logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkursowa wystawa Mazda Design Experience

  PR 09.05.2022, przeczytano 429 razy
ilustracjastrzałka

Czas wolny, rekreacja, ekologiczny design to zagadnienia, na których skoncentruje się wystawa „Piknik na skraju drogi” prezentująca prace finalistów konkursu Mazda Design Experience 2020/21.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkursowa-wystawa-mazda-design-experience,395758,artykul.html

Zwiedzający wystawę zorganizowaną w ramach Łódź Design Festival 2022 będą mieli okazję zobaczyć projekty młodych gwiazd polskiego designu, stworzone z myślą o szeroko rozumianej rekreacji. Wystawę można oglądać od 12 do 22 maja w łódzkim Art Inkubatorze przy ul. Tymienieckiego 3.

Mazda szósty rok z rzędu jest partnerem Łódź Design Festival. Wzorem poprzednich lat japoński producent zapewni nie tylko wsparcie logistyczne - najnowsze Mazdy CX-5 2022 będą wozić zaproszonych projektantów i dziennikarzy - ale też merytoryczne.

Najważniejszym elementem obecności Mazdy w Łodzi jest wystawa „Piknik na skraju drogi". Tytuł prezentacji podsumowującej 11. edycję konkursu projektowego Mazdy zawiera nawiązanie do słynnej powieści braci Strugackich*. Z jednej strony został potraktowany dosłownie - tematem konkursu Mazda Design Experience 2020/21 była reKREACJA rozumiana jako odnowa mentalna i fizyczna człowieka. Z drugiej, można ten tytuł rozumieć także jako sygnał przełomu - „designu na skraju", w którym proces twórczego re-designu buduje na nowo harmonijną relację człowieka z naturą.

Wystawa „Piknik na skraju drogi" dobrze wpisuje się w charakter tegorocznej edycji Łódź Design Festival 2022, której hasłem stała się „re:generacja". Prezentowane obiekty odnoszą się do poprawy kondycji mentalnej i fizycznej człowieka - w tym sensie ekspozycja stanowi jeden z ważnych punktów programu festiwalu.

Na wystawie zostaną pokazane prace sześciorga polskich projektantów - finalistów konkursu Mazdy: Martyny Piątek, Alka Rokosza, Wojciecha Błaszczyka, Karoliny Gardzilewicz, Anny Elizy Gwiazdy i Konstancji Kaźmierczyk. To młode pokolenie polskich twórców designu doskonale rozumie wyzwania współczesności, potrzebę nowego podejścia do projektowania i do świata w którym żyjemy. Nieprzypadkowo jury konkursu wybrało ich spośród 150 zgłoszeń młodych, polskich twórców. Wyboru dokonywali wybitni projektanci - Tomek Rygalik, Agnieszka Bar i Alicja Patanowska, redaktor naczelna Magazynu Czas na Wnętrze - Anna Grużewska oraz dyrektor Europejskiego Centrum Designu Mazdy - Jo Stenuit.

Przeznaczeniem każdego z przedmiotów prezentowanych na wystawie jest jakiś wymiar rekreacji, dodatkowo każdy z nich musiał być wykonany z użyciem naturalnego korka - materiału całkowicie biodegradowalnego, odnawialnego i podlegającego recyklingowi. Sześcioro twórców specjalizujących się w różnych dziedzinach - architekturze, wzornictwie przemysłowym, biżuterii, ceramice, wyposażeniu wnętrz - wykonało sześć skrajnie różnych obiektów, które zaprezentowane zostaną w towarzystwie konkursowej inspiracji - elektrycznej Mazdy MX-30 z elementami wnętrza wykończonymi naturalnym korkiem

Wśród wystawionych prac znajdzie się zwycięski projekt „for/rest" Martyny Piątek nagrodzony Grand Prix i I nagrodą w wysokości 20 tys. złotych. Jest to mobilne siedzisko przeznaczone do wywodzących się z Japonii kąpieli leśnych (jap. „shinrin-yoku"), które ma skłaniać użytkowników do wyciszenia i kontaktu z naturą. Wywodząca się z Japonii czynność to prozdrowotna praktyka polegająca na spacerach po lesie i uważnym, refleksyjnym kontakcie z naturą. Obiekt w całości został wykonany z korka - tkaniny korkowej i korkowego wypełnienia pochodzącego z recyklingu. Nagradzając Martynę Piątek, jury konkursu było pod wrażeniem prostoty, naturalności i funkcjonalności tego projektu. Te cechy można odnieść do nowej definicji luksusu oznaczającej maksymalną wygodę, bycie off-line i kontakt z naturą.

Poza projektem for/rest na wystawie zostaną zaprezentowane również minimalistyczne meble służące do wypoczynku, biżuteria, która ma zbliżać nas do świata natury czy chociażby nowa forma huśtawki zainspirowana jazdą konną.

Gdzie będziemy szukać odpoczynku w najbliższej przyszłości? Jak będzie się kształtował nasz stosunek do świata natury? Wystawa „Piknik na skraju drogi" stanowi próbę odpowiedzi na te pytania.

Podczas tegorocznego ŁDF fanów motoryzacji i dobrego designu czeka jeszcze jedna niespodzianka - pierwsza w Polsce publiczna prezentacja nowej hybrydowej Mazdy CX-60 - flagowego SUV-a japońskiej marki zaprojektowanego w duchu ewolucji stylistyki KODO. To design polegający na wydobywaniu esencji dynamiki i piękna dzięki perfekcyjnej rzemieślniczej pracy i usuwaniu zbędnych detali. Największy, najmocniejszy i najbardziej kompletny samochód japońskiej marki będzie można zobaczyć w dniach 14-22 maja w rotundzie łódzkiej Manufaktury.

Wystawa „Piknik na skraju drogi"

  • Prezentacja finałowych prac konkursu Mazda Design Experience 2020/21
  • 12-22 maja Łódź Design Festival
  • Tymienieckiego 3, 90-365 Łódź
  • Art_Inkubator

Crafted in Japan - pierwsza publiczna prezentacja Mazdy CX-60

  • 14-22 maja Łódź Design Festival
  • Rotunda w Manufakturze,
  • ul. Drewnowska 58

www.mazdadesign.pl

Źródło: Mazda

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764