logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kontenerowe galerie fotografii Szymona Brodziaka

  PR 21.12.2017, przeczytano 958 razy
ilustracjastrzałka

Jesteś tym, co widzisz – to motto artysty fotografika Szymona Brodziaka umieszczone na jego przeszklonej galerii stworzonej w kontenerze ustawionym w połowie listopada w Warszawie na Duchnickiej 3. Na niewielkiej przestrzeni autor w przemyślany sposób prezentuje swoje fotografie, inspirując gości do wykorzystywania ich w aranżacji własnych wnętrz. Odbiorcą twórczości artysty jest nie tylko osoba odwiedzająca galerię, ale – dzięki wykorzystaniu przeszkleń – także przypadkowy przechodzień.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kontenerowe-galerie-fotografii-szymona-brodziaka,34930,artykul.html

Motto umieszczone na galerii ma nas nakierować na własne impresje, bez zagłębiania się w interpretacje autora. Skłania też do refleksji na temat tego, czym się otaczamy.

Sztuka „wychodzi” na ulice

Wykorzystanie rozwiązań kontenerowej architektury modułowej w prezentacji prac artystów to otwarcie na publiczność. Dzięki przeszkleniom i możliwości usytuowania modułów w przestrzeni publicznej sztuka „wychodzi” na ulice. Podążając za dynamiką miasta, kontenerowa galeria może zmieniać lokalizację oraz położenie w określonej przestrzeni. Dla Szymona Brodziaka wyróżnikiem architektury modułowej jest nieszablonowość, niestandardowość, możliwość tworzenia nieskończonych kombinacji przestrzennych, a także minimalizm i nowoczesność.

Artysta wykorzystuje możliwości mobilne warszawskiej galerii – skorzystał z możliwości modyfikacji jej ustawienia w przestrzeni przy Fabryce Norblina (z położenia równoległego na prostopadłe do ulicy), a w połowie listopada br. przeniesienia galerii w okolice poindustrialnego budynku Defabryki.

Oprócz galerii warszawskiej w kontenerze od 2013 r. funkcjonuje galeria poznańska. Miejsce przy Restauracji SPOT. na ulicy Dolna Wilda na stałe wpisało się w artystyczną mapę Poznania. Jest przestrzenią dla różnych form wyrazu wykraczających poza fotografię. W galerii organizowane są różnego rodzaju wydarzenia np. koncerty, spotkania autorskie, śniadania dla architektów, treningi yogi czy baletu.

Kontenery w projektach artystycznych

Zastosowanie kontenerów w projektach artystycznych to trend światowy, który coraz częściej można zaobserwować również w Polsce (np. KontenerART w Poznaniu czy Kontenery Kultury w Chorzowie). Technologia modułowa daje duże pole do popisu środowisku artystycznemu, zmienia tkankę miejską, a odbiorcom dostarcza miejsc doświadczania kultury i sztuki. To elastyczne, ale i estetyczne rozwiązane spełniające oczekiwania nawet najbardziej wymagających osób.

Kontenerowe budownictwo modułowe jest coraz częściej wybierana przez środowisko artystyczne ze względu na mobilność, elastyczność oraz prostą formę – mówi Jakub Łazowy, Dyrektor Handlowy Touax. – Mobilność rozwiązań Touax to możliwość szybkiego montażu, demontażu i zmiany miejsca modułów. Elastyczność to natomiast zdolność adaptacji do zmieniającej się sytuacji i potrzeb. Prosta forma oraz możliwość zastosowania bezprofilowych przeszkleń to potencjał, który może być wykorzystany w dowolnym kształtowaniu ostatecznej formy – wyjaśnia ekspert.

Źródło: Touax

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764