logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Konsumenci ufają influencerom oznaczającym współpracę z markami

  PR 06.12.2021, przeczytano 643 razy
ilustracja

Konsumenci ufają influencerom oznaczającym współpracę z markami - wynika z badania LifeTube i IQS przeprowadzonego na platformie Omnisurv by IQS. Tylko 17% badanych deklaruje, że współpraca z influencerem może zniechęcić ich do marki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konsumenci-ufaja-influencerom-oznaczajacym-wspolprace-z-markami,394029,artykul.html

W związku z toczącą się ostatnio dyskusją i działaniami podjętymi przez UOKiK w celu ustalenia, w jaki sposób współpraca marek z influencerami powinny być oznaczone, największa w Polsce agencja influencer marketingu i sieć partnerska LifeTube oraz agencja badawcza IQS zbadali, czy fani twórców internetowych zauważają oznaczenia pojawiające się przy postach i w jaki sposób wpływa to na postrzeganie takich publikacji przez konsumentów.

Większość badanych (67%) deklaruje, że zauważa u obserwowanych przez siebie twórców posty oznaczone jako sponsorowane lub powstałe przy współpracy z marką (oznaczone takimi hashtagami jak #ad #spon #wspolpraca czy #reklama).

 - Większość topowych influencerów oznacza współprace już od dawna. Zdają sobie sprawę, jak ważne jest zaufanie ich fanów, więc transparentne informowanie o reklamach jest ważnym elementem tej strategii - komentuje Kamil Bolek, CMO LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gameset).

Dodatkowo autorzy zbadali, jaki wpływ na zaufanie odbiorców ma oznaczanie współprac. Okazuje się, że publikacje oznaczone jako “sponsorowane” są odbierane jako bardziej wiarygodne przez ponad połowę badanych (54%), nieco ponad ¼ uważa zaś, że są one mniej godne zaufania w porównaniu do postów, które nie powstały przy współpracy z marką.

ilustracjastrzałka

Z przeprowadzonego badania wynika również, że konsumenci nadal chętnie sięgają po marki i produkty polecane przez influencerów. Nie mają również problemu z “przyznaniem się do tego”. Tylko 17% badanych deklaruje, że współpraca marki i influencera zniechęca ich do produktu, a ponad połowa (55%) uważa wręcz przeciwnie.

- Wciąż spory jest odsetek internautów, którzy bądź nie spotkali się z oznaczeniem współpracy komercyjnej w postach influencerów, bądź takich, którzy nie mają wyrobionych opinii na temat tego rodzaju współpracy. Obie te grupy mogą być oczywiście tożsame. Powszechność oznaczania postów i regulacje w tym zakresie z pewnością zwiększyłyby wiarygodność i zaufanie do całej branży - twierdzi Beata Sadowska, PR&Marketing Manager w IQS.

UOKiK sprawdza, czy influencerzy rzeczywiście oznaczają współprace z markami. Chodzi przede wszystkim o kryptoreklamy, czyli brak informowania obserwatorów o postach sponsorowanych. Jak dodaje Kamil Bolek, branża działa już nad samoregulacją, tj. nad wypracowaniem jak najlepszych praktyk w tym obszarze. - Zależy nam na stworzeniu mądrych regulacji, opierających się na zrozumieniu zarówno rynku influencer marketingu, jak i potrzeb konsumentów - tłumaczy.

ilustracjastrzałka

Źródło: LifeTube

Dodatkowe informacje:

Badanie zostało przeprowadzone w październiku 2021 na samoobsługowej platformie Omnisurv by IQS na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku 18-64 lat.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

210 wystawców i blisko 600 marek – trwa rejestracja na Promo Show
Wyjątkowo zapowiada się zbliżająca edycja Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku PROMO SHOW. 8-9 lutego TOP Dostawcy spotkają się w EXPO XXI, mieszczącym się w samym sercu Warszawy, z gośćmi z ponad 20 krajów. 
Marka YOPE powierzyła spółce technologicznej Euvic 360 e-com (Grupa Euvic Performance), działania reklamowe związane z usługą display retargetingu.
Aldi promuje marki własne
ALDI promuje marki własne angażując wewnętrznych ekspertów. To prosty, ale trafiony pomysł. Kto najlepiej opowie o produkcie, o jego właściwościach, sposobach produkcji, smaku, aromacie, unikatowych cechach? Pracownik – ekspert, opiekun kategorii. Ekspert ALDI Poleca – pod takim hasłem w gazetkach online, na stronie internetowej i w sklepach startuje komunikacja...
Agencja martech & e-commerce connected SalesTube znalazła się w zestawieniu najszybciej rozwijających się firm magazynu Forbes. Należąca do Group One spółka zajęła 6. pozycję w Rankingu Diamenty Forbes 2023 w branży e-commerce, na liście liczącej ponad sześćdziesiąt firm.
Nowy projektor laserowy PV800UL od Sharp Nec
Sharp NEC Display Solutions Europe wprowadzi w marcu 2023 r. na rynek nowy projektor laserowy NEC PV800UL. Jaśniejszy projektor instalacyjny PV800UL i jego siostrzany model PV710UL mają kompaktową konstrukcję, oferują elastyczną instalację dzięki szerokiemu wyborowi obiektywów i innym kluczowym wbudowanym funkcjom, w tym obsłudze ProAssist ułatwiającej m.in. sterowanie i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764