logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kraków: wystawa fotografii KSA wspiera walkę z depresją

  PR 30.03.2024, przeczytano 254 razy
ilustracja

Od kilku dni w Krakowie trwa poświęcona modzie, sztuce i fotografii wystawa „emocJA”. Połączyła ona talent ponad 50 osób, związanych głównie z Krakowskimi Szkołami Artystycznymi, Fundacją Z Wyboru oraz Leonardo Hotels. Wśród nich znalazło się 10 niezwykłych modeli, 10 fotografów i 10 projektantów mody. Wszystkiemu przyświeca charytatywny cel, a jest nim walka z depresją.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/krakow%3A-wystawa-fotografii-ksa-wspiera-walke-z-depresja,403669,artykul.html

Sztuka w parze z biznesem – Kraków przeciwko depresji

– Projekt „emocJA” to wspaniała przygoda, w której spotykają się dwa światy – świat biznesu ze światem sztuki – podkreśla Jerzy Gaweł, Dyrektor Krakowskich Szkół Artystycznych.

Wystawa, która powstała w ramach organizowanego przez KSA Cracow Fashion Week, jest dostępna dla szerokiej publiczności w hotelu Leonardo Boutique Kraków City Center, przy ul. Wygoda 8. Każda z 10 fotografii powstała w ramach osobnej sesji zdjęciowej, do której artyści zaprosili osoby ściśle związane z Krakowem - ludzi sztuki, kultury i biznesu różnych branż. Jako modele wystąpili: Paula Fanderowska, Aneta Pondo, Andrzej Popiel, Adrianna Palka, Marta Polak, Edyta Kłak, Przemysław Berendt, Krzysztof Paradowski, Mateusz Jurczyk oraz w imieniu Leonardo Hotels, inicjatorka projektu - Iwona Furtek. Żadna z tych osób nie jest profesjonalnym modelem czy modelką, a ich zaangażowanie bezpośrednio wiąże się z celem charytatywnym.

– Niesamowite, jak wielką wrażliwość mają artyści, fotografowie oraz wszystkie osoby zaangażowane w projekt. Każdy z nas zrobił wszystko, by zaznaczyć jego niezwykle wartościowy przekaz. Cel akcji jest bardzo ważny – działam w branży zdrowotnej, spotykam osoby dotknięte depresją i wiem jak istotne jest, aby uwrażliwiać ludzi na różne aspekty tego problemu – mówi Adrianna Palka , trenerka personalna, która wzięła udział w akcji jako jedna z modelek.

– Wzięliśmy sobie do serca przewodni motyw tego projektu, czyli ludzkie emocje. Mogą być one pozytywne lub negatywne, ale w tej rozpędzonej rzeczywistości, w której żyjemy, w skrajnych przypadkach mogą przyczynić się do wystąpienia depresji. Bohaterowie sesji mieli świadomość tego, jak ważnej problematyce poświęcona jest ta inicjatywa. I wydarzyło się coś fantastycznego: nieprofesjonalni modele odważyli się ukazać swoje wnętrze, wrażliwość i to, jaka emocja towarzyszy ich refleksji nad tak trudnym i aktualnym tematem – podsumowuje jeden z modeli – Andrzej Popiel, aktor teatralny i filmowy.

„emocJA”, czyli ludzkie uczucia w centrum uwagi

Wystawa „emocJA” to wsparcie Projektu The Presja, za którym stoi Fundacja Z Wyboru. W dbałości o ludzkie emocje organizatorzy i uczestnicy akcji zwracają uwagę na kwestię zdrowia psychicznego i ludzkich emocji ukrytych przed światem.

– Depresja jest zaburzeniem, które można rozpoznać po pojawieniu się tak zwanych „ 3 bez”: bezradności, bezsilności i beznadziei. Kreatywność i twórczość to w pewnym sensie postawa odwrotna do 3 depresyjnych „ bez”. Sama sztuka także może mieć aspekt terapeutyczny, gdyż człowiek może realnie wpływać na rzeczywistość, właśnie poprzez proces twórczy. Koszt bezpłatnych miesięcznych konsultacji i terapii to kwota 5 tys. zł i właśnie tyle chcemy zebrać w ramach wystawy „ emocJA” – mówi Wojciech Wychowaniec , Wiceprezes Fundacji Z Wyboru. W zbiórce można uczestniczyć na: https://zrzutka.pl/xk4cb6.

