logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

KP: Trzecia edycja kalendarza edukującego przyszłe mamy na temat FAS

  PR 27.12.2016, przeczytano 539 razy
ilustracjastrzałka

Kompania Piwowarska we współpracy z Fundacją FASTYRGA już po raz trzeci przygotowała kalendarz ścienny dedykowany przyszłym mamom i kobietom karmiącym piersią. Wydawnictwo pod hasłem „Będę Mamą – nie piję”, przypominające o szkodliwości spożywania alkoholu w czasie ciąży, zostało rozdystrybuowane do 700 gabinetów ginekologicznych i szkół rodzenia w całej Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kp%3A-trzecia-edycja-kalendarza-edukujacego-przyszle-mamy-na-temat-fas,30950,artykul.html

- Mimo działań edukacyjnych prowadzonych przez różne podmioty zdarza się, że kobiety w Polsce piją alkohol w okresie ciąży. Jak pokazują najnowsze dane, w naszym kraju występuje do 5 przypadków FAS, czyli Płodowego Zespołu Alkoholowego, na 1000 żywych urodzeń. Zatem dzieci z FAS rodzi się więcej niż dzieci z Zespołem Downa – tłumaczy Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. – A przecież FAS można całkowicie zapobiec – wystarczy tylko uświadomić przyszłym mamom, że w ciąży nie wolno spożywać żadnych, nawet najmniejszych, ilości alkoholu.

To już trzecia edycja kalendarza ściennego przygotowanego wspólnie przez Kompanię Piwowarską i Fundację FASTRYGA, zajmującą się problematyką FAS. Zarazem to kolejne działanie w ramach akcji „W ciąży nie piję alkoholu”, którą zapoczątkowało w 2011 r. umieszczenie na opakowaniach piw KP dobrowolnych znaków odpowiedzialnościowych. Od tego czasu firma stara się dotrzeć do jak największej rzeszy przyszłych matek z informacją na temat szkodliwości spożywania alkoholu  podczas ciąży. Służy temu strona www.abcalkoholu.pl, fanpage na Facebooku, jak również materiały drukowane dystrybuowane w gabinetach ginekologicznych i szkołach rodzenia.

Poza działaniami własnymi Kompania Piwowarska podejmuje liczne inicjatywy we współpracy z partnerami zewnętrznymi. Są nimi m.in. wspomniana już Fundacja FASTRYGA oraz firmy Present-Service, właściciel portalu www.mamaklub.pl, i Pelargos, która prowadzi serwis dla rodziców www.niebieskiepudelko.pl. Wsparły one KP w organizacji konkursów w mediach społecznościowych i nowej odsłonie kampanii dotyczącej FAS pod hasłem „Będę Mamą – nie piję”, która przez cztery miesiące była prowadzona w centrach medycznych Medicover i Luxmed. Dzięki temu udało się zaangażować 50 tys. osób na rzecz przeciwdziałania konsumpcji alkoholu w ciąży i dotrzeć z przekazem na ten temat aż do 8 mln ludzi.

Dystrybucją kalendarza KP zamyka rok 2016, który był szczególny w historii działań odpowiedzialnościowych firmy skierowanych do kobiet w ciąży nie tylko ze względu na znakomite statystyki, ale także błyskotliwą kampanię „Bądź mądry”. Dziesięcioro znanych blogerów, wykorzystując swoją rozpoznawalność i autorytet, w serii zabawnych filmów promowało odpowiedzialną sprzedaż i konsumpcję alkoholu. Do mam – tych już karmiących swoje pociechy piersią, jak i tych dopiero oczekujących potomstwa – swoje przesłanie skierowały Natalia „Nishka” Tur, Malwina Bakalarz z Bakusiowo.pl i Marysia Górecka, autorka bloga Mamygadżety.pl. Spoty z ich udziałem zostały obejrzane ponad 130 tys. razy i zebrały mnóstwo pozytywnych komentarzy.

Wszystkie wymienione projekty są realizowane w ramach strategii CSR Kompanii Piwowarskiej „Postaw na piwo”, a konkretnie jednego ze źródeł wzrostu, na których się ona opiera – „Odpowiedzialne spożycie”.

Źródło: Kompania Piwowarska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764