logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kręci Nas Recykling - Oponeo.pl podsumowuje kampanię

  PR 26.04.2024, przeczytano 271 razy
ilustracjastrzałka

W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania terenów zielonych. Objęły one parki, lasy, a nawet rzeki. Sprzątane były zalegające odpady, w tym także porzucone stare opony. W działania zaangażowało się niemal 3000 wolontariuszy, dzięki którym możemy żyć w czystszym i zdrowszym otoczeniu. W projekcie uczestniczyli także kierowcy, którzy przy okazji wiosennej wymiany opon na nowe mogli pozostawić zużyte ogumienie w serwisach biorących udział w akcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kreci-nas-recykling---oponeo.pl-podsumowuje-kampanie,404024,artykul.html

- Chcemy podziękować lokalnym społecznościom za ich niesamowite zaangażowanie, dlatego Oponeo.pl przekaże nowe opony do karetek lub pojazdów ochotniczych straży pożarnych w 10 gminach. O tym, gdzie one trafią, zadecydowała liczba odpadów zebranych podczas akcji sprzątania. Koordynatorzy i uczestnicy najskuteczniejszych akcji wskażą placówki, które otrzymają wsparcie – mówi Iza Maciejko-Osmańska, koordynatorka kampanii.

Nowe życie zebranych opon

Firma Oponeo.pl zobowiązała się, że za każde 4 opony zebrane w czasie trwania kampanii posadzi 1 drzewo. Obietnica ta zostanie wypełniona jesienią – wówczas 4739 sadzonek stworzy nowy fragment lasu. Będzie to ukoronowanie wspólnego sukcesu wszystkich uczestników Kręci Nas Recykling.

Zebrane opony zyskają nowe życie nie tylko dzięki symbolicznym drzewom. Partner strategiczny kampanii – Grupa Recykl S.A. – przetworzy ich część na granulat gumowy. Następnie ten trafi do firmy REKOPLAST Kompozyt, gdzie zostanie wykorzystany do produkcji mat sportowych, które będzie można w przyszłości ponownie przetworzyć. Warto wiedzieć, że z 10 tysięcy opon oddanych do recyklingu można uzyskać 70 ton granulatu gumowego, co wystarcza do produkcji aż 6 tysięcy m2 mat sportowych.

Zmieniamy otoczenie na lepsze

Kręci Nas Recykling to kampania zainicjowana przez Oponeo.pl oraz ekologa Dominika Dobrowolskiego. Jej celem jest zwiększanie świadomości Polek i Polaków o tym, jak istotna jest prawidłowa utylizacja opon. W tym roku odbyła się jej trzecia edycja.

Na co dzień opony zwiększają bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu, a kiedy ulegną zużyciu, mogą zostać ponownie wykorzystane. Odzyskuje się z nich stal, tekstylia oraz granulat gumowy, z których produkowane są przedmioty codziennego użytku. Natomiast opony porzucane w parkach, lasach i akwenach, czy nawet te składowane na podwórkach, z biegiem lat zaczynają negatywnie oddziaływać na otoczenie.

Mikroplastiki uwalniające się podczas powolnego rozkładu opon mogą stanowić poważne zagrożenie dla środowiska oraz żyjących w nim organizmów. Dlatego warto przekazywać stare i zużyte ogumienie do prawidłowej utylizacji, choćby do lokalnych PSZOK-ów – mówi Iza Maciejko-Osmańska.

Źródło: Oponeo.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Oclean X-Ultra jako HyperGram: hologramy na Dworcu Centralnym
Oclean, producent zaawansowanych technologicznie urządzeń do domowej higieny jamy ustnej, hologramowo wyświetlił najnowszy model szczoteczki Oclean X Ultra w ramach doświadczenia HyperGram. To pierwsze tego typu działanie w Polsce, które odbiorcy obejrzą na Dworcu Centralnym w Warszawie i centrum handlowym Westfield Arkadia.
Public Dialog rozpoczyna współpracę z AirHelp
Agencja Public Dialog rozpoczęła w czerwcu długofalową współpracę z AirHelp, firmy z branży tech travel, jednym największych ambasadorów praw pasażerów lotniczych na świecie. W ramach podpisanej umowy agencja zajmie się doradztwem w obszarze komunikacji korporacyjnej oraz employer brandingu.
Kaufland rusza z kampanią na EURO 2024
Emocje związane z rozgrywkami EURO 2024 w piłce nożnej ogarnęły miliony fanów tego sportu. Kibicować można na różne sposoby – swoją akcję rozpoczyna właśnie Kaufland, pod hasłem „Zostań mistrzem oszczędzania w Kauflandzie”. Za każdego gola strzelonego przez reprezentację Polski sieć nagrodzi uczestników programu lojalnościowego Kaufland...
Samsung: ekspozycja telewizorów The Frame na targach Art Basel
Na odbywających się właśnie targach Art Basel w Bazylei firma Samsung, jako pierwszy oficjalny partner wystawy, zaprezentowała najnowszą linię unikatowych telewizorów The Frame. Tegoroczne wydarzenie odbywa się w dniach 13-16 czerwca w centrum wystawienniczym Messe Basel w Szwajcarii.
Wielki sport, wielkie dylematy
Rok 2024 obfituje w wiele wydarzeń sportowych, w tym jedne z największych – Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej oraz Letnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu, które skupiają na sobie uwagę zarówno milionów fanów sportu, jak i wielu branż szukających w nich miejsca dla siebie. Tak wielkim imprezom towarzyszą także dylematy moralne – czy na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764