logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kreatywność, a biznes – konferencja ,,Styl to komfort''

  PR 16.09.2016, przeczytano 620 razy

Wcielanie innowacyjnych pomysłów w życie to proces wymagający czasu i doświadczenia. Jak najprościej pogodzić ze sobą dwie tak różne materie jak biznes i kreatywność w projektowaniu? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań usłyszymy już 21 września, podczas konferencji ,,Styl to komfort’', która odbędzie się w Centrum Promocji Mody przy Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kreatywnosc%2C-a-biznes-%E2%80%93-konferencja-%2C%2Cstyl-to-komfort--,29932,artykul.html

Miejsce konferencji jest nieprzypadkowe. Województwo Łódzkie za swój wyróżnik wybrało bowiem ideę design thinking, która stała się podstawą wdrażanej od 2013 r. strategii promocji marki „Łódzkie promuje”. Design thinking to w skrócie kompromis pomiędzy biznesem, a sztuką. To szukanie sposobu na wdrażanie swoich, niekiedy wydawałoby się, całkowicie oderwanych od rzeczywistości, projektów w życie. Definicja problemu oraz wnikliwa analiza rynku i potrzeb klienta jest w tym procesie niezwykle ważna. Po tym etapie przychodzi czas na generowanie pomysłów. Badaniami nad prototypami zajmują się zwykle zespoły ekspertów, co pozwala na obserwacje danego tematu na różnych płaszczyznach i z różnych perspektyw. Podczas panelu, dowiemy się, czy i jak można wykorzystać narzędzia design thinking w architekturze.

O komforcie w realizowanych projektach architektonicznych opowie, w dalszej części spotkania, ceniony architekt Robert Konieczny, absolwent Politechniki Śląskiej, właściciel biura KWK Promes. Słynie ze śmiałych, nowatorskich rozwiązań. Ośmiokrotnie nominowany do Europejskiej Nagrody Fundacji Miesa van der Rohe. Jego projekt Domu Atrialnego otrzymał tytuł House of the Year 2006, a według World Architecture News jest to najlepszy dom mieszkalny na świecie.

Temat design thinkingu w modzie i we wzornictwie rozwinie z kolei znany duet polskich projektantów, Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski. Od 16 lat dbają o wygląd najbardziej znanych nazwisk z rodzimego show biznesu. Ich debiutancka kolekcja, zainspirowana Marią Callas, została doceniona przez miesięcznik ‘Elle’ i Paprocki&Brzozowski zostali mianowani Projektantami Roku. W późniejszych latach otrzymali m. in. Honorową Złotą Nitkę oraz Osobowość w Modzie i Sztuce. Obaj są absolwentami łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych, Marcin skończył Wydział Grafiki, natomiast Mariusz Projektowanie Ubioru. W tym roku projektanci stworzyli również 3 linie produktowe dla marki Urzędowski: Pure, Glamour oraz Love, które wyróżniają się niezwykle oryginalnym i przemyślanym designem.

W roli ekspertów wystąpią również prof. zw. Małgorzata Siwek oraz Henryk Stawicki. Artystka studiowała na Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi (obecnie ASP im. Władysława Strzemińskego) na Wydziale Włókienniczym. Zaraz po obronie w 1987 r. związała się z uczelnią w roli pracownika dydaktycznego Wydziału Wzornictwa i Architektury Wnętrz. Aktualnie jest kierownikiem Katedry Architektury Wnętrz oraz prowadzi własną Pracownię Projektowania Przestrzeni Wystawienniczych.

Henryk Stawicki zajmuje się pomocą organizacjom w tworzeniu strategii usług, brandów i produktów w oparciu o design. Prowadził m.in. Łódzką Federację NGO oraz tworzył projekty dla Łódź Design Festiwal, czy Design Centrum Kielce. Kształcił się na prestiżowej Parsons School od Design. Teraz sam przekazuje wiedzę studentom poznańskiej School of Form.

Konferencję zakończy panel dyskusyjny, podczas którego prelegenci skonfrontują swoje opinie na temat definicji design thinking w różnych dziedzinach.

Wydarzenie odbędzie się pod patronatem magazynu Architektura & Biznes, a jego organizatorami są Marka Urzędowski, Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, Centrum Promocji Mody.

Źródło: Urzędowski

Dodatkowe informacje:

Konferencja dla architektów - Styl to komfort

Termin: 21 września 2016 r

Miejsce: Centrum Promocji Mody przy Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, ul. Wojska Polskiego 121, 91-726 Łódź

Godz.: 11.00-17.00

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bolton Polska wybiera agencję Streetcom
BOLTON Polska rozwija współpracę z agencją Streetcom od 2 lat i teraz ponownie wybrała ją do realizacji kampanii Influencer marketingowych dla swoich brandów. Streetcom odpowiada za działania przede wszystkim dla marek Rio Mare i Meglio.
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) po raz trzeci z rzędu wygrała przetarg na kompleksową obsługę mediową FoodCare. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej w maju 2022 roku.
PR Hub oraz Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk nawiązały współpracę pod kątem obsługi PR naukowego projektu badawczego podejmującego tematykę kulturowo wrażliwych miar rozwoju społecznego i dobrostanu społecznego. Projekt realizowany jest w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki w programie GRIEG.
More Bananas i Semcore partnerami biznesowymi
Agencje More Bananas i firma Semcore zostały partnerami biznesowymi. Mają wspólnie prowadzić i realizować działania marketingowe dla polskich i zagranicznych marek.
Julia Żugaj i konkurs na parówkowe śniadanie w kampanii Tarczyński
Marka Tarczyński wystartowała z nową akcją konkursową, w której zachęca do podzielenia się swoimi kreatywnymi przepisami na śniadanie z wykorzystaniem parówek z linii Tarczyński Naturalnie. To nie tylko okazja do dobrej zabawy w kuchni, ale również szansa na wygranie niepowtarzalnych nagród. Autor przepisu, który podbije serce Julii Żugaj,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764