208 kampanii zostało zgłoszonych do tegorocznej edycji Golden Drum. Polskę reprezentować będzie 20 agencji, które przesłały 100 zgłoszeń, o 15 więcej, niż rok temu.
Golden Drum to jeden z największych europejskich festiwali reklamy. Do tegorocznej edycji zgłosiło się 256 agencji z 25 państw Europy Środkowo – Wschodniej, które wysłały w sumie 1208 propozycji kampanii. Do części Off Drum: Portorož Piran Poster Award, konkursu na najlepszy plakat reklamujący Portorož, miasto – gospodarza festiwalu, zgłoszonych zostało 58 kreacji.
Podczas Golden Drum Polskę reprezentować będzie 20 agencji, które wysłały 86 zgłoszeń w ramach dwóch głównych kategorii Single Channel i Multi Channel, w tym:
- Isobar – 17
- 180heartbeats + JUNG v. MATT – 10
- K2 – 10
- DDB&tribal – 8
- VML – 6
- Communication Unlimited – 4
- Change – 4
- McCANN Worldgroup – 4
- Young & Rubicam – 4
- Havas Worldwide – 3
- Leo Burnett – 3
- Scholz & Friends – 3
- Publicis – 2
- 2012 – 2
- Lemon Sky – 2
- LVOV – 1
- MSLGROUP – 1
- Polymus – 1
- Saatchi & Saatchi – 1
oraz 14 kreacji do konkursu Off Drum: Portorož Piran Poster Award, w tym:
- S4 – 4
- Isobar – 3
- Lvov – 2
- 180heartbeats + JUNG v. MATT – 2
- zgłoszenia indywidualne – 3
Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszonych zostało mniej prac niż przed rokiem - 1220 kampanii przesłanych w 2014 r. Jest to efektem sytuacji polityczno – gospodarczej w Rosji i na Ukrainie i co za tym idzie w tym roku agencje z tych państw wysłały mniej zgłoszeń. Dla większości krajów biorących udział w konkursie, w tym dla Polski, odnotowana została tendencja wzrostowa. Agencje z Bułgarii, Węgier, Słowenii, Rumunii i Słowacji zgłosiły dwa razy więcej kampanii, niż do poprzedniej edycji festiwalu. Co ciekawe, po raz pierwszy w historii do grona reprezentacji państw obecnych na Golden Drum dołączyły agencje z Gruzji i Armenii.
Uroczysta gala, podczas której wręczone zostaną statuetki Golden Drum we wszystkich kategoriach, odbędzie się 16 października w słoweńskim Portorož.
Golden Drum to organizowany przez Słoweńską Izbę Reklamy jeden z najważniejszych europejskich festiwali związanych z branżą reklamy. Po raz pierwszy został zorganizowany już w 1994 roku i przez ten czas stał się symbolem branży reklamowej znanym na całym świecie. Przez 20 lat istnienia zgromadził 26 000 specjalistów z 40 krajów a ponad 36 000 zgłoszeń konkurowało w znanych i prestiżowych kategoriach. Golden Drum to trzy dni wykładów, prezentacji, warsztatów, spotkań i rozmów z ludźmi branży reklamy z różnych zakątków świata. To okazja do zawarcia nowych znajomości i poznania najnowszych trendów branżowych. Pobudzeniu kreatywności służy urokliwe, średniowieczne miasteczko Portoroż, będące corocznym gospodarzem tego wydarzenia.
Partnerem tegorocznej edycji Golden Drum jest MSLGROUP, która odpowiada za komunikację konkursu.
Źródło: MSLGROUP