logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Konsumenci nie chcą być piratami

  PR 15.11.2012, przeczytano 1217 razy
ilustracjastrzałka

Badanie ‘TV & Video Consumer Trends 2012’, przeprowadzone przez Ericsson ConsumerLab, wskazuje że większość konsumentów nie chce korzystać z nielegalnych treści wideo. Często jednak odbiorcy nie mają żadnej alternatywy zgodnej z prawem lub legalna oferta jest wyjątkowo nieatrakcyjna.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konsumenci-nie-chca-byc-piratami,17228,artykul.html

Z perspektywy konsumenta legalna oferta jest korzystna, gdy umożliwia łatwy dostęp do dużej bazy plików wideo, jest na bieżąco aktualizowana, pozwala na wiele sposobów płacenia za treści (pay-per-view, subskrypcja, pre-paid, reklamy), jest dostępna na preferowanym przez użytkownika urządzeniu oraz jest atrakcyjna cenowo.

Analizując korzystanie z pirackich filmów czy seriali, zauważamy, że poczucie bezkarności w korzystaniu z nielegalnych plików także jest motywatorem. Z perspektywy zarówno biznesu, jak i konsumentów, ten problem ma jednak mniejszy wymiar, niż brak alternatywy zgodnej z prawem.

Wykres przedstawia sposób korzystania z serwisów wideo na życzenie (ang. VOD – Video on Demand) na rynkach amerykańskim i hiszpańskim w latach 2011-2012. Wyraźnie widać, że rynek amerykański jest znacznie dojrzalszy, jego kluczowi gracze mają ciekawą i aktualną ofertę wideo. Dzięki temu udział nielegalnych treści w całym rynku (spora część ‘others’) jest niewielka w porównaniu do sytuacji w Hiszpanii, gdzie serwisy VOD oferują zwykle mały wybór często nieaktualnych już treści.

Wyniki przeprowadzonego przez Ericsson badania wskazują, że trzy największe bariery w korzystaniu z VOD to: cena, mała baza filmów, brak dostępu do VOD na dowolnym urządzeniu. Wraz z pojawianiem się na rynku VOD kolejnych graczy, bariery te zostaną pokonane. Nowa generacja SmartTV, odtwarzaczy Blue-Ray czy Apple TV znacznie ułatwia korzystanie z VOD, bez konieczności żmudnego wyszukiwania interesujących filmów i seriali.

Nielegalne treści stają się coraz mniej atrakcyjne. Pliki trzeba znaleźć, długo ściągać, przechowywać na dysku, a następnie dopasować do nich napisy. Dodatkowo, użytkownik naraża się na pobranie uszkodzonego pliku lub wirusa oraz na problemy z organami ścigania.

Źródło: Ericsson

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Faktury VAT bez firmy. Czy przedsiębiorcy o tym wiedzą?
Aż 24% przedsiębiorców prowadzących własne działalności gospodarcze przyznało, że gdyby byli świadomi możliwości wystawiania faktur VAT bez zakładania firmy, nie zdecydowaliby się na jej założenie. Takie zaskakujące wyniki przyniosło badanie przeprowadzone przez Freelancehunt, które miało na celu ocenę wiedzy przedsiębiorców w zakresie możliwości wystawiania faktur...
Przedsiębiorcy pod presją fiskusa – relacje nadal trudne. Raport
Z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025”, przygotowanego przez firmę doradczą MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan, wynika, że polscy przedsiębiorcy znajdują się pod stałą presją ze strony administracji skarbowej. Działania kontrolne organów podatkowych są powszechną praktyką, a ich skala nie maleje. Mimo to raport wskazuje...
Chorobowe nie dla Zetek? Młodzi z najniższą absencją
Pracownicy z pokolenia Z (do 29. roku życia) rzadziej korzystają ze zwolnień lekarskich niż ich starsi współpracownicy – wynika z najnowszego raportu polskiej firmy doradczej Conperio. Dane z audytów absencji chorobowej przeprowadzonych w przedsiębiorstwach na terenie całej Polski w okresie ostatnich kilkunastu miesięcy pokazują jasno, że najmłodsza grupa...
Ekspercki komentarz prawnika na Dzień Przeciwdziałania Mowie Nienawiści
18 czerwca – Dzień Przeciwdziałania Mowie Nienawiści – to okazja, by na nowo zadać pytanie: czym właściwie jest mowa nienawiści i jak skutecznie z nią walczyć? Na te kwestie odpowiada mecenas Tymoteusz Paprocki z Kancelarii Paprocki, Wojciechowski & Partnerzy.
Pokolenie Z i rynek pracy:  mniej zaangażowani, z konkretnymi oczekiwaniami
Tylko 39% pracowników z Pokolenia Z jest zaangażowanych w swoją pracę, w porównaniu do 53% w całej populacji pracujących Polaków. Mimo to, są bardziej skłonni polecać swojego pracodawcę niż starsze pokolenia (wskaźnik eNPS +3 vs -6 dla ogółu).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764