logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Korupcja w sieciach handlowych: Promocja towaru za łapówkę

   10.01.2016, przeczytano 992 razy
ilustracja
fot. Carlos Sillero/Freeimages.com

Prokuratura Apelacyjna we Wrocławiu oskarżyła 26 osób o korupcję w kilku dużych sieciach handlowych. W zamian za łapówki osoby pełniące funkcje kierownicze w sieciach handlowych miały podpisywać umowy preferujące produkty konkretnych firm.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/korupcja-w-sieciach-handlowych%3A-promocja-towaru-za-lapowke,27032,artykul.html

Jak poinformowała w piątek PAP rzeczniczka prasowa Prokuratury Apelacyjnej we Wrocławiu Anna Zimoląg, aktem oskarżenia objęto zarówno osoby wręczające jaki i przyjmujące korzyści majątkowe.

Zdaniem śledczych łapówki przyjmowały osoby pełniące funkcje kierownicze w sieciach handlowych Kaufland Polska, Carrefour Polska, Real oraz Makro C&C Polska. Oskarżeni otrzymywali je od przedstawicieli firmy, których produkty był wprowadzane do sieci handlowej na korzystnych warunkach. „Chodziło m.in. o promocję tych produktów czy eksponowanie ich w atrakcyjnych miejscach na półkach sklepowych" - wyjaśniła prokurator.

Siedmiu spośród oskarżonych zarzucono również popełnienie przestępstw polegających na udziale w zorganizowanej grupie przestępczej, której celem było udzielanie obietnic korzyści majątkowych oraz udzielanie korzyści majątkowych osobom pełniącym funkcje kierownicze w spółce Kaufland Polska oraz w spółce Carrefour Polska" - dodała Zimoląg.

Jednym z oskarżonych jest Paweł S., który pełnił funkcję kierowniczą w spółce Kaufland Polska. Prokuratura zarzuciła mu przyjęcie korzyści majątkowej w postaci bonów towarowych i gotówki o łącznej wartości co najmniej 4,1 mln zł. S. przyjął łapówki w zamian za podjęcie korzystnych decyzji handlowych dla kilkudziesięciu firm oferujących swoje produkty w tej sieci handlowej.

Proceder opisany w akcie oskarżenia, który trafił do Sądu Okręgowego we Wrocławiu, miał trwać według śledczych od 2005 r. do 2010 r. Oskarżonym grozi do pięciu lat więzienia.

Zimoląg poinformowała, że jest to już czternasty akt oskarżenia w tej sprawie. „Wcześniej oskarżono 23 osoby w trzynastu aktach oskarżenia i skierowano dwa wnioski o warunkowe umorzenie postępowania karnego przeciwko dwóm osobom. Do chwili obecnej zapadły wyroki skazujące wobec 13 osób" - dodała prokurator.

Źródło: Kurier PAP

www.kurier.pap.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

pierwszy raz słyszę by było coś takiego jak łapówka, pomiędzy dwoma (niebudżetowymi) przedsiębiorcami ... co to za paranoja, CBA już nie ma czym się zajmować?

avatar użytkownika
,

Czytaj ze zrozumieniem. Łapówki wręczano pracownikom, wbrew interesowi zatrudniającego ich przedsiębiorcy.  

,

Gdzie jest napisane, że działo się to wbrew interesowi zatrudniającego przedsiębiorcy?  

avatar użytkownika
,

A gdzie jest napisane że musi być napisane, aby było jasne?  

,

Nie jest napisane, ani tym bardziej nie jest oczywiste.

Rozumiem, że teraz Signs robi za kronikę kryminalną, ale jeśli już musi, to trzymaj się tego co napisane i nie wysysaj z brudnego palucha insynuacji.
  

avatar użytkownika
,

Dostarczamy informacje mające związek z zawodową praktyką specjalistów z branży reklamowej - niezależnie od tego czy takimi wydarzeniami interesują się jednocześnie organy ścigania. Mechanizmy rządzące promocją produktów w sieciach handlowych są jak najbardziej w polu zainteresowania branży reklamowej - to że interesuje się nimi prokuratura naszym zdaniem tego nie zmienia.

Być może zdziwi Cię fakt, że insynuacja nie jest jedynym zabiegiem do jakiego można uciec się aby dać coś do zrozumienia czytelnikom, nie pisząc o tym wprost. Zakładając pewien poziom wyrobienia intelektualnego swoich odbiorców, redakcje nie tłumaczą zazwyczaj oczywistych kwestii. Wydaje się, że w wypadku gdy ktoś zostaje okradziony tak jak tutaj - gdzie pieniądze za promocję trafiały do kieszeni pracowników zamiast do kasy przedsiębiorstwa - nie ma potrzeby wyjaśniania czytelnikom, że to niekorzystne dla przedsiębiorcy, a korzystne dla złodzieja. Może nie przeczytałeś tekstu, albo przeczytałeś go bez zrozumienia?
  

,

Sorry, ale fakt, że ktoś wziął w łapę za wystawienie musztardy czy majonezu na wyższej półce, nijak nie jest powiązany z reklamą.

Być może zdziwi Cię fakt, że insynuacja to zabieg nie tylko nieetyczny, ale też przynależny raczej mediom ściekowym aniżeli branżowym.



