logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Konsumenci obawiają się o poufność danych

  PR 25.05.2020, przeczytano 179 razy

Firma Dassault Systèmes poinformowała, że prawie wszyscy konsumenci oczekują dziś personalizacji zakupionych produktów i usług. Oczekiwania dotyczące personalizacji produktów obecne są we wszystkich grupach wiekowych, ale są szczególnie silne wśród młodszych nabywców i dotyczą wielu kategorii rynkowych, takich jak mobilność, opieka zdrowotna, handel detaliczny, środowisko domowe i miejskie. Jednocześnie konsumenci podzielają obawy dotyczące sposobu gromadzenia danych i zarządzania nimi w celu przygotowania personalizowanych ofert.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konsumenci-obawiaja-sie-o-poufnosc-danych,387137,artykul.html

Badanie1 przeprowadzone na zlecenie Dassault Systèmes i przeprowadzone przez niezależną firmę badawczą CITE Research wśród 3000 konsumentów w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Francji wykazało, że pokolenie X, millenialsi i pokolenie Z chętniej płacą i udostępniają dane w celu personalizacji. Konsumenci są gotowi zapłacić średnio o 25,3% więcej za personalizację. W zamian oczekują średnio 25,6% oszczędności za udostępnienie swoich danych. Ankietowani są bardziej skłonni płacić za spersonalizowaną opiekę zdrowotną; mniej w przypadku spersonalizowanej sprzedaży detalicznej.

Poufność danych

Badanie pokazuje, że o poufność swoich danych obawia się 96% konsumentów. Chcą wiedzieć, co jest gromadzone przed udostępnieniem, i - jeśli nie są pewni, w jaki sposób zarządza się ich danymi – 88% jest gotowa zrezygnować ze spersonalizowanej usługi. Większość konsumentów będzie dzielić się tylko tymi danymi, które zgodzili się udostępnić w zamian za personalizację, jednak anonimizacja danych sprawiłaby, że sześciu na 10 respondentów chętniej je udostępni.

Młodsi konsumenci, entuzjastyczni w stosunku do personalizacji, częściej zgadzają się na swobodnie dzielenie się danymi (77% pokolenia Z, 77% pokolenia Millenialsów i 75% pokolenia X), a także są bardziej skłonni do potwierdzania korzyści, związanych z personalizacją, takich jak oszczędność czasu, pieniędzy i poczucie bezpieczeństwa.

Polacy chcą większej kontroli nad swoimi danymi

Według raportu „Special Eurobarometer 487a” opublikowanego przez Komisję Europejską w czerwcu 2019 r. trzy czwarte polskich internautów uważa, że ​​ma pełną lub częściową kontrolę nad swoimi danymi. 15% respondentów sądzi, że ​​nie ma żadnej kontroli nad informacjami, które udostępnia online, czyli nie ma możliwości poprawienia, zmiany lub usunięcia tych informacji. Jednocześnie odpowiadając na pytanie „Jak mocno obawiasz się, że nie masz pełnej kontroli nad informacjami, które udostępniasz online?” 54% Polaków stwierdziło, że są bardzo lub dość zaniepokojeni.

Wydaje się, że w świecie sprzecznych znaków od klientów, którzy szukają dostosowanych ofert, ale jednocześnie oczekują, że ochrona danych zostanie wprowadzona dzięki wymaganiom konsumentów, a także globalnym i lokalnym regulacjom, jedynym sposobem na zapewnienie bezpieczeństwa danych jest wdrożenie wysokich standardów przetwarzania informacji i pełnej przejrzystości w tych procesach. Klienci muszą mieć pewność, że dane, które powierzą firmie, są bezpieczne i wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem.

Źródło: CITE Research

Dodatkowe informacje:

1. Firma analityczna CITE Research, w imieniu Dassault Systèmes, przeprowadziła ankietę online wśród 3000 osób dorosłych w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Francji. Badanie trwało od 23 listopada do 4 grudnia 2019 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gdynia Design Days: Jutro premiera przewodnika
Gdynia Design Days 2020 to wyjątkowa edycja festiwalu na wyjątkowe czasy. GDD jako pierwsze wydarzenie poświęcone projektowaniu odbywa się w całości online. Tegorocznej edycji towarzyszy interaktywny przewodnik po wystawach, które odpowiadają na hasło przewodnie festiwalu - Uwaga. Już jutro premiera przewodnika GDD w formie elektronicznej. Zapraszamy na...
Drukarnia Chroma z nową komunikacją od Abanana
Pierwszego lipca wystartowała nowa platforma komunikacyjna drukarni internetowej Chroma. Za strategię, kreację, produkcję spotu tv oraz kampanię digitalową odpowiada krakowska agencja Abanana.
Walne Zebranie Członków PSPR zdecydowało o rezygnacji z dalszego udziału w Radzie Etyki Public Relations. Organizacja podejmowała od 2019 r. rozmowy ze Związkiem Firm Public Relations (drugim z założycieli Rady), w zakresie niezbędnej reformy tego branżowego ciała oraz zbudowania nowego regulaminu, nakładającego na nie dodatkowe obowiązki. PSPR uznawało, że nowe...
Zenek Martyniuk gwiazdą najnowszej kampanii Mediamarkt
„Król disco polo” będzie popularyzował nowe technologie i zachęcał do korzystania z bogatej oferty produktów i usług MediaMarkt. Kampanię „Lato z Zenkiem w MediaMarkt” otworzył film teaserowy, który pojawił się pod koniec czerwca br. w mediach społecznościowych.
Polskie Stowarzyszenie Public Relations rozpoczyna cykl publikacji o branży PR w poszczególnych regionach kraju. W inauguracyjnym, obszernym raporcie uwaga skupiona jest na Pomorzu. Dzięki wydawnictwu "Polski PR - woj. pomorskie" przybliżone zostały tamtejsze firmy świadczące usługi PR, ich opinie o rynku, jego przyszłości, o lokalnej specyfice. PSPR wskazuje także...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764