi”. Każda etykieta posiada z tyłu zakładkę, a w niej kredkę w kolorze symbolizującym przypisany jej gatunek piwa. Za jej pomocą pokolorować można etykietę, wykonaną z papieru, która swą gramaturą przypomina średniowieczne ryciny.

Konkurs wraz z targami Packaging Innovations objęty był patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Targi w Krakowie

Galeria: Strefa Studenta 2019 - konkurs na projekt opakowania

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Konkurs na logo Małopolskiego Centrum Nauki Cogiteon
Koniec z prostym niebieskim napisem „Cogiteon”. Do końca maja Małopolskie Centrum Nauki czeka na propozycje nowej identyfikacji wizualnej. Ma kojarzyć się z edukacją i człowiekiem, ma być czytelne i nowoczesne. Jak będzie wyglądać, przekonamy się już w połowie czerwca.
Konkurs Renault: Przyjmowanie zgłoszeń zakończone
Zakończył się czas przyjmowania zgłoszeń do konkursu „Renault Easy City. Design the Future” skierowanego do osób, które podobnie jak Renault chcą uczestniczyć w kreowaniu miast i transportu przyszłości. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie miejsca przesiadkowego z infrastrukturą dla autonomicznego, współdzielonego pojazdu Renault EZ-GO. Organizatorzy otrzymali 13 prac...
Konkurs na logotypy wydziałów Politechniki Krakowskiej
W związku z reformą Szkolnictwa Wyższego Politechnika Krakowska zmienia swoją strukturę i postanowiła ujednolicić identyfikację wizualną swoich wydziałów. Politechnika pozostawia kolorystykę i sygnet dotychczasowego logo bez zmian dopuszczając jednocześnie zmianę typografii logotypu. Dotychczasowa identyfikacja wizualna wydziałów wymaga natomiast unowocześnienia...
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i Szkoła Główna Handlowa zapraszają do udziału w ósmej edycji konkursu na najlepszą pracę dyplomową z zakresu marketingu internetowego. W tym roku konkurs jest otwarty także dla autorów prac podyplomowych. Nagrodami w DIMAQ UNI są studia podyplomowe na SGH oraz udział w Akademii DIMAQ.DIMAQ UNI open graphajlepszą pracę...
Provident przyznał nagrodę w konkursie Grand Press Photo 2019
Provident już trzeci rok z rzędu przyznał nagrodę specjalną w ramach konkursu Grand Press Photo. Jako partner kategorii Życie codzienne, Provident Polska wyróżnił zdjęcie wykonane przez Aleksandra Knittera, fotoreportera z Chojnic.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764