logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Korupcja w sieciach handlowych: Promocja towaru za łapówkę

   10.01.2016, przeczytano 970 razy
ilustracja
fot. Carlos Sillero/Freeimages.com

Prokuratura Apelacyjna we Wrocławiu oskarżyła 26 osób o korupcję w kilku dużych sieciach handlowych. W zamian za łapówki osoby pełniące funkcje kierownicze w sieciach handlowych miały podpisywać umowy preferujące produkty konkretnych firm.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/korupcja-w-sieciach-handlowych%3A-promocja-towaru-za-lapowke,27032,artykul.html

Jak poinformowała w piątek PAP rzeczniczka prasowa Prokuratury Apelacyjnej we Wrocławiu Anna Zimoląg, aktem oskarżenia objęto zarówno osoby wręczające jaki i przyjmujące korzyści majątkowe.

Zdaniem śledczych łapówki przyjmowały osoby pełniące funkcje kierownicze w sieciach handlowych Kaufland Polska, Carrefour Polska, Real oraz Makro C&C Polska. Oskarżeni otrzymywali je od przedstawicieli firmy, których produkty był wprowadzane do sieci handlowej na korzystnych warunkach. „Chodziło m.in. o promocję tych produktów czy eksponowanie ich w atrakcyjnych miejscach na półkach sklepowych" - wyjaśniła prokurator.

Siedmiu spośród oskarżonych zarzucono również popełnienie przestępstw polegających na udziale w zorganizowanej grupie przestępczej, której celem było udzielanie obietnic korzyści majątkowych oraz udzielanie korzyści majątkowych osobom pełniącym funkcje kierownicze w spółce Kaufland Polska oraz w spółce Carrefour Polska" - dodała Zimoląg.

Jednym z oskarżonych jest Paweł S., który pełnił funkcję kierowniczą w spółce Kaufland Polska. Prokuratura zarzuciła mu przyjęcie korzyści majątkowej w postaci bonów towarowych i gotówki o łącznej wartości co najmniej 4,1 mln zł. S. przyjął łapówki w zamian za podjęcie korzystnych decyzji handlowych dla kilkudziesięciu firm oferujących swoje produkty w tej sieci handlowej.

Proceder opisany w akcie oskarżenia, który trafił do Sądu Okręgowego we Wrocławiu, miał trwać według śledczych od 2005 r. do 2010 r. Oskarżonym grozi do pięciu lat więzienia.

Zimoląg poinformowała, że jest to już czternasty akt oskarżenia w tej sprawie. „Wcześniej oskarżono 23 osoby w trzynastu aktach oskarżenia i skierowano dwa wnioski o warunkowe umorzenie postępowania karnego przeciwko dwóm osobom. Do chwili obecnej zapadły wyroki skazujące wobec 13 osób" - dodała prokurator.

Źródło: Kurier PAP

www.kurier.pap.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

pierwszy raz słyszę by było coś takiego jak łapówka, pomiędzy dwoma (niebudżetowymi) przedsiębiorcami ... co to za paranoja, CBA już nie ma czym się zajmować?

avatar użytkownika
,

Czytaj ze zrozumieniem. Łapówki wręczano pracownikom, wbrew interesowi zatrudniającego ich przedsiębiorcy.  

,

Gdzie jest napisane, że działo się to wbrew interesowi zatrudniającego przedsiębiorcy?  

avatar użytkownika
,

A gdzie jest napisane że musi być napisane, aby było jasne?  

,

Nie jest napisane, ani tym bardziej nie jest oczywiste.

Rozumiem, że teraz Signs robi za kronikę kryminalną, ale jeśli już musi, to trzymaj się tego co napisane i nie wysysaj z brudnego palucha insynuacji.
  

avatar użytkownika
,

Dostarczamy informacje mające związek z zawodową praktyką specjalistów z branży reklamowej - niezależnie od tego czy takimi wydarzeniami interesują się jednocześnie organy ścigania. Mechanizmy rządzące promocją produktów w sieciach handlowych są jak najbardziej w polu zainteresowania branży reklamowej - to że interesuje się nimi prokuratura naszym zdaniem tego nie zmienia.

Być może zdziwi Cię fakt, że insynuacja nie jest jedynym zabiegiem do jakiego można uciec się aby dać coś do zrozumienia czytelnikom, nie pisząc o tym wprost. Zakładając pewien poziom wyrobienia intelektualnego swoich odbiorców, redakcje nie tłumaczą zazwyczaj oczywistych kwestii. Wydaje się, że w wypadku gdy ktoś zostaje okradziony tak jak tutaj - gdzie pieniądze za promocję trafiały do kieszeni pracowników zamiast do kasy przedsiębiorstwa - nie ma potrzeby wyjaśniania czytelnikom, że to niekorzystne dla przedsiębiorcy, a korzystne dla złodzieja. Może nie przeczytałeś tekstu, albo przeczytałeś go bez zrozumienia?
  

,

Sorry, ale fakt, że ktoś wziął w łapę za wystawienie musztardy czy majonezu na wyższej półce, nijak nie jest powiązany z reklamą.

Być może zdziwi Cię fakt, że insynuacja to zabieg nie tylko nieetyczny, ale też przynależny raczej mediom ściekowym aniżeli branżowym.



