logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Kraków likwiduje płoty i porządkuje reklamy

   10.05.2016, przeczytano 1395 razy
ilustracjastrzałka
fot. Dominik Tola/freeimages.com

Władze Krakowa zamierzają uporządkować przestrzeń w całym mieście za pomocą tzw. ustawy krajobrazowej. W tym celu opracowały propozycję przepisów lokalnych, które określą zasady umieszczania reklam i obiektów małej architektury oraz zabronią grodzenia osiedli.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uchwaly-krajobrazowe---stan-prac%3A-krakow-likwiduje-ploty-i-porzadkuje-reklamy,28494,artykul.html

Jak podkreślił w poniedziałek prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, Kraków jako pierwsza duża aglomeracja w Polsce chce takie przepisy wprowadzić na terenie całego miasta. W poniedziałek rozpoczęły się konsultacje społeczne koncepcji uchwały Rady Miasta Krakowa w tej sprawie. „Bardzo zależy nam, aby w konsultacjach wzięło udział jak najwięcej mieszkańców. Chcemy wsłuchać się w ich opinie i na tej podstawie opracować uchwałę krajobrazową, która uporządkuje przestrzeń całego naszego miasta" - zaznaczył Majchrowski.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem, konsultacje potrwają do 12 czerwca. Potem nastąpią uzgodnienia, po których - we wrześniu - projekt uchwały zostanie wyłożony do publicznego wglądu. Miejscy radni mogliby się zająć dokumentem w grudniu tego roku, tak aby rok 2017 był rokiem przejściowym dla nowych przepisów. „Jest duża szansa, że w 2018 roku zobaczymy już nowe miasto" - oceniła zastępca prezydenta ds. rozwoju miasta Elżbieta Koterba.

Nowe przepisy mają regulować zasady umieszczania w przestrzeni miejskiej obiektów małej architektury, reklam i ogrodzeń.

W obszarze małej architektury ma zostać wyznaczonych pięć stref, dla których będą określone szczegółowe zasady zagospodarowania, w tym formy i rodzaje tego typu obiektów, dopuszczalne materiały, kolorystyka oraz podstawowe parametry.

Zasady sytuowania reklam i szyldów mają być jednolite dla wszystkich podmiotów gospodarczych. Planowane jest wyznaczenie czterech stref krajobrazowych, a także uporządkowanie ulic wlotowych i głównych arterii miasta. Z Krakowa mają zniknąć reklamy siatkowe, a także ograniczone będzie zaklejanie witryn.

Kraków chce promować wśród swoich mieszkańców ideę osiedli otwartych, dlatego miejskie przepisy mają zabronić grodzenia budynków i osiedli wielorodzinnych. Grodzone nie będą mogły być też tereny zielone. Według nowych przepisów płoty dzielące osiedla mają zniknąć do 1 stycznia 2021 r. W strefie, gdzie występuje zabudowa jednorodzinna wysokość ogrodzeń prywatnych nieruchomości na granicy z przestrzeniami publicznymi nie będzie mogła przekroczyć 1,8 m.

mp/Kurier PAP

Źródło: Kurier PAP

www.kurier.pap.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Znaczy się chce promować ideę czy przepisami ZMUSZAĆ do osiedli otwartych?

avatar użytkownika
,

Zadaj to pytanie władzom Krakowa w ramach konsultacji społecznych.  

,

Takie pytania powinien zadawać publikator.


Ten rozumny, nie ten który robi tylko kopiuj/wklej.
  

avatar użytkownika
,

Nie widzimy żadnego powodu aby roztrząsać ten temat - informacja jest w poruszonym przez Ciebie zakresie precyzyjna i oczywista. Pojęcie promocji takich czy innych postaw lub zachowań społecznych nie stoi w żadnej sprzeczności z użyciem instrumentów prawno-regulacyjnych. Przeciwnie - ten składnik jest oczywistym elementem strategii promocji rozmaitych celów społecznych, używa się go np. gdy mowa o promocji zdrowego trybu życia. W tym wypadku także mamy całą paletę prawnych regulacji i ograniczeń zaliczanych do "promocji zdrowia". Niestety nie masz pojęcia o czym, piszesz - stąd Twoje wątpliwości.  

Najnowsze w tym dziale

Negatywne nastroje wśród polskich przedsiębiorców
Polscy przedsiębiorcy od miesięcy funkcjonują w niekorzystnym otoczeniu rynkowym i w warunkach dużej niepewności. To zaś przekłada się na negatywne nastroje i mniejszą skłonność do inwestycji. Z uwagi na planowane podwyżki płacy minimalnej w nadchodzących miesiącach polskie firmy czekają dodatkowe wyzwania związane ze wzrostem kosztów pracowniczych. – Poza tym...
Komentarze analityków o aktualnej sytuacji PLN
Polski złoty w ostatnich dniach jest w centrum burzowego tańca, co zauważyć można na wykresach względem najważniejszych walut świata. Eksperci wskazują, że PLN znalazł się w trudnej sytuacji z powodu kilku niekorzystnych czynników, które wywierają presję na jego wartość. Dlaczego złoty stracił na wartości i co to oznacza dla polskiej gospodarki? W tym artykule eksperci...
Branżowy Barometr EFL na III kwartał 2023 Firmy produkcyjne wstrzymują inwestycje
Nastroje firm produkcyjnych od końca 2021 roku, kiedy ostatni raz przekroczyły próg ograniczonego rozwoju 50 pkt., pozostają bez zmian. Subindeks Barometru EFL dla sektora produkcyjnego na III kwartał tego roku wyniósł 48,1 pkt. i jest o 0,3 pkt. niższy niż trzy miesiące wcześniej. Na główny wskaźnik wpłynęły przede wszystkim pesymistyczne opinie dotyczące...
Informujemy, że następstwie odwołania IAB Europe od decyzji belgijskiego organu ochrony danych (APD) o zatwierdzeniu planu działania dot. TCF, belgijski Sąd Gospodarczy wydał orzeczenie tymczasowe i zawiesił ocenę decyzji zatwierdzającej w oczekiwaniu na odpowiedzi Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE).
W ślad za Chatgpt w powstają kolejne narzędzia oparte na AI
Rola sztucznej inteligencji generatywnej będzie wzrastać wraz z poprawą stopnia wiarygodności udzielanych przez nią odpowiedzi – twierdzą eksperci branży. Producenci ChatGPT i innych podobnych narzędzi zapowiadają walkę z halucynowaniem i konfabulacjami, by systemy popełniały jak najmniej błędów. W przyszłości narzędzia te staną się niezbędne w wielu branżach, również...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764