logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kot zachęca do testów na HIV

  PR 29.03.2022, przeczytano 649 razy
ilustracjastrzałka

W ciągu ostatnich czterech lat liczba zakażeń HIV odnotowywanych w pierwszych 10 tygodniach roku wzrosła o 30 procent


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kot-zacheca-do-testow-na-hiv,395277,artykul.html

Z każdym rokiem coraz więcej Polaków dowiaduje się, że żyje z HIV, mimo że zaledwie 10% z nas wykonało test w kierunku zakażenia tym wirusem. O tym, jak przenosi się HIV i jak można się przed nim chronić wiemy stanowczo za mało. Dotyczy to zwłaszcza młodzieży, która jest na HIV najbardziej narażona. Dlatego Fundacja Edukacji Zdrowotnej Lepsze Jutro z Łodzi przygotowała serię animowanych filmów edukacyjnych pod wspólnym tytułem „Zbadaj się, kotku!”, adresowanych głównie do młodych ludzi. Kampania jest realizowana w ramach konkursu Pozytywnie Otwarci.

Historia głównego bohatera – eleganckiego kotka – zaczyna się od szalonego marca, chwili zapomnienia i uniesień. Potem przychodzi refleksja i spotkanie z konsultantką Punktu Konsultacyjno-Diagnostycznego (PKD). O tym, jak może ona przestraszonemu kotkowi pomóc, jak wygląda wizyta w PKD i test na HIV – dowiemy się z kolejnych filmów, które sukcesywnie będą pojawiać się na stronie projektu zbadajsiekotku.pl oraz w mediach społecznościowych, na przykład na profilu Facebook Fundacji. Do badań będą ponadto zachęcać plakaty, które w kwietniu zawisną na łódzkich uczelniach.

Celem akcji jest popularyzacja testowania w PKD. Adresy Punktów w całej Polsce można znaleźć na stronie leczhiv.pl oraz na portalu Krajowego Centrum ds. AIDS. W łódzkim PKD prowadzonym przez Fundację Edukacji Zdrowotnej Lepsze Jutro przy ulicy Piotrkowskiej 5, w 2021 roku udzielono 758 porad, choć możliwości Fundacji są większe. Najczęściej przychodzą osoby w wieku 20-29 lat. Zakażenie HIV wykryto w ubiegłym roku u 15 z nich. Wszystkie zostały skierowane na leczenie. Ilu jeszcze mieszkańców Łodzi żyje z HIV, ale nie ma tej świadomości? Zapewne wielu...

- Młodzi ludzie często nie wiedzą o istnieniu PKD i możliwości wykonania bezpłatnego, anonimowego testu na HIV. A nawet jeśli wiedzą, boją się wizyty, albo myślą, że im HIV się nie przydarzy. Dlatego bohater naszych filmów będzie w kolejnych odcinkach przełamywał swoje lęki, a przede wszystkim oswajał widzów z tematem, rozmową w PKD, testem, odbieraniem wyniku oraz – w razie potrzeby – leczeniem – mówi Kinga Stępniak z Fundacji Edukacji Zdrowotnej Lepsze Jutro, koordynatorka projektu. – Nasz kotek to bohater uniwersalny, z którym łatwo się utożsamić. Mamy nadzieję, że zachęci młodzież do badania się w kierunku HIV.

- Według NIZP PZH – PIB zakażenia HIV odnotowano w Polsce w okresie od 1 stycznia do 15 marca 2022 roku u 233 osób. Pomijając rok 2021, kiedy z powodu COVID-19 liczba osób testujących się spadła, oznacza to stały wzrost. W tym samym okresie w roku 2020 nowo wykrytych zakażeń było 224, w 2019 – 220, a w 2018 – 177. Od 2018 roku do dziś wzrost liczby zakażeń w pierwszych 10 tygodniach roku sięgnął więc 30 procent. Dlatego tak ważne są inicjatywy mające na celu profilaktykę i edukację, szczególnie skierowaną do młodzieży – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

Źródło: Fundacja Edukacji Zdrowotnej Lepsze Jutro

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Projekt „Fokus na Allure” w kampanii Peugeot E-3008
Agencja Leo Burnett Warszawa na zlecenie marki Peugeot zrealizowała projekt wokół kampanii wprowadzającej na rynek nowego elektrycznego SUV-a typu fastback „Next-Level” – Peugeot E-3008. Innowacyjny model promuje wirtualna galeria, prezentująca wynik współpracy marki Peugeot z wybitnymi fotografami.
Marka Tygryski stawia na multibranding
W poszukiwaniu jeszcze bardziej atrakcyjnych rozwiązań dla swoich Klientów, marka Tygryski specjalnie dla sieci sklepów Lidl przygotowała coś wyjątkowego! W ramach akcji multibrandingu razem z Grupą JuraPark, Tygryski o smaku toffi i miód malina pojawiły się na sklepowych półkach w nowych, większych opakowaniach. Lecz to nie wszystko… W...
Warszawski Maraton Fotograficzny. Ruszyły zapisy do 5. edycji
Kolejna odsłona Warszawskiego Maratonu Fotograficznego organizowanego przez Green Caffè Nero odbędzie się 14 września 2024 roku. Uczestnicy będą mieli do wykonania 8 zdjęć w 8 godzin, a tematykę tegorocznego konkursu poznają dopiero podczas startu. Wydarzenie skierowane jest do wszystkich pasjonatów fotografii – zarówno amatorów i debiutantów,...
FoodCare na dłużej z Betclic 1 Liga
Foodcare przedłuża współpracę z Betclic 1 Liga. W ramach współpracy piłkarze pierwszoligowych klubów będą korzystać z wody Ostromecko oraz napojów izotonicznych 4MOVE. Marki z portfolio firmy będą obecne na stadionach oraz w kanałach digitalowych rozgrywek.
IV Konferencja Olimp Marketplace: sekrety skutecznej sprzedaży online
Już 27 września w warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbędzie się IV edycja Konferencji Olimp Marketplace. To wydarzenie jest przeznaczone dla wszystkich, którzy chcą zwiększyć swoje wyniki sprzedażowe na Allegro, Amazon, eMAG, Kaufland, Pigu, Empik i 17 innych platformach.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764