Proponuję kącik o pogodzie. Ponoć internauci często przed weekendami szukają takich informacji, złapiesz kilku jednorazowych, nabijesz trochę odsłon.
  

avatar użytkownika
,

Promocja majonezu w sieciach handlowych to taki sam element strategii promocyjnej i marketingowej jak kampania telewizyjna majonezu, konkurs konsumencki majonezu, reklama majonezu w sklepowej gazetce, czy też działania merchandisingowe w samym sklepie. To, że będziesz epatował nazwą "majonez", "musztarda" itp., przywołując kategorie produktów nie kojarzące się z wyrafinowaniem i elegancją i insynuując, że nie wymagają one zainteresowania specjalistów z branży reklamowej jest tylko zaklinaniem rzeczywistości i miarą tego jak bardzo zagalopowałeś w swoim hejterstwie. Otóż branża reklamowa zajmuje się majonezem, musztardą i papierem toaletowym tak samo jak produktami nobliwymi i luksusowymi - a organizowanie tym produktom reklamy i promocji wbrew obowiązującym zasadom dotyka praktyki branży reklamowej bezpośrednio. Jeśli się okaże, że pogoda zacznie mieć na tę praktykę specjalny wpływ, oczywiście zajmiemy się także pogodą.  

,

Często zdarza się, że jakiś kierowca uderzy w tablicę reklamową. Więc może o motoryzacji, bnezpieczeństwie ruchu drogowego i tym podobnych?

Z okien autobusów miejskich widać reklamy, więc może kilka tekstów o MPK?

W długie wekendy wszyscy mają wolne, także firmy związane z reklamą, więc może dział turystyczny?
  

avatar użytkownika
,

Wydaje Ci się, że skutecznie wykpiwasz to co robimy, ale wykpiwasz jedynie własne wysiłki i niekompetencję. Otóż kwestia wpływu tablic reklamowych na bezpieczeństwo ruchu drogowego to temat leżący w bezpośrednim zainteresowaniu branży reklamowej, był wielokrotnie w mediach branżowych podnoszony, dyskutowane były kwestie uregulowań dotyczących tablic LED, ich wpływu na kierowców itp. W serwisie znajdziesz także sporo informacji na temat kampanii reklamowych i społecznych poruszających kwestie bezpieczeństwa na drogach - także one leżą w samym centrum zakresu tematycznego mediów poświęconych reklamie. Jeżeli zatem pozwolisz, będziemy się nadal zajmowali tymi tematami.  

,

Można też pisać o Lewandowskim.
Ponoć jest aż czterokrotnie popularniejszy od Rawdwańskiej, więc przyciągnie klików... jak cztery Radwańskie.
  

avatar użytkownika
,

I oczywiście piszemy, bo popularność nazwisk takich jak Lewandowski czy Radwańska interesuje ludzi planujących zaproszenie znanych osób do udziału w kampaniach reklamowych i promocyjnych. Może po prostu Ty nie należysz do tych którzy takie kampanie planują - i nie rozumiesz po co im te informacje?  

,

Lewandowski jest obstawiony ze wszystkich stron.

Gdybyś planował takie akcie, to byś to wiedział.
  

avatar użytkownika
,

Nabiłeś tyle piany aby zakończyć takim rzadziutkim czymś?  

avatar użytkownika
,

ziomal to troll - widac po paru postach - moja rada - ban & delete

,

Lepiej być trollem niż cwaniakiem robiącym bez projektów i szukającym sposobów na unikanie odpowiedzialności.  

Najnowsze w tym dziale

Przedsiębiorcy liczą, że niebawem wyjdą na prostą
Połowa polskich MŚP ocenia, że już niebawem, bo jesienią ich sytuacja będzie dobra lub bardzo dobra – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie mBanku. Ma im w tym pomóc m.in. rozwój biznesu w sieci. W tym czasie aż 71 proc. badanych rozważa wejście na rynek e-commerce. Aby ich w tym wesprzeć mBank przygotował kampanię społeczną Cyfrowe rewolucje, a w niej...
Pandemia koronawirusa zmieniła nasze codzienne życie w bardzo wielu aspektach, jednak wzrost znaczenia handlu internetowego kosztem kanału tradycyjnego był jednym z najbardziej zauważalnych trendów ostatnich miesięcy – informują analitycy Santander Bank Polska.
Rekordowe półrocze w historii Allegro
Przypadek Allegro pokazuje to, że „pandemiczne trendy” mają dużą szansę zostać z nami na stałe. Pomimo tego, że zdecydowana większość obostrzeń została już zdjęta, platforma notuje rekordowe wyniki, przebijając kolejne granice i bijąc kolejne rekordy. Jeżeli więc zastanawiacie się Państwo, czy zmiany zaobserwowane w Państwa biznesie znikną, czy też nie,...
Poprawia się kondycja finansowa małych i średnich przedsiębiorstw
Pakiety pomocowe dla firm i odmrożenie gospodarki sprawiły, że stopniowo poprawia się sytuacja mikro-, małych i średnich firm. Podobnie jak ich nastroje. Wskaźnik Barometru EFL po raz pierwszy od III kwartału 2019 roku przekroczył 50 pkt, co wskazuje na korzystną ocenę warunków do rozwoju sektora MŚP. Mimo to przedsiębiorcy mniej optymistycznie niż w maju patrzą na...
Covid-19 stworzył prawdziwą bombę zegarową dotyczącą niewypłacalności – Euler Hermes spodziewa się, że większość przypadków niewypłacalności ma dopiero nadejść, głównie między końcem 2020 r. a pierwszą połową 2021 r. W związku z tym Globalny wskaźnik niewypłacalności prawdopodobnie osiągnie rekordowy poziom, rosnąc o + 35% do 2021 r. 2/3...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764