logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Konwersja - czym jest i w jaki sposób ją mierzyć?

  PR 09.04.2018, przeczytano 533 razy

Czym jest konwersja? Potencjalny klient pojawia się na naszej stronie. Być może znalazł ją w wynikach wyszukiwania Google albo trafił na nasz sponsorowany post na Facebooku. Czego od niego oczekujemy? Najlepsza sytuacja to taka, w której wykazuje się on aktywnością. Zapisuje się do newslettera, słucha naszego najnowszego podcastu lub kupuje produkt w naszym sklepie internetowym. Takie pożądane przez nas działanie użytkownika na naszej stronie nazywamy konwersją. W zależności od charakteru naszej witryny możemy od odbiorcy oczekiwać różnych działań. Jak ważna jest konwersja i co jeszcze może się na nią składać?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konwersja---czym-jest-i-w-jaki-sposob-ja-mierzyc,36090,artykul.html

Konwersja - co się na nią składa?

Konwersja to pożądane przez nas działania użytkownika, które najczęściej przyniosą nam jakiś zysk. W związku z tym, w zależności od rodzaju strony internetowej, to co kryje się pod pojęciem konwersji może się różnić. Wśród najpopularniejszych akcji, traktowanych jako konwersja, możemy wyróżnić:

  • dokonanie zakupu
  • zapisanie się do newslettera
  • wysłanie zapytania
  • rejestracja nowego konta
  • kliknięcie w baner reklamowy
  • wypełnienie formularza
  • obejrzenie zamieszczonego na stronie filmu
  • pobranie pliku
  • wysłuchanie podcastu


Konwersja jest powiązana z celem istnienia danej strony internetowej. Dla sklepu internetowego najważniejsze będzie dokonanie przez użytkownika zakupu. Dla firmy prowadzącej na swojej witrynie specjalny konkurs - wypełnienie formularza. Bloger, znany ze swoich podcastów, najbardziej liczyć będzie na ich odsłuchanie i ewentualne zapisanie się do newslettera, w którym będzie informować o nowym odcinku.

Warto pamiętać, że użytkownik na naszej stronie może wykonać wiele akcji, które nazwiemy konwersją. Jeśli w odpowiedni sposób ją zmierzymy, dowiemy się jak efektywna jest nasza witryna i czy skutecznie spełnia cele, które założyliśmy przy jej tworzeniu. W jaki sposób to zrobić?

Konwersja - jak ją mierzyć?

Do mierzenia konwersji możemy wykorzystać współczynnik konwersji. Pokazuje on liczbę konwersji w przeliczeniu na liczbę wszystkich użytkowników, którzy odwiedzili daną stronę. Krótko mówiąc, jest to procent naszych odbiorców, którzy po wejściu na witrynę wykonali pożądaną przez nas akcję. Jeśli w ciągu miesiąca na 10000 unikalnych użytkowników tylko 130 zrealizowało postawiony przez nas cel, współczynnik konwersji wyniesie 1,3%.

Współczynnik konwersji to wskaźnik, który informuje, czy nasza strona internetowa realizuje swój cel. W przypadku, gdy na naszej witrynie wiele działań traktujemy jako konwersje, powinniśmy osobno dla każdego z nich wyznaczać współczynnik konwersji - wtedy właśnie będzie on najbardziej miarodajny.

Konwersja - czy jest ona ważna?

Współczynnik konwersji to jeden z najważniejszych wskaźników mówiących o efektywności i skuteczności naszej witryny. Wyznaczenie właściwych celów konwersji oraz odpowiednie monitorowanie współczynnika może przynieść znaczące zyski. Narzędzia, takie jak np. Google Analytics, udostępniają nam mnóstwo danych, które po przeanalizowaniu mogą dostarczyć odpowiedzi, dlaczego, mimo ogromnego ruchu na naszej stronie, nikt nie podejmuje pożądanych przez nas działań. Dzięki temu możemy wprowadzić rozwiązania, które znacząco zwiększą aktywność użytkowników.

Źródło: Conture

www.conture.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wystawa się nie odbędzie: 13 murali od Traffic Design
Na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego zespół Traffic Design wziął na warsztat wybrane dzieła sztuki, które zaginęły bądź zostały skradzione w wyniku działań wojennych. Seria 13 murali, z których jeden znajduje się w Gdańsku Wrzeszczu a 12 tworzy galerię na Węźle Pokoju w Gdyni, to przegląd obrazów i grafik, które...
Letnie eventy firmowe z pomocą reklamowych słodyczy
Lato to idealny czas na organizację firmowych eventów na świeżym powietrzu. Warto wykorzystać plenerowe możliwości, by zaskoczyć pracowników oraz partnerów biznesowych spotkaniem w innej formie. Piknik, firmowy brunch lub szkolenie w ogrodzie? Planowanie takich wydarzeń wymaga uwzględnienia kilku kluczowych elementów, które zagwarantują sukces i...
Wirtualna Rzeczywistość: przełomowa technologia zmieniająca rynek
Wirtualna Rzeczywistość (VR) to zaawansowana technologia tworząca sztuczny obraz rzeczywistości za pomocą odpowiedniego oprogramowania i sprzętu. W ostatnich latach VR zyskała na znaczeniu, stając się kluczowym elementem zarówno w rozrywce, jak i w zastosowaniach profesjonalnych.
Gigantyczna parówka, strzelająca konfetti, filmy na bilbordach. Tylko w Ameryce?
Amerykanie już to robią. Czy polskie miasta też mogą stać się galeriami sztuki? Olbrzymi hot dog stanął na jednej z najsłynniejszych ulic Nowego Jorku. Wprawia w osłupienie, jak każde tak zaskakujące dzieło sztuki. Sęk w tym, że to nie tylko dzieło sztuki. To także reklama. 
Pieniądze lubią… sport. Sponsorzy chcą się ogrzać w blasku gwiazd
Sport to nie tylko wielkie emocje i rywalizacja. To też ogromne pieniądze. Największe światowe organizacje i kluby obracają wielomilionowymi budżetami, a majątki topowych zawodników liczone są już nie w milionach, a miliardach dolarów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764