logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs Strefa Studenta na najlepsze opakowanie: Podsumowanie

   08.05.2019, przeczytano 497 razy
strzałkistrzałka
Konkurs Strefa Studenta na najlepsze opakowanie: Podsumowanie ZOBACZ ILUSTRACJE

W myśl zasady - co się nie rozwija, tak naprawdę się cofa, organizatorzy Strefy Studenta wprowadzili w tym roku istotne zmiany w konkursie. Po raz pierwszy zgłoszenia klasyfikowane były w trzech kategoriach: „Wrażenie”, „Funkcjonalność i forma” oraz „Szata Graficzna”. 15 wybranych projektów zostało zaprezentowanych podczas 11 Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations, które odbyły się 2-3 kwietnia w EXPO XXI w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-strefa-studenta-na-najlepsze-opakowanie%3A-podsumowanie,382339,artykul.html

Nowe oblicze Strefy Studenta na Packaging Innovations 2019

Dzięki nowej formule do organizatorów napłynęło prawie sto zgłoszeń. Uczestnicy konkursu mogli zgłaszać projekty skoncentrowane na konkretnych walorach projektu. Konkurs zyskał na różnorodności. Już w pierwszym etapie prace zostały ocenione przez profesjonalistów, którzy chwalili ich wysoki poziom. Spośród nadesłanych zgłoszeń, z każdej kategorii zostało wybranych pięć. Podczas Targów zarówno wystawcy jak i odwiedzający żywo interesowali się projektami studenckimi. Jury w składzie: Tomasz Krawczak (czasopisma „Opakowanie” i „Poligrafika”), Dominika Żebrowska (DS Smith), Joanna Stanowicka-Ozga, Artur Drożdż (Color Press) oraz Tomasz Janowski (Ardagh Group), wybrało 3 laureatów, którzy otrzymali nagrody pieniężne w wysokości 1000 zł, ufundowane przez organizatora Targów - firmę Targi w Krakowie. Diamentowym Sponsorem konkursu był DS Smith, który ufundował 3-miesięczny płatny staż dla jednego z uczestników drugiego etapu. Jesteście ciekawi jakie prace wygrały?

„Wrażenie”

Estetyczne, nowoczesne, zaskakujące, określające zapakowany w nim produkt i przede wszystkim wyróżniające się na półce – takie powinno być opakowanie w kategorii Wrażenie. W tym roku, inaugurującym nową formułę konkursu, zwyciężył Bartosz Świątkowski, który zaprojektował opakowanie na płytę CD. Na zewnątrz minimalistyczne i proste, mieniące się metalicznie czarne opakowanie, po otwarciu ukazuje trójwymiarowe miasto, któremu głębi nadaje odbicie w płycie CD. Całość została wykonana z papieru.

Funkcjonalność i forma

W kategorii „Funkcjonalność I forma” zaprezentowane zostały projekty, które wyróżniały się nietypowymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi – zaskakiwały nowoczesnymi technologiami, funkcjami zabezpieczeń czy nietypowymi zamknięciami. Jury zadecydowało, że w tej kategorii zwyciężyła Natalia Płaskońska i jej projekt „SEMIC”, czyli zawleczka stanowiąca integralną część aluminiowej puszki na napoje. Dzięki zastosowaniu takiego elementu, „ustnik” puszki jest chroniony przed zanieczyszczeniami i bakteriami, samą puszkę łatwiej się otwiera, a w czasie użytkowania, zawleczka chroni przed wygazowaniem napoju.

Szata graficzna

Oryginalne i przyciągające wzrok klientów koncepcje wizualne zostały ocenione w kategorii „Szata Graficzna”. Zwycięska realizacja Mikołaja Chrostowskiego „Remedi” to projekt etykiet na piwa. Z przymrużeniem oka nawiązuje do średniowiecznych sentencji o przemijalności życia doczesnego. Na etykietach można znaleźć napisy: „Memento mori”, Vanitas” i „Ars moriendi”. Każda etykieta posiada z tyłu zakładkę, a w niej kredkę w kolorze symbolizującym przypisany jej gatunek piwa. Za jej pomocą pokolorować można etykietę, wykonaną z papieru, która swą gramaturą przypomina średniowieczne ryciny.

Konkurs wraz z targami Packaging Innovations objęty był patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Targi w Krakowie

Galeria: Strefa Studenta 2019 - konkurs na projekt opakowania

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nominacje w Konkursie Biuletynów Firmowych 2019
Po gorącym i intensywnym lecie, podczas którego członkowie Jury Konkursu Biuletynów Firmowych  oceniali zgłoszone prace, przyszedł czas na ogłoszenie nominacji w 14 kategoriach konkursowych.
Bydgoszcz jest Polska - konkurs na okolicznościowe logo
Bydgoszcz jest Polska 1920 – to hasło przewodnie zbliżających się obchodów. Na konferencji prasowej w dniu 5 września ogłoszono konkursy na dofinansowanie projektów i wydarzeń, oficjalny logotyp oraz okolicznościowy mural. Wszystko po to, by w sposób szczególny upamiętnić jedno z najważniejszych wydarzeń w historii naszego miasta.
Konkurs na projekt bluzy i czapki inspirowanej historią Stoczni Gdańskiej
Stocznia Gdańska jest miejscem-symbolem narodzin społecznego ruchu „Solidarności”, który przyczynił się do zmian geopolitycznych i zainicjował proces zmian społecznych i ideologicznych nie tylko w Polsce i Europie środkowo-wschodniej, ale także na całym świecie, prowadząc do upadku komunizmu w Europie, zakończenia „zimnej wojny” i przezwyciężenia światowych...
Ogłoszenie wyników konkursu Benq 2019 Designvue Competition
Dziękujemy wszystkim za wzięcie udziału w konkursie BenQ 2019 DesignVue Competition! Otrzymaliśmy ponad 300 zakwalifikowanych projektów, które zostały ocenione przez 8 sędziów z 4 krajów. Oto wyniki konkursu:
12. edycja festiwalu Art Moves startuje 6 września w Toruniu
Międzynarodowy Festiwal Sztuki na Bilbordach Art Moves odbędzie się w Toruniu po raz dwunasty. W tym roku impreza odbywa się pod hasłem „Nadciągająca katastrofa czy szansa by uratować siebie i świat?”. W ramach festiwalu, jak co roku, zobaczymy w przestrzeni miejskiej Torunia prace uzdolnionych debiutantów, jak i uznanych, międzynarodowych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764