Kompania Piwowarska we współpracy z Fundacją FASTYRGA już po raz trzeci przygotowała kalendarz ścienny dedykowany przyszłym mamom i kobietom karmiącym piersią. Wydawnictwo pod hasłem „Będę Mamą – nie piję”, przypominające o szkodliwości spożywania alkoholu w czasie ciąży, zostało rozdystrybuowane do 700 gabinetów ginekologicznych i szkół rodzenia w całej Polsce.
- Mimo działań edukacyjnych prowadzonych przez różne podmioty zdarza się, że kobiety w Polsce piją alkohol w okresie ciąży. Jak pokazują najnowsze dane, w naszym kraju występuje do 5 przypadków FAS, czyli Płodowego Zespołu Alkoholowego, na 1000 żywych urodzeń. Zatem dzieci z FAS rodzi się więcej niż dzieci z Zespołem Downa – tłumaczy Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. – A przecież FAS można całkowicie zapobiec – wystarczy tylko uświadomić przyszłym mamom, że w ciąży nie wolno spożywać żadnych, nawet najmniejszych, ilości alkoholu.
To już trzecia edycja kalendarza ściennego przygotowanego wspólnie przez Kompanię Piwowarską i Fundację FASTRYGA, zajmującą się problematyką FAS. Zarazem to kolejne działanie w ramach akcji „W ciąży nie piję alkoholu”, którą zapoczątkowało w 2011 r. umieszczenie na opakowaniach piw KP dobrowolnych znaków odpowiedzialnościowych. Od tego czasu firma stara się dotrzeć do jak największej rzeszy przyszłych matek z informacją na temat szkodliwości spożywania alkoholu podczas ciąży. Służy temu strona www.abcalkoholu.pl, fanpage na Facebooku, jak również materiały drukowane dystrybuowane w gabinetach ginekologicznych i szkołach rodzenia.
Poza działaniami własnymi Kompania Piwowarska podejmuje liczne inicjatywy we współpracy z partnerami zewnętrznymi. Są nimi m.in. wspomniana już Fundacja FASTRYGA oraz firmy Present-Service, właściciel portalu www.mamaklub.pl, i Pelargos, która prowadzi serwis dla rodziców www.niebieskiepudelko.pl. Wsparły one KP w organizacji konkursów w mediach społecznościowych i nowej odsłonie kampanii dotyczącej FAS pod hasłem „Będę Mamą – nie piję”, która przez cztery miesiące była prowadzona w centrach medycznych Medicover i Luxmed. Dzięki temu udało się zaangażować 50 tys. osób na rzecz przeciwdziałania konsumpcji alkoholu w ciąży i dotrzeć z przekazem na ten temat aż do 8 mln ludzi.
Dystrybucją kalendarza KP zamyka rok 2016, który był szczególny w historii działań odpowiedzialnościowych firmy skierowanych do kobiet w ciąży nie tylko ze względu na znakomite statystyki, ale także błyskotliwą kampanię „Bądź mądry”. Dziesięcioro znanych blogerów, wykorzystując swoją rozpoznawalność i autorytet, w serii zabawnych filmów promowało odpowiedzialną sprzedaż i konsumpcję alkoholu. Do mam – tych już karmiących swoje pociechy piersią, jak i tych dopiero oczekujących potomstwa – swoje przesłanie skierowały Natalia „Nishka” Tur, Malwina Bakalarz z Bakusiowo.pl i Marysia Górecka, autorka bloga Mamygadżety.pl. Spoty z ich udziałem zostały obejrzane ponad 130 tys. razy i zebrały mnóstwo pozytywnych komentarzy.
Wszystkie wymienione projekty są realizowane w ramach strategii CSR Kompanii Piwowarskiej „Postaw na piwo”, a konkretnie jednego ze źródeł wzrostu, na których się ona opiera – „Odpowiedzialne spożycie”.
Źródło: Kompania Piwowarska