logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Krakowska agencja kreatywna wprowadza urlop menstruacyjny

  PR 13.01.2022, przeczytano 242 razy

Płatny urlop menstruacyjny wszedł w życie w More Bananas z początkiem 2022 roku. Skorzystanie z niego nie wymaga żadnych formalności, wystarczy zgłosić nieobecność tego samego dnia rano. W agencji powstał odrębny regulamin, udostępniony wszystkim zatrudnionym. Co miesiąc każdej osobie menstruującej przysługuje jeden dzień wolny od pracy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/krakowska-agencja-kreatywna-wprowadza-urlop-menstruacyjny,394369,artykul.html

Wprowadzenie wolnego z powodu trudnego okresu poprzedziło głosowanie wszystkich zatrudnionych w krakowskiej agencji. Nikt nie zgłaszał zastrzeżeń.

- Ta inicjatywa ma służyć skorzystaniu z dnia wolnego w okresie wzmożonego bólu i niedogodności związanych z menstruacją, bez utraty dnia urlopu wypoczynkowego. Sam temat normalizacji okresu, jak i wsparcie osób menstruujących są mi niezwykle bliskie. Cieszę się, że udało się wprowadzić nam coś takiego w agencji, co jak się okazuje, aby było prawnie poprawne, nie jest wcale takie proste.  W More Bananas urlopu menstruacyjnego w wymiarze 1 dnia w każdym miesiącu, jak każdego innego, udziela bezpośredni przełożony. Nie ma ekwiwalentu za niewykorzystanie. Co ważne - nie przechodzi on na kolejny miesiąc. Wymiar dla osoby zatrudnionej w niepełnym wymiarze czasu pracy ustala się proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy - mówi Ania Ledwoń-Blacha, creative owner w More Bananas.

Urlopy menstruacyjne nie są niczym nowym. W Japonii są udzielane od 75 lat i są zapisane w tamtejszym prawie pracy, ale podobno w rzeczywistości działają tylko na papierze. Od niedawna są wdrażane w prywatnych firmach na całym świecie i cieszą się rosnącą popularnością.

Źródło: More Bananas

www.morebananas.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764