Marka Bodyform (znana u nas pod nazwą Libresse) postanowiła przełamać tabu obowiązujące w reklamach podpasek. W Wielkiej Brytanii rozpoczęła się kampania, w której po raz pierwszy zrezygnowano z utartej konwencji pokazywania podpasek poplamionych błękitnymi płynami. Błękit tym razem zastąpił czerwony kolor prawdziwej krwi.
Jak informuje BBC, producent - firma Essity - powołuje się na badania pokazujące, że blisko 75% konsumentów oczekuje prawdziwszego sposobu prezentowania problemów związanych z menstruacją w reklamie. Przygotowany przez Bodyform spot pokazuje kobietę biorącą prysznic i cieknące po jej nogach stróżki krwi.
Jednym z celów kampanii #bloodnormal ma być przełamanie tabu związanego z menstruacją. W reklamach podpasek obowiązywała dotychczas konwencja używania niebieskich płynów mających pokazać możliwości absorpcyjne produktu. Tanja Grubna z firmy Essity tłumaczy: - Wierzymy, że tak jak w wypadku wszystkich innych tematów tabu, staje się on tym normalniejszy im więcej ludzi go zobaczy.
Według BBC kampania została generalnie dobrze przyjęta w Wielkiej Brytanii. Czy spot ma szanse trafić do Polski i liczyć na podobny odbiór?
Źródło: BBC