logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Kredą po tablicy, czyli komunikacja na potykaczu

  PR 18.01.2017, przeczytano 11542 razy
ilustracjastrzałka

"Nie mamy wi-fi. Porozmawiajcie ze sobą" to hasło z potykaczy i tablic kredowych obiegło już cały świat. W Polsce wiele emocji wzbudził potykacz jednej z zielonogórskich kawiarni z napisem "Zaproś go na kawę, zanim inna zaprosi go na lody". Równie mocno zadziałało hasło wypisane przed wejściem do wrocławskiej księgarni: "Klauzula sumienia nie pozwala nam na sprzedawanie słabej literatury”. Potykacze nie są nowym rozwiązaniem, ale odrobina kreatywności w połączeniu z siłą social mediów, sprawiają, że ten sposób komunikacji zyskuje nowy wymiar.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kreda-po-tablicy%2C-czyli-komunikacja-na-potykaczu,31128,artykul.html

Trudno sobie dziś wyobrazić chodniki, deptaki, place czy hole galerii handlowych bez potykaczy. Ustawiane są one przed sklepami, restauracjami, hotelami, salonami fryzjerskimi i kosmetycznymi czy nawet teatrami, kinami, bibliotekami i muzeami. Można by nawet zaryzykować stwierdzenie, że dzięki popularności potykaczy, w ostatnich latach wykształciła się zupełnie nowa forma reklamy outdoorowej z właściwym tylko sobie sposobem komunikowania się z klientem.


Skąd się wzięły potykacze?

- Klienci szybko przestają zwracać uwagę na to co niezmienne czy powtarzalne. Z roku na rok też stają się coraz bardziej uodpornieni na tradycyjne formy reklamy. W obecnym czasie, aby klient coś zauważył musi się o to niemalże potknąć. Ustawiane na ciągach pieszej komunikacji tablice informacyjne spełniają właśnie takie zadanie. Stąd też wzięła się ich najbardziej popularna nazwa - potykacze. – mówi Waldemar Bałaban, właściciel sklepu internetowego WALBA.eu zajmującego się dystrybucją potykaczy.

Dlaczego hasła na potykaczach działają?

Główną zaletą informacji zamieszczanych na potykaczach kredowych jest możliwość łatwej, szybkiej i taniej jej zmiany. Dzięki temu można na bieżąco reagować na to co się wokół dzieje i zawsze mieć aktualną ofertę, nawet jeśli ona zmienia się kilka razy w ciągu dnia. Można również odnieść się do mających miejsce wydarzeń (np. święta, okazje, mecze, premiera filmowa) czy nawet pogody. Trafione hasło będzie nie tylko zwracać uwagę, ale zostanie zapamiętane czy nawet powtórzone.

Zdaniem Darka Zamda z kawiarni Kopalnia Kawy z Gliwic - Dobrze wypisany potykacz potrafi „zaprosić” większą ilość klientów niż niejedna płatna reklama. Dlatego często odchodzimy od przekazywania na nim suchych informacji i staramy się w zabawny sposób zwrócić uwagę przechodnia. Nie raz klient z uśmiechem składał swoje zamówienie zaczynając słowami właśnie z potykacza: „ja bym chciał tą "wystrzałową" kawę”.

Ale potykacz ma szansę na większą karierę. Bo ciekawe, zaskakujące, zabawne czy w inny sposób wyróżniające się treści są często fotografowane przez przechodniów, a zdjęcia są umieszczane w portalach społecznościowych.

- Dlatego warto personalizować potykacze, umieszczając na nich logo, nazwę czy inną informację o lokalu. Wówczas mamy pewność, że popularność jaką nasz przekaz zyskał w mediach społecznościowych przyczyni się do wzrostu popularności naszej firmy czy usługi. – radzi właściciel sklepu z potykaczami Walba.

Jak napisać dobre hasło na potykacz?

Dobre hasło powinno skupiać uwagę i wywołać emocje. Powinno sprawiać, że przechodzień poczuje właściwy przekaz, np. hasło odda atmosferę lokalu, dobrą jakość potraw i usług, ale też rozbawi, zaciekawi lub trafnie nawiąże do bieżącej sytuacji.

Pamiętajmy również o jakości wykonania wpisu. Treść na potykaczu musi być dobrze widoczna. Warto zainwestować w kolorowe, fluoroscencyjne markery kredowe, pozwalające na dokładne prowadzenie linii pisania czy rysowania. Dobrym pomysłem jest zaangażowanie do wypisania potykacza osoby z talentem plastycznym. Ładny rysunek w połączeniu z chwytliwym hasłem pomoże zwrócić uwagę przechodniów, a także skłoni ich do działania.

Czy wciąż warto mieć potykacz?

Moda na potykacze utrzymuje się na świecie od wielu lat. Jest to tania formy reklamy, znajdująca się bezpośrednio przy punkcie sprzedaży. Pamiętajmy jednak, że potykacz to tylko nośnik - prawdziwym narzędziem promocji jesteśmy sami. Pomysłów na jego zastosowanie jest wiele, bo można na nim nie tylko pisać i rysować, ale również wieszać plakaty i zdjęcia, ozdabiać go dodatkowymi elementami czy nawet umieszczać próbki towarów.

- Moja kwiaciarnia znajduje się w podwórzu, więc muszę zaciekawić przechodniów by zachęcić ich do odwiedzin. Dlatego moje potykacze zawsze są ozdobione kompozycjami kwiatowymi, w sezonie zimowym z kwiatów sztucznych, natomiast w sezonie letnim znajdą się na nim kompozycje z żywych kwiatów – mówi Natalia Brągiel, właścicielka kwiaciarni NAT KWIATY z Jasła.

Ewelina Lasek z Fairma Ethical Design w Krakowie zauważa - Dużą zaletą jest możliwość zmiany treści oraz to, że potykacz jest dwustronny. Na jednej stronie umieszczamy informacje po polsku, a na drugiej po angielsku ze względu na dużą ilość zagranicznych turystów.

Katarzyna Gilecka z Owocowego Raju z Wrocławia dodaje: Potykacze wykorzystujemy głównie do reklamy produktów sezonowych lub nowości. Tak zareklamowane artykuły cieszą się dużym zainteresowaniem klientów

Źródło: WALBA

www.walba.eu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764