logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Kręte ścieżki konsumenta w e-commerce

  PR 18.09.2019, przeczytano 539 razy

Publicis Groupe opublikowała raport poświęcony w całości zachowaniom konsumentom w e-commerce. Raport „(kręte) ścieżki konsumenta w e-commerce”, który powstał we współpracy z partnerami technologicznymi oraz sklepami internetowymi: Criteo, QuarticOn, Insider, SalesManago, Frisco.pl i Morele.net, zawiera rzeczywiste dane o behawiorystyce polskich e-konsumentów, w kluczowych kategoriach produktowych: health & beauty, sport & fashion, footwear, grocery, CPG i consumer electronic.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/krete-sciezki-konsumenta-w-e-commerce,384000,artykul.html

- Zmiana podejścia do sprzedaży w internecie to dzisiaj jeden z kluczowych elementów procesu transformacji digitalowej i budowania doświadczeń z konsumentami na całej ścieżce zakupowej. Przed tym wyzwaniem stoi obecnie ogromne grono marketerów. Natychmiastowe rozpoczęcie działań w tym obszarze jest nieodzowne dla rozwoju biznesu w nowej, cyfrowej rzeczywistości – mówi Piotr Piętka, co-CEO Publicis Groupe w Polsce.

- W Publicis Groupe wiemy, jak ważny w tym procesie jest dostęp do aktualnych i rzetelnych informacji na temat zachowań konsumentów. Publikując raport „(kręte) ścieżki konsumenta w e-commerce”, chcemy zniwelować deficyt wiedzy i przyczynić się do rozwoju biznesu naszych klientów oraz całej branży e-commerce w Polsce. Potrzebna jest natychmiastowa zmiana świadomości na temat istotności e-commerce i – w jej efekcie – głęboka rewizja działań sprzedażowych prowadzonych przez retailerów i detalistów – dodaje Tomasz Pawlikowski, co-CEO Publicis Groupe w Polsce.

Rynek e-commerce w Polsce rośnie w tempie dwucyfrowym. Estymacje mówią o 7 proc. udziale e-commerce w ogólnej sprzedaży detalicznej w 2019 roku. Ten sam wskaźnik w USA wynosi według różnych źródeł 12-13 proc., a na największym rynku e-commerce’owym, w Chinach, już blisko 30 proc. Branża intensywnie się rozwija, ale poszczególne regiony i rynki przechodzą ten proces w różny sposób. Różnią się także e-konsumenci w poszczególnych krajach. Dostęp do globalnych raportów i analiz na temat zachowań internautów w e-commerce nie jest wystarczający. Publicis Groupe wspólnie z partnerami opublikowała pierwszy, obszerny raport oparty w całości o rzeczywiste, a nie deklaratywne dane, na temat ścieżek e-konsumentów w sklepach i platformach zakupowych oraz marketplace’ach. Analiza pokazuje, jak konsumenci poruszają się po ścieżkach zakupowych w sześciu kluczowych kategoriach produktowych: health & beauty, sport & fashion, footwear, grocery, CPG i consumer electronic.

Do zainicjowanego i zrealizowanego przez Publicis Groupe projektu zaproszeni zostali właściciele e-sklepów i firmy agregujące dane w e-commerce. Nadrzędną intencją było możliwie najpełniejsze zrozumienie motywacji i czynników decyzyjnych na ścieżce konsumenta, takich jak poszczególne elementy w strukturze serwisów zakupowych, czy jakość contentu e-commerce, zarówno na ścieżkach zakupowych zakończonych konwersją, jak również tych niekonwertujących.

- Nasze opracowanie pokazuje specyfikę 6 analizowanych kategorii, zarówno w odniesieniu do roli jaką pełnią kanały mobile i desktopowe, długości ścieżek zakupowych, jak i roli poszczególnych touchpointów. Jednym z głównych wniosków raportu jest ogromna istotność kontentu dla prowadzonych działań e-commerce – komentuje Krzysztof Andrzejczak, Chief Commerce Officer w Publicis Groupe Polska.

Jak wynika z przeprowadzonej przez Publicis Groupe analizy, dla producentów sama obecność w e-commerce to zaledwie punkt wyjścia dla rozwoju sprzedaży online. Użytkownik na swojej drodze do sklepu porusza się pomiędzy wieloma punktami styku, może korzystać z kilku witryn w trakcie jednej misji zakupowej, a swoją wizytę w sklepie traktuje również jako początkowy etap inspiracji, poszukiwań i rozważania produktu, a nie tylko finalizacji transakcji.

- Przy obecnej złożoności rynku, by móc skutecznie rozwijać się i wyróżniać w cyfrowych kanałach sprzedaży, istotne jest zrozumienie zachowań zakupowych na witrynach e-commerce. Strony sprzedawców pełnią różne role dla konsumenta, w zależności od kontekstu i czynnika, który zmotywował go do wizyty. Bogata analityka e-commerce może być wykorzystana do identyfikacji insightów dla marek. Projektowanie efektywnych strategii e-commerce będzie wymagać zręczności zarówno w holistycznym podejściu do ścieżki prowadzącej konsumenta do sklepu, jak również wewnętrznej, już na samej witrynie. Dialog pomiędzy ekspertami e-commerce, reprezentującymi marki czy dostawców oraz platformami sprzedażowymi, służy całej branży, szczególnie w budowie rozwiązań polepszających doświadczenie zakupowe użytkownika – powiedziała Marta Zuska, Senior Commerce Manager Publicis Groupe.

Wnioski płynące z raportu „(kręte) ścieżki konsumenta w e-commerce” pozwoliły specjalistom Publicis Groupe i zaproszonym do publikacji ekspertom, zdefiniować szereg rekomendacji dla marketerów, o których można było usłyszeć na konferencji, poświęconej premierze raportu. Najważniejsze z nich to:

  • Badaj ścieżki zakupowe konsumentów wspólnie z e-sklepami, w tym bezpośrednio na ich witrynach internetowych. Gdzie klienci szukają i jak znajdują Twój produkt? Identyfikuj miejsca, gdzie zapadają decyzje.
  • Zdefiniuj (jeśli trzeba – z pomocą ekspertów) zestaw najważniejszych metryk, które chcesz śledzić, by badać efektywność Twojej obecności w e-commerce. Czy masz właściwy content? Czy mierzysz średnią pozycję w wynikach wyszukiwania swoich produktów? Udział w e-półce? Skuteczność pozycjonowania kart produktowych w wyszukiwarkach ogólnego przeznaczenia? Zaplanuj metodologię pozyskania i interpretacji danych.
  • Poszukaj odpowiedzi na pytania: czy tworzone przez Ciebie treści odpowiadają na potrzeby i bolączki konsumentów, czy są zgodne z pozycjonowaniem marki, wykorzystują wiedzę o postawach i użytkowaniu kategorii przez konsumentów?

Raport „(kręte) ścieżki konsumenta w e-commerce” jest darmowy i ogólnie dostępny dla każdego, komu bliski jest temat skutecznej sprzedaży w internecie.

  • Można go pobrać TUTAJ (dostęp po zalogowaniu)

Źródło: Publicis Groupe

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764