logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Krok po kroku przez przetargi z influencerami - na co zwrócić uwagę?

  PR 13.05.2024, przeczytano 325 razy
ilustracja

Wartość influencer marketingu rośnie, z roku na rok notując imponujące wzrosty. Według najnowszego raportu State of Influencer Marketing jeszcze w 2024 roku sektor ten ma osiągnąć wartość 24 miliardów dolarów (21,1 miliarda w 2023 r.)[1]. A to może świadczyć o tym, że marki nadal chętnie inwestują w tego rodzaju działania i upatrują w nich jedną ze skuteczniejszych form promocji. Natomiast współpraca z twórcami internetowymi wiąże się również z wyzwaniami, choćby związanymi z kwestiami prawnymi. Dlatego też eksperci Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska przygotowali praktyczny przewodnik[2] na temat przetargów z influencerami dedykowany zarówno agencjom, jak i markom.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/krok-po-kroku-przez-przetargi-z-influencerami---na-co-zwrocic-uwage,404192,artykul.html

Współpraca z influencerami – społeczność na wagę złota

Dlaczego warto inwestować we współpracę z influencerami? Przede wszystkim nierzadko mają oni wypracowane autentyczne relacje ze swoją społecznością, a to przekłada się na większe zaufanie i zaangażowanie ich obserwatorów. A to z kolei sprawia, że ich rekomendacje produktu czy usługi są wiarygodniejsze i skuteczniejsze niż np. tradycyjna forma reklamy.

–  Współpracując z influencerem możemy oczekiwać realizacji różnego rodzaju świadczeń takich jak: tworzenie treści, udostępnienie postów, angażowanie się w dialog z obserwatorami, a nawet współtworzenie produktów lub usług. Co więcej, twórca może zaoferować unikalne i kreatywne podejście prezentacji marki, korzystając ze swojego doświadczenia i znajomości rynku. Dlatego rozpisując przetarg na kampanię z udziałem influencera, należy zawrzeć takie elementy jak: transparentne cele, grupę docelową, kluczowy przekaz, treści zakazane i warunki współpracy. To z pewnością ułatwi cały proces i pozwoli uniknąć niedomówień względem oczekiwań – komentuje Ewa Archanowicz, Media Manager z domu mediowego Media Group, ekspertka z Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska.

Wskaźniki mierzalne, placementy i pola eksploatacji

Pozyskanie tzw. user generated contenct to jeden z głównych celów, dla których marki decydują się na współpracę z influencerami. Jak zatem sprawdzić, czy współpraca przynosi zamierzone efekty?

– Decydując się na współpracę z influencerem, musimy określić nie tylko formułę wspólnego działania, ale również, a może przede wszystkim, wskaźniki mierzalne. Skuteczna współpraca opiera się na precyzyjnym zdefiniowaniu KPI, z uwzględnieniem także KPI miękkich, rozpisaniu strategii placementów reklamowych i ewentualnych pól eksploatacji wizerunku – wyjaśnia Patryk Trzaska, CEO w Falou, ekspert z Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska.

Wszystko o kwestiach prawnych

Prawa do wykorzystania powstałych w ramach współpracy utworów oraz wizerunku influencera to jedna z najważniejszych kwestii, które należy uregulować podczas określania warunków współpracy.

– To twórcy, co do zasady, przysługuje wyłączne prawo do korzystania z utworu, do rozporządzania nim oraz do wynagrodzenia za korzystanie z utworu. Twórca natomiast może przenieść na inne podmioty autorskie prawa majątkowe do utworu i udzielić im licencji do korzystania z niego. Podczas zawierania umowy, należy pamiętać o dokładnym określeniu utworów, których będzie ona dotyczyć. Pomoże to uniknąć negatywnych konsekwencji prawnych, spowodowanych niewłaściwym określeniem tych zagadnień w umowie – komentuje Agnieszka Stasikiewicz, Junior Associate z Traple Konarski Podrecki i Partnerzy, ekspertka z Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska

Przewodnik zawiera także wskazówki dla podmiotów publicznych i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania np. co powinno zawierać zapytanie ofertowe, jaki budżet możemy przeznaczyć na kampanię z influencerem czy jak skutecznie raportować osiągnięte cele. W poprawnym przygotowaniu przetargu pomoże również krótka checklista przygotowana przez ekspertów Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska.

Publikacja jest częścią dobrych praktyk w zakresie influencer marketingu opracowywanych w serwisie influencermarketing.org.pl. Możecie pobrać ją na stronie https://www.iab.org.pl/baza-wiedzy/krok-po-kroku-przez-przetargi-z-influencerami/

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

Dodatkowe informacje:

[1] The State of Influencer Marketing 2024: Benchmark Raport

[2] https://www.iab.org.pl/baza-wiedzy/krok-po-kroku-przez-przetargi-z-influencerami/

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Eksperci i naukowcy na rzecz kampanii „Zdrowie w zasięgu”
Rusza ogólnopolska kampania „Zdrowie w Zasięgu”, mająca na celu promowanie osiągnięć i potencjału nowoczesnej medycyny, wynikających z rozwoju telekomunikacji, zwłaszcza usług mobilnych. Kampania organizowana jest przez bloga „Na fali nauki” przy współpracy ekspertów i naukowców.
Samoregulacja ds. etycznej reklamy suplementów diety
Rada Reklamy wypracowała najbardziej aktualną w Polsce, kompleksową samoregulację ds. etycznej reklamy suplementów diety. Samoregulacja stała się ważną częścią Kodeksu Etyki Reklamy. Rada Reklamy jest dumna, że branża reklamowa stworzyła i wprowadziła do Kodeksu Etyki Reklamy ten dokument. Dzięki niemu Rada Reklamy zrobiła kolejny pionierski krok, aby zwiększyć...
VML z wyróżnieniem w raporcie Agencja Reklamowa Roku
Podczas uroczystej Gali Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych redakcja Media Marketing Polska przyznała nagrody dla najlepszych agencji reklamowych i domów mediowych w Polsce, w tym dla VML. 
Orion Woman: kreowanie marki osobistej
14 czerwca 2024 roku we wnętrzach Galerii Domu Artysty Plastyka w Warszawie, odbędzie się trzecia edycja Orion Woman. Wydarzenie zgromadzi ekspertki z digital marketingu, które podzielą się swoimi strategiami na skuteczne kreowanie i promowanie marki osobistej. To niepowtarzalna okazja, aby nauczyć się od liderów branży, jak wzmacniać swoją widoczność i budować trwałe relacje w...
Joanna Brodzik ambasadorką marki Fine Life
Celem najnowszej kampanii „Gotowanie na wyzwanie z Joanną Brodzik” jest zbudowanie rozpoznawalności produktów marki własnej Fine Life, w ofercie której dostępnych jest około 400 wysokiej jakości artykułów w atrakcyjnej cenie. Cykl składa się z ośmiu odcinków, które co miesiąc będą pojawiały się na kanale Youtube, dedykowanej stronie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764