logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Krew w reklamie podpasek: Walka z tabu czy marketingowa prowokacja?

   20.10.2017, przeczytano 1978 razy

Marka Bodyform (znana u nas pod nazwą Libresse) postanowiła przełamać tabu obowiązujące w reklamach podpasek. W Wielkiej Brytanii rozpoczęła się kampania, w której po raz pierwszy zrezygnowano z utartej konwencji pokazywania podpasek poplamionych błękitnymi płynami. Błękit tym razem zastąpił czerwony kolor prawdziwej krwi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/krew-w-reklamie-podpasek%3A-walka-z-tabu-czy-marketingowa-prowokacja,34198,artykul.html

Jak informuje BBC, producent - firma Essity - powołuje się na badania pokazujące, że blisko 75% konsumentów oczekuje prawdziwszego sposobu prezentowania problemów związanych z menstruacją w reklamie. Przygotowany przez Bodyform spot pokazuje kobietę biorącą prysznic i cieknące po jej nogach stróżki krwi.

Jednym z celów kampanii #bloodnormal ma być przełamanie tabu związanego z menstruacją. W reklamach podpasek obowiązywała dotychczas konwencja używania niebieskich płynów mających pokazać możliwości absorpcyjne produktu. Tanja Grubna z firmy Essity tłumaczy: - Wierzymy, że tak jak w wypadku wszystkich innych tematów tabu, staje się on tym normalniejszy im więcej ludzi go zobaczy.

Według BBC kampania została generalnie dobrze przyjęta w Wielkiej Brytanii. Czy spot ma szanse trafić do Polski i liczyć na podobny odbiór?

Źródło: BBC

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Czekam na "przełamanie tabu" w reklamach papieru toaletowego.

avatar użytkownika
,

Rzecz w tym że w reklamach papieru toaletowego nie stosuje się sztucznej konwencji wypaczającej i zakłamującej rzeczywistość - a tutaj tak.  

avatar użytkownika
,

@redakcja "Jakiej konwencji?"
Takiej konwencji:
https://www.youtube.com/watch?v=ygghkKxic4o
Taka reklama to oszustwo, papier nie jest po to by był biały, służący do zabawy dla dzieci.
Trzeba odkłamac tę konwencję, reklama powinna pokazać jak jest, kibelek, odbyt, papier przed, papier po. Można dodać że jest "ekstra miekki" i nie groźny dla hemoroidów.

avatar użytkownika
,

Emocjonujesz się zupełnie niepotrzebnie. Stosowanie metafory czy przenośni jest w reklamie powszechne i nikt przeciwko temu nie próbuje protestować - to normalna i całkiem zdrowa technika komunikacji. Jeśli widzimy, że w reklamie pizzy pewien mafioso spada po jej zjedzeniu piętro niżej przez dziurę w podłodze, to dysponując nawet niskim ilorazem inteligencji rozumiemy, że nie należy brać tego dosłownie i obawiać się np., że po spożyciu takiego produktu przydarzy nam się podobna przygoda. Podobnie z wykorzystywaniem papieru toaletowego w roli lornetki. Nie ma tu żadnej analogii do reklam podpasek, które pokazywały plamy na podpaskach bez żadnej przenośni - ale z zafałszowanym kolorem. Gdyby szukać analogii w reklamie papieru toaletowego, to musiałaby to być reklama pokazująca np. błękitną, różową albo fioletową kupę rozmazaną na kawałku papieru. Widziałeś kiedyś taką reklamę? Dopóki nie zobaczysz - możesz spać spokojnie.  

Najnowsze w tym dziale

Gifts Journal Flesz – czerwiec 2021
Kolejny miesiąc za nami, a to oznacza że czas na kolejne wydanie Gifts Journal Flesza. Co można znaleźć w czerwcowym wydaniu Flesza:
Targi Remaextra we wrześniu – Gifts Journal Flesz – maj 2021
We Fleszu magazynu Gifts Journal prezentowana jest comiesięczna dawka newsów. Co można znaleźć w majowym wydaniu Flesza:
Gifts Journal Flesz - kwiecień 2021
W najnowszym Fleszu prezentowana jest comiesięczna dawka newsów. Co można znaleźć w kwietniowym wydaniu Flesza:
Gifts Journal Flesz - marzec 2021
W najnowszym Fleszu prezentowana jest comiesięczna dawka newsów. Co można znaleźć w marcowym wydaniu Flesza:
Gifts Journal Flesz – grudzień 2020
W najnowszym Fleszu prezentowana jest comiesięczna dawka newsów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764