Proponuję kącik o pogodzie. Ponoć internauci często przed weekendami szukają takich informacji, złapiesz kilku jednorazowych, nabijesz trochę odsłon.
  

avatar użytkownika
,

Promocja majonezu w sieciach handlowych to taki sam element strategii promocyjnej i marketingowej jak kampania telewizyjna majonezu, konkurs konsumencki majonezu, reklama majonezu w sklepowej gazetce, czy też działania merchandisingowe w samym sklepie. To, że będziesz epatował nazwą "majonez", "musztarda" itp., przywołując kategorie produktów nie kojarzące się z wyrafinowaniem i elegancją i insynuując, że nie wymagają one zainteresowania specjalistów z branży reklamowej jest tylko zaklinaniem rzeczywistości i miarą tego jak bardzo zagalopowałeś w swoim hejterstwie. Otóż branża reklamowa zajmuje się majonezem, musztardą i papierem toaletowym tak samo jak produktami nobliwymi i luksusowymi - a organizowanie tym produktom reklamy i promocji wbrew obowiązującym zasadom dotyka praktyki branży reklamowej bezpośrednio. Jeśli się okaże, że pogoda zacznie mieć na tę praktykę specjalny wpływ, oczywiście zajmiemy się także pogodą.  

,

Często zdarza się, że jakiś kierowca uderzy w tablicę reklamową. Więc może o motoryzacji, bnezpieczeństwie ruchu drogowego i tym podobnych?

Z okien autobusów miejskich widać reklamy, więc może kilka tekstów o MPK?

W długie wekendy wszyscy mają wolne, także firmy związane z reklamą, więc może dział turystyczny?
  

avatar użytkownika
,

Wydaje Ci się, że skutecznie wykpiwasz to co robimy, ale wykpiwasz jedynie własne wysiłki i niekompetencję. Otóż kwestia wpływu tablic reklamowych na bezpieczeństwo ruchu drogowego to temat leżący w bezpośrednim zainteresowaniu branży reklamowej, był wielokrotnie w mediach branżowych podnoszony, dyskutowane były kwestie uregulowań dotyczących tablic LED, ich wpływu na kierowców itp. W serwisie znajdziesz także sporo informacji na temat kampanii reklamowych i społecznych poruszających kwestie bezpieczeństwa na drogach - także one leżą w samym centrum zakresu tematycznego mediów poświęconych reklamie. Jeżeli zatem pozwolisz, będziemy się nadal zajmowali tymi tematami.  

,

Można też pisać o Lewandowskim.
Ponoć jest aż czterokrotnie popularniejszy od Rawdwańskiej, więc przyciągnie klików... jak cztery Radwańskie.
  

avatar użytkownika
,

I oczywiście piszemy, bo popularność nazwisk takich jak Lewandowski czy Radwańska interesuje ludzi planujących zaproszenie znanych osób do udziału w kampaniach reklamowych i promocyjnych. Może po prostu Ty nie należysz do tych którzy takie kampanie planują - i nie rozumiesz po co im te informacje?  

,

Lewandowski jest obstawiony ze wszystkich stron.

Gdybyś planował takie akcie, to byś to wiedział.
  

avatar użytkownika
,

Nabiłeś tyle piany aby zakończyć takim rzadziutkim czymś?  

avatar użytkownika
,

ziomal to troll - widac po paru postach - moja rada - ban & delete

,

Lepiej być trollem niż cwaniakiem robiącym bez projektów i szukającym sposobów na unikanie odpowiedzialności.  

Najnowsze w tym dziale

Tarcza Branżowa nie osłoni biznesu – oceniają eksperci Infakt
26 października do Sejmu wpłynął poselski projekt tzw. Tarczy Branżowej. Przedsiębiorcy, m.in. z branży gastronomicznej czy rozrywkowej, fotografowie lub fizjoterapeuci, będą mogli liczyć na wsparcie w postaci zwolnienia ze składek ZUS za listopad oraz dodatkowego świadczenia postojowego. Zdaniem ekspertów inFakt proponowana przez rząd pomoc jest niewystarczająca wobec...
Rząd planuje nowe obciążenia podatkowe dla ponad 40 tys. firm
Ponad 40,5 tys. działających w Polsce spółek komandytowych musi się liczyć od początku przyszłego roku z dodatkowymi obciążeniami podatkowymi. Resort finansów w ramach uszczelniania systemu podatkowego i walki z optymalizacją podatkową zamierza obłożyć je 19-proc. CIT-em, co razem z podatkiem PIT od dywidendy pobieranym od wspólników złoży się na...
Ministerstwo Rozwoju tworzy właśnie rozwiązania antykryzysowe, tym razem skierowane do najbardziej dotkniętych kryzysem branż - m.in. fitness i weselnej. Ponadto resort pracuje nad tzw. ustawą deregulacyjną, w której mają być uproszczenia ułatwiające prowadzenie działalności - donosi Prawo.pl.
E-commerce to must have: lockdown zredefiniował potrzeby zakupowe
Pandemia koronawirusa znacząco wpłynęła na tendencje zakupowe Polaków. Zauważalnie zwyżkują zakupy online, stanowiąc bezpieczną alternatywę dla tradycyjnych sklepów, wymagających kontaktu społecznego. Na co stawiają Polacy przy wyborze usług i produktów? Czy lokalność w dalszym ciągu jest istotnym czynnikiem dla wielu z nas? Odpowiedzi na te i inne pytania znaleźć można...
UOKiK informuje: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wpływało na samodzielność swoich członków w przetargach oraz organizowało niedozwoloną wymianę informacji. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał Stowarzyszenie do zmiany praktyk naruszających konkurencję.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764