logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Krakowski koszmarek do księgi Guinnessa?

   05.07.2002, przeczytano 1206 razy

Wieżowiec NOT - niedokończona inwestycja epoki realnego socjalizmu - zdążył już wrosnąć w pejzaż Krakowa niemal tak trwale jak wieże Kościoła Mariackiego. Blisko dwudziesto-piętrowy, rdzewiejący żelbetowy szkielet cieszy się znakomitą widocznością z powodu swej wysokości i usytuowania w pobliżu centrum miasta. Krakowski dodatek Gazety Wyborczej donosi o nowym pomyśle zasłonięcia go reklamami wydrukowanymi na siatce winylowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/krakowski-koszmarek-do-ksiegi-guinnessa,1078,artykul.html

Autorem pomysłu jest Marcin Malicki z firmy reklamowej Studio M. Jak dowiadujemy się z artykułu, władze spółki Centrum Kongresowo-Wystawiennicze zarządzającej terenem, na którym stoi wieżowiec, pomysł przywitały entuzjastycznie. Koszty pokrycia reklamą jednej tylko, 1500-metrowej ściany, oszacowano na 250 tys. zł, w co wchodzi sporządzenie wydruku oraz utrzymanie i konserwacja przez okres roku. Stąd obawy o możliwość znalezienia reklamodawcy. Na razie zainteresowanie projektem zgłosiła jedynie redakcja Księgi Rekordów Guinnessa...

Koszty nie są chyba jednak jedynym problemem, który muszą wziąć pod uwagę reklamodawcy. W swojej wypowiedzi dla Gazety, główny plastyk Krakowa - Jacek Stokłosa - zastanawia się czy aby reklama będzie wyglądała lepiej niż szkielet. Dla potencjalnych reklamodawców jest prawdopodobnie jasne, że takie pytania będą sobie w nieskończoność zadawać również mieszkańcy Krakowa, a reklama może łatwo przynieść efekty odwrotne do spodziewanych. Dowodów na to dostarczają kolejne dyskusje i protesty, wybuchające z powodu umieszczania reklam wielkoformatowych na zabytkowych obiektach w centrum - jak choćby zawieszenie jakiś czas temu olbrzymich bannerów firmy Buderus na ścianach Wawelu. Rzeczywiście trudno się nie zdziwić, dlaczego turystów mających nadzieję na spotkanie z wyjątkową atmosferą zabytkowego miasta, witają tutaj przede wszystkim wielkoformatowe wizerunki golarek i lodów (nie pochodzących bynajmniej ze starych, krakowskich cukierni). Czy budynek NOT-u okaże się po raz drugi w historii nietrafioną inwestycją - tym razem epoki kapitalizmu? Ciekawe czy znajdą się chętni, aby to sprawdzić.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764