logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Konsumpcja w czasach pandemii

  PR 10.04.2020, przeczytano 405 razy
ilustracjastrzałka

W ciągu kilku tygodni nasze życie zmieniło się diametralnie. Większość z nas nie chodzi do swojego miejsca pracy - często pracę mamy tam, gdzie aktualnie znajduje się nasz komputer. Życie towarzyskie zastąpiły media społecznościowe. Nie robimy wielu rzeczy, które do tej pory były dla nas normalnością, w dalszym ciągu jednak konsumujemy! Być może odpuściliśmy zakupowe szaleństwa, a sięgamy wyłącznie po to, co jest dla nas potrzebne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konsumpcja-w-czasach-pandemii,386531,artykul.html

Biuro Reklamy Grupy OLX od zawsze śledzi i bada dynamikę poszczególnych kategorii na OLX, dzięki czemu w szybkim tempie odnajduje panujące na rynku trendy.

Mierzone jest między innymi to, które kategorie nieproporcjonalnie rosną/maleją co do ruchu w przeciągu ostatniego tygodnia. Procenty przedstawione w opracowaniu pokazują dynamikę ruchu w kategoriach liczoną jako porównanie realnych wyników z ostatniego tygodnia do wyników prognozowanych przez model analityczny na podstawie danych za ostatnie 8 tygodni.

Poniżej najważniejsze kategorie oraz podkategorie OLX, które odnotowały największy wzrost dynamiki w okresie 25-31 marca. Jest to jasny sygnał, że są branże i obszary rynku, w których pomimo panującej złej sytuacji, życie w miarę możliwości toczy się dalej. Są też i takie, w których zdecydowanie przyspiesza.

Działka i ogród. Dynamicznie rosnącym segmentem rynku są produkty związane z działką i ogrodem. Z jednej strony nie powinno nas to dziwić, ze względu na budzącą się przyrodę i coraz cieplejsze dni, z drugiej strony należy wspomnieć o toczącej się narodowej kwarantannie i nakazowi spędzania czasu w domach. Prawdziwymi szczęściarzami są ci, którzy posiadają działkę czy ogród - mogą tam spędzać nie tylko ciepłe dni, ale także mieszkać podczas nakazu związanego z pandemią. Swój wzrost notują nie tylko produkty związane z mniejszymi produktami jak oświetlenie ogrodowe, donice czy narzędzia ogrodowe, ale także i te większe z grillem, meblami do ogrodu, altankami, domkami czy ogrodowym placem zabaw, na czele.

Rowery. Tymczasowe zamknięcie orlików, klubów fitness czy nawet siłowni plenerowych spowodowało poszukiwanie alternatyw dla wcześniej uprawianych aktywności fizycznych. Nic dziwnego, że jazda na rowerze, a także przedmioty związane z domowym fitnessem i bieganiem, były najczęstszym przedmiotem poszukiwań.

Produkty dla dzieci. Tak jak wzrost wśród ubrań czy bucików na dzieci jest dla nas, w pewnym sensie ze względu na zmieniającą się porę roku, czymś naturalnym, tak in plus zaskakująca jest  wielkość dynamiki wzrostu na tych produktach. Widoczny jest także znaczny wzrost zainteresowań dziecięcymi zabawkami, na co zapewne przekłada się konieczność spędzania zdecydowanej większości czasu, przez dzieci, w domu.

Praca zdalna. W pierwszym i drugim tygodniu narodowej kwarantanny prym, wśród rosnącej dynamiki poszukiwań, wiodły drukarki i skanery, monitory, laptopy oraz w mniejszym stopniu modemy i routery. Aktualnie zauważalny jest wzrost poszukiwań oprogramowania koniecznego do wykonywania codziennych obowiązków zawodowych oraz ponownie modemów i routerów. Można założyć że ci, którzy nabyli już większy sprzęt niezbędny do pracy zdalnej, teraz poszukują softu niezbędnego do codziennej pracy

Zdrowie. Widoczny jest znaczny, aż 32% wzrost zainteresowania tematyką zdrowotną. Są to produkty ekologiczne często pochodzące od lokalnych rolników, suplementy diety, diety pudełkowe i książki poświęcone zdrowemu odżywianiu i życiu fit. Można zauważyć tutaj korelację pragnienia bycia zdrowym ze wspomnianymi wcześniej poszukiwaniami produktów do domowego fitnessu.

Praca. OLX Praca, będąc liderem rynku ogłoszeń poświęconych pracy, także widzi zmieniający się trend w poszukiwaniu pracowników. Tak jak zawsze najbardziej poszukiwane były osoby na stanowiska przedstawiciel handlowy i pracownik do sklepu (kasjer, sprzedawca, magazynier czy wykładacz towaru) tak teraz popularność zyskała opieka. Mamy tutaj dwa ujęcia potrzeby opieki. Z jednej strony jest to konieczność zaopiekowania się dzieckiem podczas, de facto, normalnego dnia pracy rodzica w formie zdalnej (tu: opiekunka do dziecka), z drugiej strony obserwujemy ogłoszenia z ofertami opieki nad seniorami (tu: opieka nad dorosłym).

Źródło: OLX.pl

www.olx.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja Węc PR nagrała swój Hot16challenge2
Akcja hot16challenge2 cieszy się dużą popularnością wśród polskich internautów.  W społeczną inicjatywę zaangażowali się celebryci i politycy, a nawet znane brandy. Nominacje dotarły również do branży kreatywnej. Specjaliści z agencji WĘC PR podjęli rękawicę i zarapowali, by wesprzeć medyków w walce z koronawirusem.
Kampania społeczna marki Ambition
Czas izolacji, ograniczenie kontaktów z bliskimi, niepewna przyszłość to nowa rzeczywistość, z którą w ostatnich miesiącach przyszło nam się zmierzyć. Wszechobecne zakazy bezpośrednio przemodelowały nasz dotychczasowy sposób życia, jednak to, co naprawdę ważne powinno pozostać niezmienne. Marka Ambition, w swojej nowej kampanii zachęca odbiorców do podtrzymania wiary w...
Nowe przenośne projektory LCD Panasonic
Firma Panasonic ogłosiła dziś wprowadzenie na rynek dwóch ekonomicznych serii projektorów LCD, które wyróżniają się niewiarygodnie długim cyklem eksploatacji przy jej jednoczesnym niskim całkowitym koszcie. Główne zalety produktów to wysoka jakość i duży kontrast wyświetlanych obrazów. Nowe serie, które doskonale nadają się...
Aplikacje Photo Gallery i AiFoto debiutują w nowych wersjach. Producent gruntownie przemodelował interfejs i dodał szereg nowych funkcji. Mają one sprawić, że organizacja, przeglądanie i udostępnianie zdjęć będą prostsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Agencja marketingu zintegrowanego Communication Unlimited jest odpowiedzialna za stworzenie strategii komunikacji firmy, doradztwo komunikacyjne, zarządzanie relacjami z mediami.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764