Fotografia i moda – sztuka niejedno ma imię

Zdjęcia prezentowane w ramach wystawy zostały wykonane przez niezwykle utalentowanych absolwentów i fotografów związanych ze Szkołą Kreatywnej Fotografii (KSA). Każdy z nich posiada swój własny unikatowy, niepowtarzalny styl, który nadaje indywidualnego charakteru zdjęciom. To także oni wybrali finalnie zaprezentowane zdjęcia.

Za obiektywem stanęli: Stella Debreova, Piotr Kuliga, Monika Krzyżowska, Iwona Wincławska, Martyna Reidych, Anna Siembab, Nargiz Gasimli, Anna Machaj, Karolina Gołba, Szymon Terliński.

Zaproszeni do sesji modele zostali sfotografowani przez nich we wnętrzach hoteli Leonardo Boutique oraz w strojach zaprojektowanych przez absolwentów Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru. Projektanci strojów to: Artur Ryba, Aneta Łącka, Sabina Rajchel, Magdalena Wilk-Dryło, Patrycja Segedyn, Aleksandra Szcząchor, Maciej Nodzeński, Laura Filip, Łukasz Kubiński i Anna Nowak-Curyło.

– Chcielibyśmy podziękować Dyrekcji Krakowskich Szkół Artystycznych, Joannie i Jerzemu Gawłom, że podczas tegorocznego Cracow Fashion Week 2024 tak szeroko otworzyli dla nas drzwi świata sztuki, mody i fotografii – komentuje Magdalena Młynarczyk , Cluster Poland Director of Sales and Marketing, Leonardo Hotels Polska.

Źródło: Leonardo Hotels Central Europe

Dodatkowe informacje:

Wystawa „ emocJA ”, zrealizowana w ramach Cracow Fashion Week 2024, będzie prezentowana jeszcze przez kilka miesięcy. Zdjęcia można oglądać codziennie w Leonardo Boutique Kraków City Center, przy ul. Wygoda 8 w Krakowie. Zdjęcia w wersji elektronicznej będą prezentowane na IG: @leonardoboutique_citycenter

Zbiórka środków na rzecz walki z depresją dostępna tutaj: https://zrzutka.pl/xk4cb6

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Shakira nową ambasadorką Ipanema
Kolumbijska artystka i bizneswoman, Shakira, została nową ambasadorką brazylijskiej marki obuwia Ipanema i twarzą wyjątkowej kampanii kolekcji Ipanema Sempre Nova.
Niższe ceny w Carrefour - marka Tex w kampanii wizerunkowej
Carrefour Polska ruszył z ogólnopolską kampanią promującą TEX. Marka ta zaprojektowana we Francji, od wielu lat dostępna jest w tej sieci na wyłączność. Dzięki wysokiej jakości odzieży, obuwia i dodatków oferowanych w konkurencyjnych cenach, zyskuje ona coraz więcej klientów na polskim rynku. W ramach wiosennej kampanii, produkty TEX oferowane są, m.in. w...
Puma rusza z kampanią, która stawia na szybkość
PUMA rozpoczęła pierwszą od 10 lat ogólnoświatową kampanię „FOREVER. FASTER. - See The Game Like We Do”. Nowe działania zapraszają profesjonalnych, jak i amatorskich sportowców do postrzegania rozgrywki w sposób, w jaki robi to PUMA.
Carrefour włącza się w kampanię społeczną UOKiK
Carrefour Polska dołącza do ogólnopolskiej kampanii Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów “Inwestujesz? Daj sobie czas. Sprawdzaj, czytaj, pytaj!”. Informacje na temat akcji, której celem jest ostrzeżenie Polaków przed fałszywymi inwestycjami, pojawią się we wszystkich hiper- i supermarketach Carrefour w Polsce, a także w mediach...
Labelomat - projektowanie etykiet online
W dzisiejszym świecie, gdzie pierwsze wrażenie odgrywa ważną rolę, etykiety stanowią nieodłączną część produktów. Odpowiednio zaprojektowane etykiety nie tylko przyciągają uwagę, ale także przekazują istotne informacje o produkcie.Wychodząc naprzeciw potrzebom współczesnych projektantów i przedsiębiorców, powstało innowacyjny narzędzie o nazwie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764