Już teraz można obejrzeć pierwszy film na nowym kanale YouTube Roberta i Justyny Korzeniowskich – Walking Lovers. Będą na nim zamieszczane treści instruktażowe, podróżnicze, poradnikowe czy rozrywkowe. Celem projektu jest promocja walkingu w Polsce, gdzie ta aktywność dopiero zyskuje większe grono zwolenników. W ramach tworzonych materiałów wideo Robert i Justyna Korzeniowscy chcą „zarazić” swoją pasją szerszą publikę, tworząc z aktywności trend masowy.
Walking to aktywność fizyczna opierająca się na szybkim marszu, którego technika nawiązuje do ergonomicznego chodu sportowego. Angażuje całe ciało oraz oddziałuje na nasze tętno. W USA regularnie sportowo chodzi już 120 mln ludzi, z kolei w Polsce walking dopiero zyskuje zwolenników. Poza Stanami Zjednoczonymi, gdzie ta aktywność jest już silnym trendem, popularność zyskał także w Wielkiej Brytanii, Francji, Chinach czy Japonii, zaś na półkuli południowej – w Australii i RPA. Do walkingu wystarczą wygodne sportowe buty, plan na przyjemną trasę oraz oczywiście chęć, by się zdrowo i efektywnie zmęczyć.
Robert Korzeniowski (lekkoatleta, chodziarz, czterokrotny mistrz olimpijski, trzykrotny mistrz świata i dwukrotny mistrz Europy, były rekordzista świata w chodzie sportowym, najbardziej utytułowany polski sportowiec pod względem zdobytych tytułów mistrza olimpijskiego) wraz z żoną Justyną (walkerka i propagatorka walkingu, mistrzyni Polski w chodzie na 3000 m w kategorii masters K-45) razem tworzą tzw. „power couple”, która przeprowadzi odbiorców przez świat walkingu „od A do Z”.
- Walking jest idealną aktywnością sportową dla wszystkich – i nie jest to pusty frazes. Oprócz korzyści zdrowotnych i wydolnościowych, wynikających z faktu uprawiania sportu, walking bardzo efektywnie przyczynia się do kształtowania sylwetki, niesie wartości poznawcze, bo zachęcamy do odkrywania swojej własnej okolicy właśnie w ramach treningów marszowych, a także nie jest ograniczony wiekiem czy np. wagą potencjalnego walkera. Ta aktywność nie obciąża stawów tak, jak choćby bieganie, więc nawet osoby starsze czy z dużą nadwagą mogą ją bezpiecznie uprawiać. Chcemy też pokazywać, że to świetna forma do budowania relacji ze swoją drugą połówką w ramach wspólnych treningów – na naszym przykładzie – czy zachęcać do stawiania sobie codziennych celów z walkingiem jako „motywem przewodnim”. Udowodnimy też, że w dobie Covid-19 walking to sposób na bezpieczne i efektywne utrzymywanie organizmu w dobrej kondycji. W mieście można bez przeszkód wykonywać go w maseczce, nic nie stoi na przeszkodzie aby do treningu wybrać też tereny zielone, lasy czy parki. Zależy nam, aby jak najwięcej osób poznało walking i jego wartościowe efekty. - Robert Korzeniowski
W pierwszym odcinku mistrzowska para przedstawia ideę walkingu oraz jego historię, kolejne materiały będą koncentrować się na ukazaniu poprawnej techniki. Każdy z filmów będzie trwał około 10 minut.
Za produkcję wideo odpowiadają Walking Lovers przy współpracy z domem produkcyjnym Brand New MEDIA. Za towarzyszące działania PR odpowiada 38 Content Communication. Para Korzeniowskich zakłada też treningi z zaproszonymi gośćmi w ramach zaplanowanych odcinków cyklu.
Źródło: 38 Content Communication