logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Konwersja - czym jest i w jaki sposób ją mierzyć?

  PR 09.04.2018, przeczytano 555 razy

Czym jest konwersja? Potencjalny klient pojawia się na naszej stronie. Być może znalazł ją w wynikach wyszukiwania Google albo trafił na nasz sponsorowany post na Facebooku. Czego od niego oczekujemy? Najlepsza sytuacja to taka, w której wykazuje się on aktywnością. Zapisuje się do newslettera, słucha naszego najnowszego podcastu lub kupuje produkt w naszym sklepie internetowym. Takie pożądane przez nas działanie użytkownika na naszej stronie nazywamy konwersją. W zależności od charakteru naszej witryny możemy od odbiorcy oczekiwać różnych działań. Jak ważna jest konwersja i co jeszcze może się na nią składać?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konwersja---czym-jest-i-w-jaki-sposob-ja-mierzyc,36090,artykul.html

Konwersja - co się na nią składa?

Konwersja to pożądane przez nas działania użytkownika, które najczęściej przyniosą nam jakiś zysk. W związku z tym, w zależności od rodzaju strony internetowej, to co kryje się pod pojęciem konwersji może się różnić. Wśród najpopularniejszych akcji, traktowanych jako konwersja, możemy wyróżnić:

  • dokonanie zakupu
  • zapisanie się do newslettera
  • wysłanie zapytania
  • rejestracja nowego konta
  • kliknięcie w baner reklamowy
  • wypełnienie formularza
  • obejrzenie zamieszczonego na stronie filmu
  • pobranie pliku
  • wysłuchanie podcastu


Konwersja jest powiązana z celem istnienia danej strony internetowej. Dla sklepu internetowego najważniejsze będzie dokonanie przez użytkownika zakupu. Dla firmy prowadzącej na swojej witrynie specjalny konkurs - wypełnienie formularza. Bloger, znany ze swoich podcastów, najbardziej liczyć będzie na ich odsłuchanie i ewentualne zapisanie się do newslettera, w którym będzie informować o nowym odcinku.

Warto pamiętać, że użytkownik na naszej stronie może wykonać wiele akcji, które nazwiemy konwersją. Jeśli w odpowiedni sposób ją zmierzymy, dowiemy się jak efektywna jest nasza witryna i czy skutecznie spełnia cele, które założyliśmy przy jej tworzeniu. W jaki sposób to zrobić?

Konwersja - jak ją mierzyć?

Do mierzenia konwersji możemy wykorzystać współczynnik konwersji. Pokazuje on liczbę konwersji w przeliczeniu na liczbę wszystkich użytkowników, którzy odwiedzili daną stronę. Krótko mówiąc, jest to procent naszych odbiorców, którzy po wejściu na witrynę wykonali pożądaną przez nas akcję. Jeśli w ciągu miesiąca na 10000 unikalnych użytkowników tylko 130 zrealizowało postawiony przez nas cel, współczynnik konwersji wyniesie 1,3%.

Współczynnik konwersji to wskaźnik, który informuje, czy nasza strona internetowa realizuje swój cel. W przypadku, gdy na naszej witrynie wiele działań traktujemy jako konwersje, powinniśmy osobno dla każdego z nich wyznaczać współczynnik konwersji - wtedy właśnie będzie on najbardziej miarodajny.

Konwersja - czy jest ona ważna?

Współczynnik konwersji to jeden z najważniejszych wskaźników mówiących o efektywności i skuteczności naszej witryny. Wyznaczenie właściwych celów konwersji oraz odpowiednie monitorowanie współczynnika może przynieść znaczące zyski. Narzędzia, takie jak np. Google Analytics, udostępniają nam mnóstwo danych, które po przeanalizowaniu mogą dostarczyć odpowiedzi, dlaczego, mimo ogromnego ruchu na naszej stronie, nikt nie podejmuje pożądanych przez nas działań. Dzięki temu możemy wprowadzić rozwiązania, które znacząco zwiększą aktywność użytkowników.

Źródło: Conture

www.conture.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak AI ułatwia organizację eventów firmowych i wzmacnia zespoły?
Jeszcze kilka lat temu organizacja eventu firmowego oznaczała godziny telefonów, liczenie kosztów za pomocą Excela i wymianę niekończących się maili. Dziś coraz więcej firm sięga po sztuczną inteligencję, by ten proces uprościć – a jednocześnie sprawić, że wydarzenie naprawdę trafi w gusta pracowników. To nie jest futurystyczna wizja. AI to...
Merchandising: marka w centrum uwagi
Merchandising to kluczowe narzędzie w budowaniu widoczności marki i kreowaniu jej pozytywnego wizerunku. Dzięki atrakcyjnym ekspozycjom, spójnemu przekazowi wizualnemu oraz emocjonalnym interakcjom z klientami, skutecznie przyciąga uwagę odbiorców i zwiększa sprzedaż. Sprawdź, jak profesjonalne działania merchandisingowe oraz kreatywne kampanie promocyjne mogą...
When U Buy: nowy model zarządzania e-zakupami
Cyfrowa rewolucja zmieniła sposób, w jaki robimy zakupy, ale wraz z wygodą przyszły też nowe wyzwania. Konsumenci coraz częściej zmagają się z informacyjnym chaosem – lawiną maili z potwierdzeniami, wielością kont w różnych sklepach, rozproszonymi danymi o przesyłkach i zwrotach. Utrzymanie kontroli nad tym, co, kiedy i gdzie się zamówiło, przestaje...
Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz częściej działania z zakresu SEM to kluczowa strategia firm, które nie tyle co chcą przetrwać, ale mają w zamiarze rosnąć. W tym artykule opowiemy, czym jest performance...
 Wirtualny klon na scenie: konferencja Horeca 2025 i realizacja HOLO Group
Dynamiczny rozwój technologii opartych na sztucznej inteligencji otwiera przed sektorem HoReCa nowe możliwości w zakresie komunikacji, zarządzania doświadczeniami konsumenckimi oraz optymalizacji procesów operacyjnych. Choć często postrzegana jako narzędzie zarezerwowane dla branż stricte technologicznych, AI coraz śmielej wkracza również do świata gastronomii,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764