logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Konsumenci, marki i nowa komunikacja – nowy raport na rynku

  PR 15.05.2019, przeczytano 249 razy
ilustracjastrzałka

Dla 80% konsumentów znaczący wpływ na decyzję o zakupie mają treści na temat danej marki znalezione w internecie – to wynik raportu „Konsumenci, marki i nowa komunikacja”, który pod honorowym patronatem IAB Polska przygotowała agencja moderacji ASAP CARE 24.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konsumenci%2C-marki-i-nowa-komunikacja-%E2%80%93-nowy-raport-na-rynku,382452,artykul.html

Interakcje z klientami stają się coraz bardziej skoncentrowane na kanałach cyfrowych. Ta zmiana staje się coraz głębsza wraz z rozwojem technologii, przenoszeniem coraz większej liczby usług z offline do online, a także – co najważniejsze – ze zmianą, jaka zaszła w samych konsumentach. Opublikowany właśnie raport „Konsumenci, marki i nowa komunikacja” prezentuje najnowsze wyniki dotyczące preferencji klientów w kontakcie z firmami, a także naświetla najważniejsze trendy i wyzwania stojące przed markami.

- Na przestrzeni najbliższych kilku lat kluczową grupą na rynku konsumpcyjnym stanie się Generacja Z, czyli pokolenie osób urodzonych po 1995 roku. To konsumenci, którzy spodziewają się obsługi tu i teraz, spersonalizowanej pod kątem ich preferencji i wcześniejszego doświadczenia – wyjaśnia Daniel Grzesiuk z ASAP CARE 24. – Przygotowując raport, postawiliśmy sobie za cel uchwycenie aktualnych oczekiwań konsumentów względem różnych kanałów i narzędzi służących konsumentom do komunikacji z markami. Na ile kanały cyfrowe, w tym głównie social media, kanibalizują inne formy kontaktu i obsługi klienta? Jakiej komunikacji od marek oczekują konsumenci?

Jak pokazują wyniki raportu, 26% badanych śledzi na bieżąco marki w internecie. Co trzeci robi to sporadycznie, prawie tyle samo szuka treści na temat marki tylko w przypadku zamiaru zakupu produktu lub usługi. Znalezione opinie według deklaracji badanych mają znaczący wpływ na decyzje o zakupie produktu lub usługi danej marki (80% badanych zaznaczyło tę odpowiedź), a także na indywidualną opinię o marce (76%).

Wyniki badania pokazują także, jaki kontakt z marką jest dla konsumentów satysfakcjonujący. Decydującym czynnikiem oceny okazał się być czas reakcji. Ponad połowa badanych (53%) oczekuje od marki szybkiej odpowiedzi. Przy czym, aby uznać reakcję marki za szybką powinna ona nastąpić przynajmniej w ciągu godziny. Jednak są też i tacy konsumenci, którzy oczekują jeszcze szybszej odpowiedzi – 13% jest w stanie czekać na reakcję marki przez 15 minut, zaś 6% wymaga odpowiedzi niemal w czasie rzeczywistym, tj. w ciągu kilku minut.

- Te wyniki dla nas, agencji wyspecjalizowanej w moderacji i komunikacji w kanałach cyfrowych, nie są dużym zaskoczeniem – przyznaje Daniel Grzesiuk z ASAP CARE 24. – Zdajemy sobie jednak sprawę, że wiele firm i marek aktywnych w digital’u nie jest jeszcze przygotowanych do takiej obsługi klienta. W ciągu najbliższych kilku lat głównymi konsumentami stanie się wymagająca i wyspecjalizowano cyfrowo Generacja Z. To sygnał, aby inwestować w rozwiązania, które przenoszą obsługę klienta do internetu i czynią ją jakościową i szybką.

To wybrane wnioski. W raporcie uwzględniono szereg zagadnień dotyczących komunikacji z markami z perspektywy konsumentów, poczynając od sprawdzenia, w jaki sposób konsumenci kontaktują się z markami, jakie formy kontaktu wykorzystują najczęściej i dlaczego, po określenie oczekiwań względem komunikacji oraz wpływ opinii, treści czy też kryzysów wizerunkowych na decyzje zakupowe oraz postrzeganie marek. Ogólnopolskie badanie opinii na zlecenie ASAP CARE 24 przeprowadził instytut badawczy SW Research. Honorowy patronat nad projektem objął Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

  • Raport jest dostępny TUTAJ

Źródło: ASAP CARE 24

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

On Board Think Kong rozpoczyna współpracę z MSD Polska. Agencja będzie odpowiedzialna za wsparcie komunikacji korporacyjnej firmy w kanałach social media.
Rusza ogólnopolska kampania „Walczmy z pyłem”!
W trosce o zdrowie pracowników budowlanych oraz przechodniów, którzy są narażeni na kontakt ze szkodliwym pyłem wytwarzanym w procesie cięcia przecinarkami i piłami, Husqvarna Construction rozpoczyna kampanię edukacyjno-promocyjną „Walczmy z pyłem”, która ma na celu zwrócenie uwagi na problem szkodliwego pyłu powstającego przy użyciu maszyn budowlanych.
Trzy nowe obiektywy Voigtlander
Firma Foxfoto – dystrybutor marki Voigtlander – ma przyjemność przedstawić trzy nowe obiektywy.
Nowy Ambasador marki Crock-Pot w Polsce
Crock-Pot, producent wysokiej jakości wolnowarów, pionier i lider w kategorii urządzeń do wolnego gotowania, rozpoczyna współpracę z Janem Kuroniem – kucharzem znanym z przywiązania do tradycyjnych polskich smaków oraz zamiłowania do sezonowych produktów.
Nowe osoby w client service 180heartbeats + Jung v Matt
Urszula Łysenko-Tomczuk i Katarzyna Guzik dołączyły do działu obsługi klienta agencji 180heartbeats + Jung v Matt.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764